71. It Is a Beautiful Night

Detta har hänt:

“Penelope June Evans, do you take Harold Edward Styles for your lawful wedded husband, to live in the holy estate of matrimony? Will you love, honour, comfort, and cherish him from this day forward, forsaking all others, keeping only unto him for as long as you both shall live?

“I do, I do, I do!” Jag ler brett och lutar mig närmare Harry. Han lirkar på ringen på mitt finger och fångar sedan mina läppar med sina. Ett jubel bryter ut i kyrkan och jag ser mig lyckligt omkring.


Vi håller till på ett hotell inne i byn. Vi har fått hyra festsalen och den är pyntad med samma rosa blommor, precis som i kyrkan, och jag sitter vid honnörsbordet med Penelope på min högra sida. Hennes ansikte skiner som en sol och hon pratar ivrigt med sin far Keith som sitter på hennes egen höger. Själv har jag hennes mamma Bianca till sidan av mig själv, två underbara kvinnor omger mig idag. Sen sitter min mamma vid Keith och Robin sitter bredvid Bianca, allt för att följa den traditionella bordsplaceringen. Louis som jag trots allt velat ha med på ett hörn som min närmsta man sitter som toastmaster vid honnörbordets bortre kant. Han har full koll på serveringen och reser sig emellanåt för att presentera en ny talhållare. Framför oss står tallrikarna från den uppätna förrätten, och strax efter det dukats ut så reser sig Louis, slår sin dessertsked vinglaset och tillkallar allas uppmärksamhet. Han riktar blicken mot mig för en halv sekund, och sedan mot min mor som reser sig upp.

”The groom’s mother, Anne, has the word.” säger Louis och sätter sig sedan igen. Jag vänder blicken mot min mamma, precis som alla andra, och hon rodnar lätt.

”Dear Harry, I’m so glad that you find your love, and I know you’ll take care of Penelope and she’ll take care of you. A few months back I got a call from you, and you told me you had to meet your daughter. I thought it was quite weird, therefor I had meet your daughter many times before. But when you let me meet Haylee,” min mamma ser varmt på Haylee som sitter bredvid Liam vid bordet, ”I understood she were one of the missing pieces in the Harry-puzzle. I am so proud you could take the step to be a good father and man once again, and whatever you’ll ever do you’ll always be my baby.” Hon avslutar med sin typiska fras, you’ll always be my baby, och jag gillar när hon säger så. Just den meningen har alltid hållit mig nära min familj, och jag har tur som haft föräldrar som stöttat mig så hårt. Mamma sätter sig igen och nickar mot Louis så han ska förstå att talet är över och han kan börja planera in nästa talhållare. Louis böjer sig artigt mot sin anteckningsblock och stryker över något som jag antar är mammas namn innan han klottrar lite till, ser på sin klocka och vinkar sedan mot personalen så att de ska ta in varmrätten.

 

Varmrätten består av en snyggt upplagd bit oxfilé med arrangerade rotfruktskompott. Allt ser väldigt gott ut och till min belåtenhet äter alla gäster med hjärtans lust. Plötsligt klingar Louis i sitt vinglas igen och reser sig upp.

”The marrieds daughter, Haylee, has the word.” säger han korrekt och ser på Haylee som nervöst reser sig upp. Jag rätar lite på mig och ser nyfiket, och uppmuntrande på henne. Hon ser på de många gästerna och harklar sig lite.

”Mom and dad, I’m so happy you two found each other in the end. For you who doesn’t know I found a birth cert’ in my mother’s room, and Harry’s name were written all over it. So I chased him to New York and back again without results, I also got a call there he wanted me to stop with my stupid thoughts.  But I never stopped, ‘cos I knew you’d understand one day. And now we sit here, having a good time and Harry Styles have made my mom Mrs. Styles. I’m so happy for you two, and I want you mom to enjoy this trip and have some fun. I love you both very much.” Haylee ler och jag känner hon mina ögon blivit våta av hennes tal, det är välförberett och hon fångar verkligen publken. ”In New York I meet Harry for the first time, and my dear Johannes also filmed it.” Johannes vinkar lite med handen från andra sidan bordet och Haylee ser sen på mig med ett slugt leende.

”This can be embarrasing.” stönar jag med en underton till skratt. Projektorn som visar bilder på lite allt möjligt visar plötsligt upp en suddig bild med massor av människor och en stor playknapp är printad på den. Någon för en mus vid en datorskärm och sätter på play, och ett vilt kaos utbryter i stillbilden. Det är människor överallt, men det finns någon slags kö där alla hopar sig. Jag sätter handen för munnen och snart hör jag någon skratta, jag vågar kolla och ser att det är Liam som sänder iväg ett bländande men trött leende mot kameran. Kiley skrattar och Liam slänger hen nedlåtande blick på honom men ler sen han också. Sen gör Louis samma sak, och Niall som jag ser även gör en liten klöver bredvid sitt namn. Att han tog sig tid för det, det skulle vara som om han märkte min dotter på något sätt, tänker jag och får sedan se mitt eget ansikte. Jag ser arg, trött och glad ut på samma gång.

 

”Harry…” viskar hon och smäller ner fetusbilden på mig i bordet. Jag ser trött upp och ler lite.

”Hello you.” säger jag och griper tag i hennes bild av den unga mig. ”Old picture.” skrattar jag och skriver mitt namn över min egen haka. Tårarna svämmar över i hennes ögon. 

”I’m your… I’m your…” stammar hon.

”Biggest fan.” avslutar jag och skickar vidare båda bilderna till Zayn som också signerar dem.

”You don’t understand…”

”Move on, there.” en säkerhetsvakt skriker ut ordern samtidigt som en handfull fans. Hon ser skärrat på mig och griper plötsligt tag om min handled. Besvärat bänder jag loss hennes fingrar och låter leendet gå i botten, det lossnar och flyger iväg från mitt ansikte.

”You’re my dad.” viskar hon och torkar tårarna ur ansiktet.

”Shore, it was very nice to meet you.” säger jag besvärat innan videon darrar till, en duns hörs och den stängs av.

 

Det skär i mig när jag ser filmen. Jag avisade min egen dotter som kämpat för att komma dit, men hur skulle jag kunnat tro på henne? Det händer inte varje dag att någon verkligen klamrar sig fast vid sin åsikt. Haylee ser på mig och ler.

”There’s no need to worry. I tried again and again, and we’re happy know, right?”

“Yes, I love you both very much and I will regret that signing in the rest of my life, thanks to you.” säger jag retligt och vi skrattar sedan ihop. Vårt skratt släpper spänningen mellan gästerna som också skrattar lite innan Haylee sätter sig ner och projektorn återgår till de gamla bilderna.

 

Resten av middagen resten av middagen hålls fler tal, av alla de andra killarna och Penelopes föräldrar. Jag har gjort rätt i att ha Louis som toastmaster för han bjuder alla på många skratt när någonting håller på att gå fel och han räddar det med ett skämt. Men det tal som kommer oväntat är från Gemma, Louis kallar upp henne och hon tar sitt glas med vin och håller det medans hon talar.

”You guys can just imagine how much I know about Harry.” börjar hon. “He’s a little devil, but also a real gentleman. I’ve seen him grow up from a sister’s point of view and it have been a lot of fun, but also real tragedies. I remember his first day in school, he got those nice pant and blazer, but he didn’t want to have the tie you were supposed to have. He cried and screamed, I that day I just wanted to throw him out of a window.” Jag skrattar åt hennes ord, och hon får med sig alla direkt. ”So mom decided that he only had to have a bow. So she wrapped a bow and then he suddenly wanted to go, happy and blushing. Guess who cried over a bow when he got home. This time I throw him out of a window, and he cried a little more.”

“I don’t remember that.” säger jag med ett leende.

”When I thorw things, I throw them hard.” Ännu ett ärligt skratt från publiken. ”But I love him anyway, almost. He’s the most amazing little brother you could ask for, and I know the two of you will be very happy together. Toast!” Alla skålar och jag ler tacksamt mot henne. Hon ler tillbaka och börjar sedan prata med Kiley igen.

 

När maten är slut, och jag hållit mitt tacktal så ska dansen hållas. Jag leder ut Penelope på dansgolvet och en sensuell låt börjar spelas. Vi virvlar runt på golvet till tonerna av I Could Have Danced All Night, och våra rörelser sitter perfekt efter all träning framför Johannes och Haylee. Fler ansluter sig snart till dansen, och när låten dör ut så sätter vi oss igen för att se vad Louis planerat in. Jag blir glatt överraskad när Niall och Zayn sätter fram två stolar och Niall plockar fram sin gitarr. De ser på varandra och kör sedan en akustisk version av Little Things, speciellt riktad till Penelope och mig och Perrie och hennes tjejer kör Change Your Life i acapella.

 

När även Louis reser sig blir jag nyfiken och han samlar ihop de andra killarna och de ställer sig mitt i lokalen som är avsedd för dans. Deras ansikten vänds mot oss nygifta och Louis öppnar munnen.

”Harry Edward Styles, you little shit. We’re all so glad that we had the chance to meet you, ‘cos you’re a wonderful man with a lot of surprises inside you. We’ve had so much fun being around you, and this is our gift to you.”

“Hit it!” ropar Liam och de unga killarna vi hyrt in som band börjar spela. De påminner mig om White Eskimo, och det bröllop vi spelade på. Pirret finns kvar i magen. Will Sweeney som då var min bordskamrat sitter vid ett av sidoborden, samma bord som Lou och Tom Atkin. Men min blick dras tillbaka till killarna, de står på en rad och ser precis ut som de alltid gjort på scen.

 

Uptown girl, she’s been living in her uptown word

I bet she never had a back street guy

Killarna pekar på Penelope och hon fnittrar förtjust.

I bet her mama never told her why

I gonna go for a uptown girl

She’s been living in her white bread world

As long as anyone with hot blood can

And now she’s looking for a downtown man

 

Killarna slutar plötsligt och ser på mig med uppmanande ögon. Jag höjer undrande på ögonbrynen och Louis ger mig en av sina mest menande blickar, och jag förstår vinken och slår ut med händerna.

   That’s what I am skränar jag ut och alla klappar förtjust i händerna. Louis ler och snurrar sedan tillbaka till killarna som fortsätter låten till dess slut. Alla ger dem en jublande applåd för den otroliga showen innan de kliver av scenen och den ersätts av Ed Sheeran. Han har med sin gitarr och jag undrar vilken av alla hans hundratals sånger han tänker sjunga.

 

I should ink my skin with your name

And take my passport out again

And just replace it

See I could do without a tan

On my left hand,

Where my fourth finger meets my knuckle

And I should run you a hot bath

And fill it up with bubbles

 

Hur lite jag än vill erkänna det så är låten väldigt deprimerande, och helst vill jag inte lyssna på den. Men Ed fortsätter och jag lyssnar snäll som jag är. Mitt i när jag tror jag ska skrika ut min frustration lägger Ed om ackorden och börjar på en helt annat låt. Jag känner inte igen den till början, jag har aldrig hört en så pass akustisk version av den.

 

It’s a beautiful night

We looking after something dumb to do

Hey baby, I think I wanna marry you

Is it a look in your eyes

Or is it this dancing tune

Who cares baby, I think I wanna marry you

 

Överraskningen som följer sen är enorm, och jag kan inte riktigt förstå vad som händer. Först reser sig alla mina gamla bandmedlemmar och ställer sig med sidan mot mig och gör en rörelse där de pekar på mig och för handen upp och sen ner, och minerna de bär är skrattretande.

 

I know this little chapel, under boulevard there we could go-o

No one will know-ow

Oh come on girl

 

När denna versen är slut reser sig alla våra familjer vid honnörsbordet och ställer sig runt killarna och dansen de börjar göra går inte att beskriva. Det är inövat i alla fall, det är ett som är säkert.

 

Who cares if a trash has a pocket full of cash that we can blow-ow

And it’s on girl

Don’t say no no no

Just say yeah yeah yeah

And we will go go go

If you are ready, like I’m ready

 

 

Nu staller sig resten upp och dansar och sjunger med de också. Penelope håller händer för munnen och tårarna rinner på henne, tänk att de har gjort allt det här för henne och mig

 

Because  it is a beautiful night

Looking after something dumb to do

Hey baby, I think I wanna marry you

 

Avslutningsvis glor de alla på Penelope som ligger i ett tåranfall. Jag tar hennes hand och ser på dem allihop.

That was amazing!” säger jag och klappar i händerna. ”Increddible.”

”We’ve practised since you proposed.” nämner Niall.

“How could you do that, I mean I hadn’t send-“

“Your lovely daughter sneaked into your office and stole the guest list.” Niall nickar mot Haylee som ler slugt. Jag höjer på ögonbrynen men bestämmer mig för att inte tänka mer på det.

 

Det mest rörande med hela kvällen måste vara när det gamla One Direction samlades och körde tre sista låtar för de som är med på bjudningen. De tar ut scenen och bjuder på en liten egensnickrad konsert. Inga lampor, bara dem i den dunkla ljuset. Först kör de en mashup på Gotta Be You och What Makes You Beautiful, mixen låter roligt men den funkar ihop trots allt. Sist av allt kör de Still The One, en låt jag kan känna igen vartenda ord på. Allting passar in på det jag och Harry gått igenom, det bara stämmer. Baby I’m back in your door, you looking at me unsure, you’re all I think about baby, allt är rätt in på minsta detalj.

Snälla gud, försök göra mig lyckligare. 
Extra långt kapitel, så vad tyckte ni om det? 
 
Nu när det börjar närma sig slutet, är det någon fråga ni funderat på och vill ha svar på? Det kan vara allt mellan himmel och jord, jag svarar så gärna! 
 
Dagens:

Kommentarer
Postat av: Kikke

Oh Harre Gud så himla bra! Blir ju helt rörd :')

2013-04-07 @ 23:20:20 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: Anna

efter detta längtar jag till mitt och jockes bröllop.

AHAHAH ne men du är grym, asså verkligen.

Svar: Ert bröllop kommer vara extraordinärt!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-08 @ 01:24:54 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Fanny

ÅÅÅH Gud meraaaa!

2013-04-08 @ 07:01:01
Postat av: Stina

Åh så fint!!!

2013-04-08 @ 09:44:39
Postat av: Nora

Så fint!!!
Jag undrar bara om Nialls tvillingar typ hur det går för honom med dem nu

Svar: Det får du svar på i epilogen :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-08 @ 15:54:58
Postat av: hanin

Bästa kapitlet hittills!

2013-04-08 @ 17:32:08
Postat av: Louise

Såååå nära att jag gråter! Ååååååh fint!!!

2013-04-08 @ 18:19:33
Postat av: Maja

Jag älskar det!
Du ät otroligt begåvad. Hur många bröllop har du varit på? Du gör det så verklighetstroget, även fast du egentligen inte behöver!
Du kunde ha skrivit vad som helst, eftersom att det är i framtiden, men ändå tar du dig tid att lägga ner mycket energi på det du gör, och får det fantastiskt!
Nästa kapitel tack. :-)

Svar: *räknar på fingrarna* Jag har sammanlagt varit på ett bröllop, imponerande va? Men tack så jättemycket, det betyder verkligen mycket att få höra det här!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-08 @ 18:38:05
Postat av: alva

åh så otroligt bra! meera :D

får vi veta vem nästa fanfiction kommer handla om eller är det något du vill vänta med att berätta? :)
har känslor att nästa kommer bli lika bra som den här!! du är jätteduktig!

Svar: Det kommer jag vänta lite med att berätta, men ni kommer få veta :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-08 @ 19:38:49
Postat av: Vendela

Åh så himla fantastiskt underbart!<3

2013-04-08 @ 19:47:53 / URL: http://directionery.blogg.se
Postat av: Elvira Carolina Elize

Here gud! Jag började läsa den här fanfictionen föregår, var fast därekt och har läst över allt! Vid frukosten, mellan frukosten och lunchen, lunchen, mellan lunchen och middagen, på middagen, efter middagen, på tåget, sent på kvällarna och fått tvingat mig att sluta att läsa för att sova. Har aldrig varigt så fast i en fanfiction förut som jag har varit nu! Älskar den!Du MÅSTE bara skriva en till sen! Den bästa jag har läst! Den är värkeligen helt underbar!

Svar: Du kan inte haft mycket tid över, haha! Jag är imponerad över att du läst en så påtaglig mängd text på så kort tid, applåd för dig! Tack så mycket för berömmet xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-09 @ 06:23:47 / URL: http://novelbloggen.blogg.se
Postat av: Jenny

Ååååååååå, sååå himla bra! Du är såå duktig!! :D

2013-04-09 @ 23:01:04 / URL: http://Odnovel.blogg.se
Postat av: Frida

Aw perfect wedding:'D

2013-04-16 @ 22:16:41
Postat av: Tilde

Ååh jag gråteer! Bara så bra! One Direction samlades och sjöng två av sina bästa låtar i all evighet + Still The One :) Jag vill att killarna skulle ångra sitt val och leva med One Direction igen :()

2013-08-12 @ 22:14:26 / URL: http://nattstad.se/ItsOneD

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..