42. I'm Your Fiance

Detta har hänt:

”You can take christmas, I gonna go to my parents in US. But I’ll have her on New Year.”

“Okay, sure.” Jag nickar och stoppar ner händerna i byxfickorna. Lena nickar kort.

”I’ll drop her on Christmas morning.” Hon tar några steg framåt och vänder sig sedan om. ”Goodbye Harry.”

”Goodbye Lena.” mumlar jag och försöker ignorera hennes plågade ögon. 


”Oh my God, Harry. Jeez, you look like crap.” Jag ser på mannen på andra sidan bordet, han suckar och slickar av skeden med brun chokladkräm. Det är som den där dagen i Juni, den dagen då jag blivit så djupt sårad av Harry. Den dagen jag sagt att jag var bullshit, då jag berättade hur illa skivbolaget tyckt om mig. Nu sitter vi här igen, jag har mina döttrar i vardagsrummet och låter dem sova i sin dubbelvagn. Harry har inte julpyntat något, trots att julafton är nästa dag. Han verkar inte ens bry sig om att hans yngsta dotter kommer på besök på självaste julafton. Vad ska hon tro när han inte har satt upp någon julgran och lägenheten inte doftar av kardemumma och saffran? Harry tar ännu en sked med kräm och sväljer ner det med en lättöl. Han försöker inte supa ihjäl sig i alla fall. Crisp ligger utspritt på bordet och det paket juice jag tagit med mig står öppnat på bordet. Han har hällt upp lite i en mugg till mig, men jag fingrar mest på det kalla porslinet. Harry tar upp paketet med juice och halsar ur det också, just nu är han bara äcklig. När juicen svämmar över i hans mun står jag inte ut längre. Jag lutar mig över bordet och drar bort matartiklarna från honom. Han sitter där med sin sked i handen och stirrar på mig, tydligt förnärmad, men jag bryr mig inte.

”But Nini…”

”My name is Niall, and I don’t care if you don’t care. But in the band, you’re my only little brother. You’re the only one I can boss over. So you will stop right there, Harry. Go take a shower, shave yourself and get dressed.”

“But-“

“No but, just do it!” snäser jag bestämt och pekar bortåt badrummet. Harry glider iväg och jag reser mig suckande från stolen. Mina fingrar placerar hörsnäckorna i öronen och jag ringer upp ett snabbköp. De tar snabbt emot min beställning på de mest basic produkter de har i sortimentet. När det är klart tar jag fram en plastkasse och börjar slänga Harrys förfärliga matvanor. Paket med smuliga nudlar och halvtomma nutellaburkar. Den mannen kan inte vara riktigt klok. En halvtimme senare står det en kasse med färska matvaror på tröskeln och jag sorterar omtänksamt in dem i hans kyl. Precis när det är klart kommer Harry ångande ur duschen, och det är verkligen Harry som kommer ut. Kinderna är lena som babyfötter och hans kropp flammar av värmen från vattnet. Nöjt sitter jag i soffan med en flicka på vardera arm. Han kommer strax ut påklädd, han ser i alla fall ut som en människa igen.

 

Jag viker ner den tunna skjortan i väskan och lägger i ett par extra skor. När jag drar igen dragkedjan känner jag en överväldigande längtan efter att julen ska vara över så att jag och Perrie äntligen får åka och hämta hem vår pojke. Allt är redan klart, men först ska vi spendera tre veckor i Ecuador. Perrie pratar inte om någon annat, och jag låter henne prata om det. Det är just det här hon längtat efter hela sitt liv. Men för att fördriva tiden lyfter jag telefonen och ringer upp Niall.

”Hello bad boi, or should I say man?” Jag ler åt hans tafatta replik.

”Ey, is it the fresh prince of Mullingar?” retas jag, jag vet att Niall inte gillar det namn han har förknippat med hans hemstad.

”You said it wrong.” Niall låter förnärmad.

“What?”

“It’s MullinGaaar, not Mullinjar.” säger han bestämt.

”No one cares, Niall.”

”I do.”

“Jaja, so where are you?”

“I’m in the elevator with my girls.”

“Witch elevator?”

“Harrys.”

“Oh, okay. So where are you going?”

“Over to Liley’s place.” skrattar Niall.

“Liley?” frågar jag roat. “That’s so gay.”

“Come on, Liam is gay.”

“You’re right.” ler jag.

“So wazzup?”

“Nothing much, me and Perrie packing for the trip.”

“What trip?”

“Just a little holiday.” Jag vill inte berätta för honom, än.

”Oh, that’s nice.”

”Mm.”

”Did you want something, or..?”

“Oh, yes.” Jag kommer på vad jag faktiskt ringt för.

”You were at Harry’s place, right?”

“Aha, he’s really down. The only thing he eats is like Nutella and beer.”

“That’s disgusting!”

“Yeah, I know. But I arranged it for him.”

“You’re always so helpful.”

“I know, right.”

“But, he’s pretty down huh?”

“Oyeah, never seen him like this.” Niall pausar lite. “If I ignore the drug addiction, of course.”

“That’s sad to hear.”

“Ah mm.”

“But I thought about a thing…” jag försöker lägga upp orden. ”We should celebrate christmas at his place.”

“It will be a depressing Christmas then, he hate everything that’s nice right now.”

“Even Nutella?”

“Nutella is sickly, I hate it.”

“I know that, but erm, does he hate you?”

“Almost.” Niall skrattar till.

“But if we bring decorations and food.” Niall verkar tänka efter.

“Yeah, but Zayn-“

“Come on.”

“I’ll talk to Nora, but there’s nothing decided.”

“Thank you!”

“For what?”

“Eh, nothing.”

“So bye, I suppose.”

“Eh, right. Goodbye Niall, thanks for your time.”

“No problem, mate.”

“Bye.” säger jag och lägger på. Jag kan inte ens minnas vad vi pratat om, fast faktum är ju att vi aldrig minns någonting.

 

Besticken klirrar mot tallriken. Nora sitter mitt emot mig, hennes händer darrar när hon håller i besticken och jag försöker fånga hennes blick. Hela hon vibrerar.

”Do you want help, hun?” frågar jag mjukt och gör en ansats till att resa mig.

”No!” vrålar hon och hennes huvud far från sida till sida. ”I can do it myself.” Hennes biff ligger kvar på tallriken, min är redan uppäten. Varje dag måste jag komma hem tidigt för att kunna laga mat, hennes händer kan inte hålla i en vanlig kökskniv längre.

”Nora, look at me.” säger jag lika mjukt som innan, hennes doktor manar mig att tala så stabilt jag kan med henne, men ibland är det svårt. Speciellt när hon skriker åt mig. ”Look at me.” Hennes händer faller mot bordet och det skramlar till ordentligt. Jag reser mig långsamt och hennes gröna ögon följer mig vaksamt på min väg runt bordet. Hon är som ett djur, attackerar utan anledning och är alltid vaksam och på helspänn. Långsamt tar jag upp hennes bestick och börjar skära i köttet, när jag är klar backar jag tillbaka till min plats. Misstänksamt äter hon några bitar och sen, till min förfäran, kastar hon tallriken i golvet. Tallriken går sönder och pepparsåsen stänker på mitt byxben. Nora ramlar av stolen och ner på golvet. Stressen är ett faktum. Jag skyndar fram och hjälper henne upp. Tallrikens vassa kanter har gjort så att hennes händer blöder, och i bakgrunden skriker två barn. Jag tar mig för pannan och försöker andas. Det här händer allt oftare, hon får sina anfall och jag vet inte vad jag ska göra åt dem. Jag tar hennes händer men hon rycker dem till sig.

”Who are you?” frågar hon hest. Mina ögon spärras upp, det här är något nytt. Ytterst förvirring ligger i hennes ansikte, så hon måste mena allvar.

”I’m Niall, your fiance.” säger jag med allt lugn jag kan uppbåda. Nora skakar på huvudet.

”I don’t know you.” Hon ser sig om. ”I don’t know any Niall.”

”You do, ’cos I’m your fiance. You love me, remember.” Hon ser upp på mig.

”No, I don’t love you. What are you doing here?” frågar hon med grundlig övertygelse.

”I live here, we live here with our daughters.”

“I’m not a mom, I hate kids.”

“You don’t, you love them and you love me.” Grips inte av panik, det gör det bara värre. Håll dig lugn och fokusera nu, Niall. Tänker jag sammanbitet.

”Get out of here, this isn’t your house.” Hon höjer en taning arm mot hallen. Hon menar allvar. Paff står jag kvar på stället. ”Get out of here!” skriker hon rakt upp i mitt ansikte och backar häftigt. Blodet får hennes jeans att bli röda och jag försöker att inte se på det.

”Did you take your medicine today, Nora?”

“Yeah, of course.” Hon låter säker, det måste betyda att vi kommit till brytpunkten. Punkten då hennes symptom slår över. Jag vet vad jag ska göra, men jag vågar inte göra det. Hon tar upp pastasleven och viftar med den mot mig. Hon gör ett utfall och jag drar henne mot mig. Skickligt låser jag hennes armar på hennes rygg och håller fast dem där. Hon sprattlar och skriker, men jag håller kvar.

”Take it easy, hun.” viskar jag och leder henne mot hallen, och dörren. ”Just take it easy.” 


Gaah, jag fick lite flow där i slutet. Men stannar där just nu så jag får ta ut flytet i nästa kapitel. Det blev lite av ett mellankapitel, men jag kände mig tvungen att skriva :)
 
Hoppas ni gillade det hur som helst!
 

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Meraaaaaa!

2013-01-28 @ 20:37:14
Postat av: hanin

Åå sjukt bra! Känner att Zayn har något fuffens på gång.. eller? :) Mermermer pleeease?

Svar: We will see :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-28 @ 20:49:31 / URL: http://haniin.bloggplatsen.se
Postat av: Kikke

Aaaasa bra som vanligt!

2013-01-28 @ 21:08:57 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: K

Awesome as always! ;D

2013-01-28 @ 21:40:49
Postat av: Frida

Äntligen någon som ser till att Harry kmr TBX :')

2013-01-28 @ 21:51:52
Postat av: Frida (igen)

Men stackars Niall, så stark som står ut emd det! Fina människa!

2013-01-28 @ 21:56:57
Postat av: Anna

MER MER

2013-01-28 @ 21:59:17 / URL: http://onedifanfic.blogg.se
Postat av: Alva

Grymt braaa!!! Meeraaa :D:D:D:D

2013-01-28 @ 22:04:41
Postat av: Pia

B Ä S T

2013-01-28 @ 23:56:34
Postat av: El

Är det bara jag som tänkte på att det är dagen innan julafton så är det Louis födelsedag? Då skulle han blivit, 35?! ;D

Bra, bra, bra. Längtar tills "julafton"... :)

Svar: Hihi, det kommer ;)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-29 @ 16:16:54 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Alexsandra

Så sjukt jäkla bra!!

2013-01-29 @ 20:51:10 / URL: http://onemoredream.blogg.se
Postat av: Carro

Jag känner mig så otroligt usel som inte har läst och framför allt kommenterat på jättelänge för du och den här fanficen förtjänar alla kommentarer i världen!! Så sjukt bra och nu ska jag namne mig skärpa mig! Och förresten så skriver jag det här med typ tre kapitel till att läsa så det blir mer såna här kommentarer ^^

2013-02-03 @ 16:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..