63. Adopt

Detta har hänt:

“That’s beautiful.” säger plötsligt Haylee. Tystnaden bryts och jag återvänder till henne. Hon ser inte på mig, och jag kan inte se hennes gröna ögon under glasögonen.

”What?” frågar jag och ser frågande på henne, utan en ledtråd till vad hon menat. Hon ser på mig för några sekunder, och sen tillbaka på svanarna.

”The song.” säger hon stilla.

”What song?”

”The one you sang.”

A summer meadow

We were one

Wind of flower and hugs of love

I walked away

Didn’t know what to say

Never looked back

And you thought everything went black

 

  

You called me, a couple of times

But I picked them like crimes

Can we be together?

One more time

To prove that we can climb

  

Jo, det låter okej. Inte bra, men okej. Jag lägger ner gitarren på soffans bortre del och drar fundersamt fingrarna över mina torra läppar. Texten betyder i alla fall någonting, någonting jag brinner för. Framför mig står ett svartvitt foto i en avlång ram. Det är Penelope. Hon ler brett och gömmer halva ansiktet bakom sina stickade handskar. Hon är blyg för kameran, och på bilden är hon bara sexton år gammal. Vacker som en gnistrande vinterdag.

Middagen tidigare hade gått bra. Det småpratades om lite allt möjligt, och jag njöt i allmänhet bara av att få vara med dem en sista gång. Man säger alltid att man ska vara med dem som gör en lycklig, och det är jag. Killarna, Penelope och Haylee utformar min familj. En stor och sammansvetsad familj där det mesta cirkulerar. En riktning, flera riktningar. Ett band, en dröm.

 

~

 

Sången förföljer mig. Jag nynnar på den i bilen, backstage eller i sängen när jag ska gå och lägga mig. Liam har någon gång kommit in och frågat vad jag sjunger på, men jag har bara viftat bort hans aningar. Det är inget speciellt, i alla fall inte för honom.

Refrängen har börjat forma sig, och jag ser mer och mer fram emot resultatet. Det resultat som ska framföras så varligt jag bara skulle kunna.

 

We can climb over rocks

Over cheat and over drugs

We can do everything we want

And then we climb and take us out

 

“Babe, I want to ask you something.” säger mamma och rätar på sig i flygstolen bredvid mig.

”Mm.” mumlar jag och mina ögon fladdrar till. Någonstans uppfattar jag att mamma ler lite besvärat, men ändå lyckligt.

”I and Harry have discussed this a long time,” börjar hon försiktigt. “We wonder what you should say about an adoption?” Hon säger det som en fråga, och jag höjer ett förvånat ögonbryn.

”Like a long lost sibling to me or someth-”

“No, no. Opal is enough for both me, you and him right now.” avleder hon frågan. “We thought about the fact that he could adopt you.”

“Me?” frågar jag förvånat. “How should-“

”He would be like your father. On paper.” Det hon säger har förvånat mig lite, vill de att han ska bli min pappa? Det är otroligt, jag borde skrika och springa längst planets mittgång. Istället sitter jag kvar som den ko jag är och försöker smälta nyheten. Jag ska få en pappa. Det är otroligt. Jag nickar ivrigt mot mamma.

”I would love to.” är allt jag kan få fram. 


Jag har suttit och väntat på lite respons från er i två dagar nu, men nu kan jag inte hålla mig mer och slänger ut nästa kapitel. Nu har jag börjat knyta ihop allt och i just detta kapitlet blev jag inspirerad av en klasskamrat. Hens låtsasmamma har precis adopterat hen, och hen är jätteglad och stolt över henne. Det är underbart! haha. 
 
Tack till alla er som kommenterat! Jag hinner inte lyfta fram någon speciell, jag sitter och skriver CV till PRAON, haha. Men jag älskar er alla så mycket :* 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Märta Persson

Åh du är så duktig! Och du har verkligen tagit till dig av dem konstruktiva kritiken! Omg låten stämmer ju inså bra på dem och så himla gulligt att han skriver en låt om dem, herregud asså... Du är ju så bra!

Svar: Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik, det hjälper både mig och er. Det är roligt att få reda på era åsikter och få en chans att förändra mot det bättre! Vad bra att du gillar låten, jag har haft den skriven sen kapitel 6, haha :) xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-24 @ 23:30:43 / URL: http://rollnrock.blogg.se/
Postat av: Fanny

Meeeeraaa!

2013-03-24 @ 23:31:48
Postat av: Pia

Oh my god

2013-03-24 @ 23:36:13
Postat av: Sara

Tycker du skriver superbra!! :D

2013-03-25 @ 06:08:43
Postat av: hanin

aw vilken fin låttext :) sjukt bra!

Svar: Haha, tack :3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-25 @ 07:48:22
Postat av: Hanna

Sjukt bra, mer :)

2013-03-25 @ 11:17:22
Postat av: Saira(mio) Moqvist

Heeej, jag älskar verkligen din FF novell om framtiden.

Jag undrade om du nu skulle göra en ny novell skulle en av dina karaktärer here Saira? Efternamn får du bestämma.

En till sak, jag har lite för kärlek till triangel drama. Och Louis då skulle vara pojkvännen ;)

Förlåt om jag kräver för mycket. Med vänlig hälsning, SMQ

Svar: Tack så mycket, först och främst!Wow, haha. Här får man beställningar och allt. Jag kan inte lova något, men jag ska tänka på det. Alternativt att det kan bli en biroll i någon av mina planerade fanfics, men vi får se så att det inte blir orättvist. xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-25 @ 13:33:19
Postat av: Moa

Ååååå såå bra!!!

2013-03-25 @ 15:45:20 / URL: http://moaanna.blogg.se
Postat av: Ellen

Nu har jag läst alla 63 kapitel och jag bara älskar den.
Du fattar inte hur mycket jag har letat efter en sån här fanfic. Länge har jag tänkt på en sådan här historia, inte samma handling men samma... Ja vad ska man säga men en liknande.
Jag har älskat den berättelse från början men jag tycker att den har blivit lite konstig och jag skulle vilja ha mer av Haylee och kanske Johannes.
Riktig bra! :)

Svar: Wow, jäklar vad du måste ha läst! Vad roligt att du gillar den, och att den passar dina krav :)
Johannes ska nog också pressas in snart igen, lite lagom sådär mot slutet!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-25 @ 16:44:22
Postat av: El

Kort men bra kapitel, Give me more! :)

2013-03-25 @ 16:52:04 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: alva

åh då du duktig du är på att skriva! :D superbra!! :D meeeeera :D:D:D:D:D

2013-03-25 @ 18:47:50
Postat av: Tilde

Jag hittar inte kapitel 61 och 62 :(

Svar: Jag tog bort dem av någon anledning någon gång, vet inte varför. Men kan mejla dem till dig? :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-08-06 @ 13:08:16 / URL: http://ask.fm/Gahaharen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..