15. Fun For You

Detta har hänt:

Johannes stannar till. Mörkret och kylan reflekterar hans andedräkt och bildar tunna moln i luften. Jag smakar på mina egna läppar. Balmet täcker dem och håller dem återfuktade. Typiskt att det här skulle vara min fuldag. Johannes biter sig i läppen och ska precis börja gå igen när jag lutar mig nära honom och trycker mina läppar mot hans.


Våra läppar dras ifrån varandra. En kall vind rufsar till mina lockar och jag ser blygt upp på honom. Allt hade känts så rätt. Hans läppar hade varit mjuka och varliga, tungan väldigt försiktig. Det var som en perfekt första kyss för oss båda. Han nuddar snabbt sina läppar med fingertopparna.

”Oh, Lee.” mumlar han. Plötsligt blir jag nervös för att inte gillade det. Så pass skygg som han är. Det kunde varit en olämplig överrumpling. Men hans förvirrade ögon och hängande mungipor drar sig uppåt. Ett leende blottas, sådär snett och gulligt som bara han klarar av att le. ”I love you.”

 

”Thank you, Lux.” Harry ler efter att jag meddelat att jag är klar med maken. Jag nickar kort och smäller igen dosan med mjukt puder. Det dammar i luften och jag stoppar ner det i min ficka. Harry sitter kvar och väntar på att jag ska bli klar. Bredvid honom sitter Louis som får hjälp av mamma att fixa till sitt hår. Hans fingrar verkar inte ha koll på hans typiska pojkbandslugg längre. Mammas fingrar jobbar mycket snabbare än mina, men Harry står ut med mig. När jag för första gången mött honom efter alla år så hade jag varit fientlig, nätets historier om honom hade inte alls varit speciellt trevliga alla gånger. Men nu, en bit in i deras omstartade karriär känns han som min morbror igen.

”So what have you done today?” frågar han och trummar med fingrarna på stolens armstöd. Jag drar lite i hans lockar och ruskar lite på huvudet.

”I meet a girl called Haylee.” svarar jag simpelt. “She is from England, just as we.” jag nickar bortåt Louis och mamma för att involvera dem också.

”What did you do?” följdfrågar Harry och ser på mig genom spegeln.

”Well, I showed her a little bit of my make-up skills. She was terrible herself.” skrattar jag och mamma stammer in. Louis ser allvarligt på mig för en sekund.

”Did you tell her-?”

”No, of course not.”

“Good.” Louis ler igen och vi fortsätter att prata.

 

Jag låser in mig på hotellrummet. Kläderna glider av min kropp strax efter att jag sett till att alla persienner är fördragna. Paparazzis har allt sjuk utrustning man kan tänka sig nu för tiden. De har till och med skickat upp radiostyrda helikoptrar för att fota genom mitt badrumsfönster. Dock hade jag sett den i tid och bytt badrum. Men deras metoder skrämmer mig ibland, man vet aldrig vart det kan finnas kameror. Hotellrummet ska ändå vara safe area, så här vågar jag gå naken som jag vill. Strax efter att jag öppnat en bar med choklad darrar mobilen till på bordet och jag skyndar fram. Bara ett meddelande från Penelope. Jag ser inte ens på messet och sätter mig i soffan igen. När namnet några sekunder senare strålar mig till minnes rusar jag upp igen och rycker åt mig mobilen.

 

//I’m in New York.//

 

Mitt hjärta hoppar över ett slag. Varför är hon här? Hon hatar ju att resa. Illamåendet visar sig ju bara hon åker tåg. Det enda som hjälper är gröna äpplen och en klapp på ryggen. Sedan gillar hon tuggummi när hon mår illa. Vem fan har gett henne det nu? Flyga måste vara värre än tåg. Det var en resa på flera timmar hur…? Vänta nu, oroar jag mig? För henne. Skärp dig Harry, visa lite manlighet. Våga säga ifrån.

 

//fun for you, why?//

 

//searching after a friend.//

 

Det var inte värt att svara på. Precis som förut var hon tråkig att smsa med. Det var väll inte hennes grej bara. När jag till slut bestämt mig ordentligt för att inte svara så hör jag en lös knackning på dörren. Paniken kommer krypande och jag snavar in i sovrummet där jag rycker fram ett par kalsonger och ett par nytvättade jeans. Ur väskan drar jag även fram en långärmad, röd tröja som jag drar ner över huvudet innan jag studsar fram till dörren. Försiktigt öppnar jag och inser att ingen står där. Mitt huvud sticker ut lite och längre bort i korridoren ser jag en lång och slank kvinna med en flicka hängande vid handen.

 

”Lena?” frågar jag halvhögt. Kvinnan vänder sig och spricker upp i ett brett leende. Flickan släpper hennes hand och rusar mot mig. Hennes tunna hår fläktar i vinden och när hon kommer fram hissar jag upp henne i famnen. Kvinnan kommer halvspringande i sina klackar. Korridoren ekar runt henne men leendet på hennes läppar får tillvaron att försvinna.

”Hello you.” säger jag och ger henne en lång kyss.

”Usch, kisses.” flickan lipar åt oss och jag skrattar. Inte lätt för en fyraåring att förstå kärlek.

”How are you?” frågar jag dem. Opal vevar med sina armar för att komma ner. Försiktigt ställer jag ner henne på golvet men låter handen vila på hennes svarta hår. Hon har fått halvmörk hy, en blandning av ljus och mörk. Håret är hårt flätat utmed hennes skalle och ögonen är nästintill svarta.

”I’m fine.” svarar Lena och drar handen genom sitt svarta hår. Jag kramar om henne och hon trycker sig förbi mig in på rummet. Hennes mörka hy gör att hon camoufleras i mörkret tills jag tänder lampan. ”Nice room.” säger hon och drar handen över soffans ryggstöd. Jag nickar och hon vänder sig mot mig. Opal sitter i soffan och leker med Lenas mobiltelefon. Allt verkar vara som vanligt. ”Where’s your mates?”

”In their rooms I think, or down in the restaurant.” svarar jag och sjunker ner bredvid Opal. Av någon konstig anledning vill jag inte möta Lenas blick. Det känns fel att se in i dem svarta ögonen. Opal spelar ett spel där man ska färglägga en bild av... mig. Jag ser på Lena som rycker på axlarna.

”She love it.” försvarar hon spelet och lutar sig ner bakom mig. Jag känner att hennes armar slingrar sig runt min hals och hennes fingrar trummar på mina fågeltatueringar. Hennes läppar fuktar min nacke. ”I would love to meet them.” det hon säger slår mig sedan. Hon har tusan inte träffat någon annan än Louis. Våra middagar hade gått väl igenom förutom att Lena och Louis inte var värst förtjusta i varandra. Det är synd eftersom jag älskar dem båda. Jag nickar trött och lägger armen om Opal.

”Honey, do you want to meet daddy’s best friends?”

“Do you have best friends?” frågar hon förundrat. Jag skrattar till åt hennes barnslighet.

”Yes, do you remember Louis.” Opal nickar sakta. “He’s one of my friends.”

“I like him.” jag hör hur Lena fnyser till bakom mitt öra åt Opals svar. Jag tar upp min mobil och skickar ett kort sms till Louis och frågar vart de är. Han svarar kort med att de är nere i resturangen och snart ska beställa. Jag smeker Opal över kinden och vidarebefordrar informationen till henne. Hon nickar igen och avslutar spelet. Min väluppfostrade flicka.

”Opal, come here.” säger jag och går fram till några kassar med kläder jag inhandlat under dagen. Opal springer nyfiket efter och sticker nästan ner hela huvudet i påsen. ”This is for you.” säger jag mjukt och håller upp en ljusgul klänning framför henne. Jag ville inte ha alltför mycket rosa på henne, och denna gång hade en gul klänning lockat mig till sig. Den är enkel och har lite 50-talsstuk. Inte för att någon kom ihåg den tiden, det var ju nära 80år sedan. Men jag gillade den och det verkade Opal göra också. Hon drar av sig den lila tröjan och sparkar av sig jeansen. Jag trär tyget över hennes huvud och snart snurrar hon framför mig. ”Do you like it.”

”Yes.” säger hon generat. ”I love it.”

”Great.” säger jag och ser upp på Lena vars mungipa rycker. Hon skyndar in i sovrummet och byter om till en enkel vit klänning, sen är även hon redo att gå. Jag bedömer att min röda tröja duger som klädnad och håller därefter upp dörren för mina flickor. I hissen ner lägger jag armen om Lenas midja. Hon ler och lutar sitt huvud mot min axel. Hon var verkligen helt perfekt. Tror jag.

~

”Zayn Malik, nice to meet you.”

”Lena.”

”Liam Payne, a honor.”

”Lena.” precis innan Niall ska uttala sitt namn så hinner Lena före. ”And you must be Niall, I’m right?”

”Clear.” säger Niall på sin breda irländska. ”How did you know?”

”I’ve already meet Louis.” Lena ler kallt mot Louis och Eleanor som ler tillbaka från sin plats vid sidan av mig. Vi slår oss ner tillsammans vid ett långbord.

 

Kileys hand smyger sig in i min. Han ger mig ett snabbt leende och tar platsen bredvid mig till bordet. Killarna hade varit väldigt snälla med honom hittills, och han ansåg att han kände sig välkommen. Det gladde mig, eftersom jag vet hur blyg han kan vara ibland. Harrys fru, som jag bara sett på bild innan, är verkligen bländande vacker. Precis som deras gemensamma dotter. Tankarna flyger till Dani och Audrey. Det hade varit kul om de kunde varit här, som gamla goda tider. Men Kiley har rätt, Dani är gammalt material och finns inte i vårt liv längre. Nu är det oss, jag och Kiley.

 

”What a beautiful dress.” säger jag till Opal som råkat bli min bordsgranne mellan mig och Harry. Hon ler med den håliga tandraden. Hon kör in ett finger under läppen.

”Look.” säger hon och visar mig en stor glugg i övre tandraden.

”Wow.” säger jag och lutar mig lite närmare. Hon fnissar och kör ner händerna i tyllen på klänningen. Jag rätar på mig igen och Kiley ger mig ett varmt leende precis innan varmrätten sätts ner framför oss. 


Delar detta kapitel i två! 
ÄR DET NÅGOT NI SAKNAR?
VEM VILL NI HA MER FRÅN? 
15 kommentarer gäller som vanligt!
Jag har en liten fuskliska medan jag skriver, där står allas åldrar.
 
Publicerar den här nedan: 
 
Sen har vi dagens kommentar:
Vad anser ni? 
 

 


Kommentarer
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Can't wait for more.

2012-12-04 @ 21:19:31 / URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: em

meeeeeeeeeer nu! :)

2012-12-04 @ 21:25:29
Postat av: P I A

omg. i want more<3

2012-12-04 @ 21:35:11
Postat av: e

Lite mer kanske

2012-12-04 @ 22:08:12
Postat av: smilla

jag började läsa den här novellen idag och den äger fett mycket! Mer tack!!

2012-12-04 @ 22:15:41
Postat av: Kikke

Så sjukt bra!!!! Mer nu , snälla cim!!!!!c:

2012-12-04 @ 22:34:58 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: Fanny

Jättejättebra kapitel, du beskriver så sjukt bra och fint när du skriver!! Mer om Penny, Lee och Harry! :D<3

Svar: Ska bli! ;D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-04 @ 23:50:30 / URL: http://wewillnevergrowup.blogg.se
Postat av: Elin

ååååå vad spännande!!!!

2012-12-05 @ 13:59:43
Postat av: Anonym

åh men gud vad va bra det ääääääääär,seriöst!!!? awww vad gulligt det är med Lee och Joe dom passar ju perfekt !!! ;D <3 denna novellen är hur bra som helst verkligen jag menar det är inga andra som skriver i 1227 direkt..XD det är iaf asbra alltihop
MERA JAG VILL HA MERA!!!KOMMENTERA NU ALLA

Svar: 1227 fanns inte One Direction, det var typ under medeltiden x) tror du menar 2027, haha. Men tack så jättemycket för alla fina ord <3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-05 @ 14:04:55
Postat av: annie

mer cc:

2012-12-05 @ 15:05:51 / URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: Anna-Lisa

åh vad bra du skriver man lever sig verkligen in i kapitlerna!! Man undrar ju vad som ska hända på middagen...XD
och snällaaaaa kan du inte skriva lite Joe and Lee time dom verkar så söta men ändå lite såhär...aa..typ..jeg venne ;)
DU ÄGER MÄNNISKA JAG ÄLSKAR VERKLIGEN DIN UPPDATERING!:D
kraaaaaam// Anna-Lisa

Svar: Det kommer så småningom mer om Lee och Johannes. Sedan är det en annan sak om du gillar det, hehe :))
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-05 @ 15:39:14
Postat av: hanin

åååååå Haylee och Johannes är ju perfekta för varandra! :D meeer! ;)

Svar: jaw :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-05 @ 16:20:12
Postat av: Anonym

shit va bra det är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

snäääälla meraaaaaaa

2012-12-05 @ 16:35:33
Postat av: Louise

Åh gud, kan inte vänta!

2012-12-05 @ 17:20:45 / URL: http://iwannabetheone.blogg.se
Postat av: Sofia

Hur gammal är Opal ?

Svar: Opal är 4år gammal. Föddes 2023 :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-05 @ 17:44:17
Postat av: Anonym

ojj jag menade såklart 2027!!ooooopps, skrev fel ;)

samma anonym som för nå'ra kommentarer se :D :D :D

2012-12-05 @ 21:41:33
Postat av: Anna c:

Så bra! Längtar så för att se hur det blir med Haylee & Harry, om dom någonsin träffas hur Harry kommer reagera! Du är så duktig!

2012-12-05 @ 22:43:28
Postat av: Carro

Och här kommer jag med mitt legendariska AWESOME! ;D känns som jag inte kört det på ett tag c:

Svar: Lööv it!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-05 @ 22:59:19
Postat av: thuva9

Hej jag undra bara om du skulle kunna skriva vems perspektiv det är för nu tycker jag det är lite svårt att veta vem det är ibland men gillar berättelsen

Svar: Det står vems perspektiv det är. Bandrollerna emellan där det finns bilder av Harry eller någon annan visar vart perspektiven byts ut. Längst till höger på dessa bilder står ett namn, den personens perspektiv är det ^^
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-06 @ 13:10:14 / URL: http://www.remadedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..