22. Drug Quarter

Detta har hänt:

Han säger inget mer, men jag chockas av det snabba rörelsemönster som följer. Han tar ett steg framåt och böjer sig nästan dubbel framför mig. Hans ena hand ligger på min nacke och läpparna pressas mot mina. Tungan är van och smakar starkt av mint, halstablett. Chocken är omedelbar. Trots alla mina fördomar griper jag tag i hans ansikte och pressar honom närmare.


Oktober 2027

Hans mjuka läppar pressas mot mina. Tungan letar sig in i min mun och jag låter min tunga cirkla runt hans. De grova händerna trevar över min kropp, försöker hitta tillbaka till sina gamla ställen. Jag stönar lågt och drar handen över hans mage. Snabbt drar han av mig BHn och jag låter handen smeka innanför hans byxlinning. Hans kyssar flyttas neråt mina bröst och han knölar med mina byxor. Snart får han av dem och låter dem ramla ner runt omkring oss. Försiktigt pressar han upp mig mot väggen och kysser mitt ansikte. Min hand känner hur han blir hård. Med skakiga fingrar knäpper jag upp knapparna i chinosen. De faller lätt ner längs hans vader. När han väl fått av mig och sig själv allt bär han mig bort till sängen. Jag fumlar i en av byrålådorna och griper tag i några små paket med kondomer. Han tar ett paket och rycker upp det.

”You’re so hot, I’ve miss you.” viskar han när han kryper över mig igen. Jag stönar bara som svar och låter händerna glida över hans rygg. ”And you’re prepared.”

”I’m alone you know, never know what gonna happen.” väser jag och känner hur han sakta pressar sig in i mig. Han verkar så erfaren, hur hemskt det än låter att säga så. Men hans fingrar kommer ihåg alla ställen jag älskar. Och jag kan inte neka att jag älskar honom.

 

Solen strålar in i rummet. Irriterat blinkar jag för att försöka få in fokus på den suddiga omgivningen. När jag väl ser något blir jag förbryllad. Jag ligger inte i mitt hotellrum, det är mycket ljusare i färgerna. Det här stället är en skabbig dubbelsäng och mörka väggar. Nervöst ser jag mig om, och då kommer nästa chock. Kvinnan som ligger i min säng är inte mörk i hyn, som Lena. Hon är nära blek och de stora bruna ögonen stirrar på mig. Panikslaget flyr jag ur sängen och känner hur värmen från täcket försvinner.  Mina kläder ligger utspridda i rummet och jag snubblar fram till dem. Allt känns förlitet och extra svårt att ta på sig. Kvinnan i sängen sätter sig upp. Fuck, hon är också naken. Det här händer bara inte, inte här, inte nu och inte hon. Jag rycker åt mig jackan och fumlar på låset.

”Haz, whats go-”

”I’m sorry, this didn’t happen.” Jag får upp dörren och tränger mig ut. ”I’m so sorry.”

~

Bilen står kvar nere på gatan. Inga knackade rutor i alla fall. Snabbt slänger jag mig ner bakom ratten och drar fram dosan som startar bilen. Den går ljudlöst igång och jag gör en snäv U-sväng ut ur gränden. När jag svänger ut på stora vägen drar jag fram mobilen som till min fasa har hur många lämnade meddelanden som helst. Jag klickar på det första. En entoning kvinnoröst presenterar personen som ringt.

 

//Niall Horan, 17:16, message one/Harry, just wonder If you gonna pick Opal up soon?///  

 

//Niall Horan, 17:20, message two/Are you busy? Oap miss her daddy.///

 

//Niall Horan, 18:08, message three/What do she like to eat? I dunno. Call me.///

 

//Niall Horan, 18:21, message four/I took her down for something to eat. How long will you be away? You didn’t give me any time or so. Call me when you see this.///

 

//Niall Horan, 18:59, message five/We watching some film right now, coming soon?///

 

//Lena Love Henderson, 19:00, message one/I will be home late, give Opal a kiss from me. Love you baby.///

 

//Niall Horan, 19:42, message six/Should I be worried for you? Nothing is wrong with Opal… yet. She miss you. Lena isn’t home either.///

 

//Niall Horan, 20:09, message seven/Now I AM worried, where are you Styles?///

 

//Niall Horan, 20:46, message eight/Opal asking after you, what should I answer?///

 

//Niall Horan, 20:58, message nine/Call me now! She’s asleep and I can’t call Lena, she just hang up on me.///

 

//Lena Love Henderson, 21:17, message two/I won’t come home till tomorrow, is she asleep yet?///

 

//Lena Love Henderson, 21:19, message three/Niall calls me, have something happen?  I can’t take his calls if it’s not important. Love you baby, call me if you can.///

 

//Niall Horan, 21:19, message ten/You’re hopeless. If you’ve hooked up with someone I’ll kill you.///

 

//Niall Horan, 22:00, message eleven/Clearly no idea, if you coming home, don’t get her. She can sleep here tonight, cos I want to sleep now. I’ll stay up a little more, can’t drink when she’s around you know. But is everything okay? Im worried for you.///

 

Jag orkar inte lyssna klart på de resterande tio meddelanden utan slänger mobilen i framrutan. Paniken trycker på mig från alla håll. Vad fan har jag gjort? Troligen skulle jag få ställa den frågan varenda dag i resten av mitt liv. Jag drar hårt till i ratten för att svänga in i en rondell. Mina svettiga händer slinter och jag känner hur bilen börjar dra inåt. I ett försök till kontroll drar jag till i ratten och stampar på bromsen för att inte köra rakt in i monumentet i mitten av rondellen. Bilarna bakom tutar på mig och jag rätar upp bilen igen. Jag känner rädslan krypa in, jag hade varit centimeter från att krocka. Fan Harry, når får du ta och samla dig. Ingen behöver få veta vad som hänt. Det var bara vi två som var där, ingen annan.

 

Där är det Niall pratat om innan, flera gånger till och med. Jag bryr mig egentligen inte, jag vet att jag tar mig ur det ändå. Min onändliga charm övervinner allt som står i min väg. Jag kan inte ens räkna på fingrarna hur många jag legat med, perioderna innan drogerna var till och med värre. Jag hade varken vetat ut eller in, upp och ner på en handflata. Innan hade jag blivit irriterad på Niall när han påpekade saker som denna, men jag förstår nu att det är av hans goda välvilja han sagt det. Han har rätt, jag är uppe i det blå.

 

Halvt omedvetet svänger jag mot de gamla knarkkvartarna som varit mina hemmakvarter under några år.

 

Jag slår upp ögonen och ser mig om i rummet. Åren har fått mig att bli morgonpigg. Bredvid mig i sängen ligger Opal. Hennes aning mörka hy smälter in i de mörka färgerna som omger henne. Omsorgsfullt drar jag täcket över henne igen samtidigt som jag tyst smyger upp ur sängen. Hon vänder på sig och jag ser nervöst till att jag inte väckt henne. Som tur är sover hon fortfarande. Lätt tassar jag fram till minipentryt och fram till pizzakartongen som står där. Det osar pizza i hela rummet. Jag hade beställt hem det till Opal för att försöka lugna henne lite. Sen hade jag letat fram några gamla Disneyfilmer som vi sedan malt igenom. Hela tiden hade jag undrat vart Harry varit. Tanken slår mig, jag vet inte än. Jag greppar telefonen mer ser inga missade samtal eller meddelanden. Jag kastar en sista blick på Opal innan jag går ut i korridoren. En dörr längre bort är Harrys rum. Jag lägger handen på handtaget och trycker till. Mot all förmodan glider dörren upp och jag går in.

 

Rummet är identiskt med mitt. Jag går in i den minimala hallen och sen in i sov- och vardagsrummet. Blicken sveper över rummet. Sängen är bäddad, så han kan inte ha sovit där. Blicken flyttas neråt och då ser jag honom. Han ligger utsträckt på soffan och har ena handen liggandes över ögonen. Den andra vilar på soffans ryggstöd. Några flaskor ligger med utrunnet innehåll under soffbordet och jag går osäkert fram till honom. Antingen flyger han upp och attackerar mig, eller så vaknar han inte alls om jag försöker.

”Harry, wake up!” jag griper tag i hans axlar och ruskar hårt om honom. Han blinkar trött och sätter sig långsamt upp. En hand kommer farande genom luften och träffar mig snett över kinden. ”What the h-”

”Schh.” Harry håller upp ett finger framför munnen och ser lurigt på mig. Jag griper tag i hans händer och drar ner dem mot hans knän. Han kämpar inte emot, men när han böjer sig nära känner jag lukten av alkohol som dimmar ut över hans läppar vid minsta andetag.

”Where have you been?” frågar jag så lugnt och sakligt jag kan. Kinden svider av hans slag men jag försöker att hålla rösten stadig.

”Out, had some fun.”

”But your daughter is here.”

“Oh, I want to meet her.” Jag skakar på huvudet åt hans påstående. Det skulle aldrig komma på fråga, bara lukten gör så att jag vill gå ut. Försiktigt ser jag mig om i rummet. Det ser ganska normalt ut, men sen faller blicken på soffbordet precis bredvid platsen jag står. Några korn av ett vitt pulver ligger utspridda. Förskräckt ser jag tillbaka på Harry och upptäcker hans pupiller. Den svarta linjen tränger sig långt in i det gröna.

”Harry, are you high?”

”No, how so?” sluddrar han och kliar sig i håret. I en vag panik rusar jag ut i köket och hämtar en disktrasa för att torka bort kokainet från bordet och hans fingrar. Han är inte helt borta i alla fall, förhoppningsvis är det bara baksmällan som ligger på.

”Where’s Oppie?”

”Opal is in my room, and you’re not going to see her. She’s just a kid.”

“Yeah, and?”

“I’ll have her today too.”

“But-“

“No but, you need to learn how to take care of your family.”

“I can-“

“No, look at you.” Han ser faktiskt ner på sig själv med en aningen förbryllad blick. ”You look like crap.” jag vänder på klacken och stegar mot badrummet. Jag griper tag i muggen som står vid handfatet och fyller den med vatten. Beslutsamt går jag tillbaka med den genomskinliga vätskan och ser på medan han sveper det. Harry stryker håret ur ögonen och ser på mig.

”Thank you.”

”Nothing to talk about. But why did you do this?” jag pekar på disktrasan som ligger på bordet och sedan på flaskorna på golvet. Harry skakar på huvudet.

”I’m such a jerk.”

”You are-”

“I am, Niall.” han ser förtvivlat på mig. ”You never gonna belive me.”

”Try me.”

”Okay, yesterday when I left Opal with you-”

“That was two days ago.”

“Two? How?”

“You’ve been high or drunk.”

“Oh. Anyway, Penny called me-“

“Penny?”

“My ex, you remember.”

“Ah, yes.”

“So, she called me and wanted to meet up. I faced it and left Opal with you so I could meet her. But something went terrible wrong.”

“What did you do, Harry?”

“I-I had… sex with her.”

“Sex with who, Harry Styles?” jag ser hur han fryser till. Jag vänder mig mot rösten. Aj då, nu är han i verklig knipa. 


 

Tadaa, kapitel 22 bara för er! :))
JAG ÄR NYFIKEN, HAR NI NÅGON FAVORITKARAKTÄR?
 
Tack för alla kommentarer på Haylee. De flesta verkade gilla henne :))
 
Snart jul då, längtar! 
 
25 kommentarer till nästa kapitel!! 
Ni bestämmer när det ska komma ut ;)
 

Kommentarer
Postat av: El

Första kommentaren? Grymt som vanligt och sjukt spännande! :)

Svar: kan vara, ja :)) tack!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 21:01:47 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D vill verkligen se harrys reaktion när penny berättar om haylee!! meeeeer

Svar: vi får se om de någonsin gör det, haha :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 21:03:16
Postat av: Kikke

Redan kapitel 22?:0 omg kommer ihåg första kapitlet , gash vad tiden går :O haha men sjukt bra iaf!

Svar: Ja, plus 5 karaktärspresentationer :))
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 21:09:19 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: Emelie ^.^

Så underbart bra!!
Ja, helt klar Lux! :D

Svar: Ja, Lux är väldigt att rolig att skriva om :))
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 21:09:43 / URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Vendela

Gaaaahh så fantastiskt underbart!
Btw, Niall & Haylee är nog mina favoriter, hihi c:

Svar: Haha, okej :))Niall är min lilla mjukis!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 21:20:49 / URL: http://directionery.blogg.se
Postat av: annie

Lux, harry & Haylee c:
asbra, längtar :3

Svar: Aw :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 21:29:13 / URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: ...

Heylee MER :D

2012-12-16 @ 21:37:53
Postat av: Em

Omg skriv mer nu!! :D

2012-12-16 @ 21:53:20
Postat av: P I A

så braaaa!!!

2012-12-16 @ 21:58:57
Postat av: K

Sorry men jag har lust att spama med smilysar för att du är så jävla grym!!!:D:D:D:D:D:D

Svar: Spama på du :DD
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 22:02:00
Postat av: Frida

NEJ MEN HERRE JESUS!
OMGOMGOMGOMG, mer! Undra vad Lena kmr säga:o
Haz får inte börja om igen med allt drickande o skit:o
Btw. Din talang, seriöst! Skriv en bok!!:D

Svar: Vi får se hur det är med Harry, inte ens jag vet det än. ahha :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 22:08:11
Postat av: Stina

Det är helt sjukt hur bra du är på att skriva!!! Jag är helt besatt av din novell, och är så sjukt glad över att du är bra på att uppdatera. Kan lova att det här är min favorit novell!

Och mina favoritkaraktärer är nog Niall, Lux, Johannes och Haylee!:D

Svar: Tackar!
Många favoriter där :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 22:24:44
Postat av: Fanny

Men meeeeeeeeeeeer!!!

2012-12-16 @ 22:29:07
Postat av: Elin

MERRRR

2012-12-16 @ 22:35:08
Postat av: Fanny

ASDFGHJKL DETTA KAPITEL VAR SÅ JÄKLA BRA I CAN'T EVEN!! DU SKRIVER OCH HITTAR PÅ SÅ BRA! FINS INGA ORD LIKSOM, ÄLSKAR DIN NOVELL SÅ SJUKT MYCKET, MEER <3

Svar: Taaack :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 23:19:54 / URL: http://wewillnevergrowup.blogg.se
Postat av: Carro

Lika underbart som vanligt! Är det redan på 22:a kapitlet?! Det kändes som om det var igår du började skriva den här :o men karaktärsmässigt så gillar jag Johannes väldigt mycket, vet faktiskt inte varför men jag tror det är för att han är lite som mig och jag tror jag kan relatera lite mer till honom :)

Svar: Ja, tänk hur tiden går :o Johannes är väldigt mysig, men jag tycker att han är svårskriven i kapitlen. Haylee och Lux är mycket lättare :o
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-16 @ 23:58:43
Postat av: Felicia

Asså, O-M-G!!!! Du måste skriva mera!!XD<3

2012-12-17 @ 13:54:22
Postat av: Felicia

Och jag glömde, det är absolut Niall som är min favo karaktär! Han är så himla omtänksam och allt! Och bästa pappan!<3

Svar: Yes :3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-17 @ 13:57:23
Postat av: Anonym

Åhh Lux alla gånger! ;) Jättebra kapital :3

2012-12-17 @ 14:36:44
Postat av: Louise

GAAAAAAH SÅ BRA!!!

2012-12-17 @ 14:39:36
Postat av: Vilma

Haylee och Lux är mina absoluta favoriter :)

2012-12-17 @ 14:53:58 / URL: http://www.petterssonarn.blogg.se
Postat av: Anonym

AHHHH VA BRAA!!men e det bara pang bom baff over nu eller ?!?!han bah lämna henne där...MEN PENNY OCH HAYLLE MÅSTE BÄRETTA FÖR HONOM!!snälla!! Och Harry du är i liiiiite trubbel nu...hahahah stackarn =P

aja ge mig mer!!!!<3<3

Svar: Han bara lämnade henne där, haha :))
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-17 @ 15:10:53
Postat av: Hanna :D

Super über bra! C:

2012-12-17 @ 15:19:47 / URL: http://mysecreeets.blogg.se
Postat av: smilla

Super duper braaaaa!

2012-12-17 @ 15:27:33
Postat av: LN

Jag gillar Kiley trots att det inte har varit så mycket med honom. Skulle dock bli glad om du skrec mer med honom och Liam :) Super bra kapitel och väntar på mer :D

Svar: Då ska det såklart komma mer om Kiley :))
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-17 @ 16:14:39 / URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Anonym

25 nuuuuuu wehooooo

2012-12-17 @ 18:30:02
Postat av: Hanin

Ojdå Harry.. nu har han allt hamnat i trubbel! :o Men det löser sig nog på ett eller annat sätt :) Längtar till nästa kapitel!

Svar: Det hoppas vi :))
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-17 @ 20:37:19
Postat av: Olivia

åh herre vad du skriver bra!! meer <3

2012-12-17 @ 21:47:48
Postat av: Louise

NEJ MEN SLUTA INTE MITT I DET SPÄNNANDE. SKRIV PÅ!
Alltså älskar Johannes, han är så gollegollegoll! :'D

Svar: Gollegöll :))) btw är nästa uppe nu
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-17 @ 22:44:35 / URL: http://iwannabetheone.blogg.se
Postat av: Carro

Kan förstå att Johannes är svårskriven, han har en så speciell personlighet och ett eget sätt att vara så jag tror det är svårt att beskriva det på ett bra sätt, men hittills tycker jag att du har gjort ett alldeles underbart jobb att skriva om honom :))

2012-12-18 @ 09:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..