24. Uncle Niall

Detta har hänt:

”Please don’t cry.” viskar jag och höjer min hand mot hennes kind. Motvilligt får jag torka bort den salta droppen från hennes hy. ”It wasn’t sex, it didn’t meant nothing.”

”You sure?”

”Why do you ask?” Hon nickar mot flaskorna Niall radat upp på bordet och disktrasan med vitt pulver i. Jag biter mig i läppen men tar upp hennes blick med mina ögon. ”I have you, and we have Opal.”


Jag vevar med armarna ovanför huvudet och låtsas som om den lilla bilen är det roligaste jag någonsin åkt. På min vänstersida sitter Opal och skrattar högt. Jag skrattar med henne och känner den varma känslan av skoj och vänskap. Framför mig sitter Eleanor och Tommie. Eleanor ser bak på oss två som skrattar i högan sky och även hon drar på munnen. Bilen kränger en sista gång till höger och åker in på stationen igen. Jag kliver ur och lyfter upp Opal ovanför bygeln. Louis väntar på oss alla fyra utanför. Till barnens förtjusning har han två stora, rosa nystan spunnet socker framför sig. Tommie och Opal rycker till sig varsin. Snart har de sockervadd överallt. Jag pillar ut lite socker från Opals hår. Hon ser upp på mig med stora ögon och ett bedårande leende.

”Where’s mom and dad, uncle Niall?”

”They are busy.”

”With what?” frågar hon och lägger huvudet på sned. Jag smakar på orden så att jag inte säger fel. Skulle det varit Liam eller någon annan lite mer vuxen person kunde jag enkelt sagt att de ligger och knullar på sitt hotellrum. Men de mörkbruna ögonen tränger sig in i mig och påminner om hennes ålder.

”Each other.” svarar jag. ”Christmas presents or something.”

“Now?” frågar Tommie fundersamt. Louis himlar med ögonen mot mig.

”They maybe buy me some birthday presents.” skojar han och lyfter lekfullt Tommie över marken. Han fäktar med armarna och Louis släpper ner honom. Jag ser ner på klockan och upptäcker att den redan är fem, vilket betyder att vi jagat runt på nöjesfältet i fem timmar. Jag knackar Louis på axeln och visar honom klockan.

”C’mon, it’s fun.” säger han och ser på Eleanor. Vi drar ihop oss för lite vuxensnack. Snart har vi bestämt oss för att äta middag på nöjesfältet, barnen skulle troligen inte ha något emot att spendera ytterligare en timme bland åkattraktionerna. Trots att Opal flyger runt som en trollslända bland allting så märker jag att hon börjar bli trött. Louis uppmanar till ett åk till i pariserhjulet. Vi håller alla med att det skulle kunna vara häftigt och vi drar oss mot kön. Metallstänger bildar en fålla att fösas framåt i och vi går in bland de virvlande stängerna.

 

Vi står i säkert tio minuter innan jag hör ett skrik. Jag, Louis och Eleanor reagerar samtidigt och ser upp. En skara på sex tjejer rusar mot oss. Jag och Louis utväxlar varsin blick och låtsas som om vi inte sett tjejerna. Jag gömmer Opal bakom mitt ena ben och Eleanor griper tag i Tommies hand. Louis ställer sig beskyddande för oss allihop. Tjejerna fläktar med händerna mot ansiktet och börjar prata i munnen på varandra. De böjer sig ner och försöker glimta Opal mellan mina ben och de drar upp kameror de smäller av i ansiktet på oss allihop. Opal viskar oroligt mot mina kakibyxor och jag lägger en hand på hennes rygg.

”Oh my God, she’s so cute. Can I take a picture with her? And that’s little Tommie, hi Tommie. And Lou you are even more handsome now, aw. Niall, you’re still such a cutie. Oh my God, girls. Can you actually believe that we finally meet some of them? And El, you’re absolutely stunning! Hello Opal, how are you. And how are you, great man’s today? Where’s Harry and Lena? They are an amazing couple, don’t you think?  I just need to say that you’re amazing. We were outside Madison, couldn’t get tickets, but oh my God, we saw the show livestreamed. You guys are AmaZayn, haha. And where can I buy that skirt Eleanor? It’s so pretty, just like you. And your hair Lou, you need some more gel in it. Aw, Niall, I really miss your blonde-“

“Can you just shut up?” Louis röst bryter in bland deras fnitter och ständiga påhopp.

”Excuse me?” frågar en av tjejerna på ett sätt jag skulle kalla uppstudsigt, bitchigt.

”Shut up. Don’t you see I’ve my family here? And Niall just babysitting her, Opal. You scare the shit out of them.” Han låter hårdare än vanligt. Jag för Opal lite längre fram i kön.

”Bah, sorry.” säger de sådär studsigt igen. Jag suckar.

”Just leave us, we have a private life.” lägger han till och lägger sin arm på Eleanors midja. Tjejerna muttrar till varandra och går därifrån. En ny känsla uppfyller mig. En känsla att vara utan krav. Ärligt talat känns det skönt att inte behöva stå alla till lags. Nu är det jag, Louis, Eleanor, Tommie och Opal som står i centrum.

 

Kön ringlar sig framåt men tillslut får vi hoppa in i en gemensam korg. Jag krokar min arm om Opals mage för att minska risken att hon ramlar ur. Hon och Tommie kikar över kanten på den gröna gondolen. Vi vuxna kolla roat på varandra och Eleanor pekar utåt staden.

”It’s amazing.” viskar hon och suger upp hela vyn i blicken. Jag suckar och småler lite när Tommie tar Opals hand igen.

”I don’t want you to fall.” säger han varnande. Hjulet når sin topp och vi börjar åka ner igen. Louis lutar sig mot Eleanor och kysser henne. Barnen ser inget som tur är. Snart är vi helt nere och attraktionsansvarigen lirkar upp grinden till vår gondol. Precis när vi kliver ur smäller en blixt av rakt upp i mitt ansikte. Jag rycker upp Opal i famnen av ren reflex. Bortom allt flimmer av blixten ser jag att Louis lägger en beskyddande arm om Tommies axlar. Framför oss står säkert tre män med stora kameror och gigantiska blixtar. Jag håller upp handen framför ansiktet. Opal gräver in näsan i min nacke och jag banar mig framåt. Folk börjar oroligt röra sig runt oss. Männen följer efter. Louis knuffar mig, Eleanor och Tommie framför sig. Opal skriker till i mitt öra och jag upptäcker att en blixt precis ska till att blända mig igen direkt framifrån. Förvirrat svänger jag runt med Opal i famnen. Någon drar i min arm i motsatt riktning. Händer läggs på mig och en glider till och med nära min jylf. Min klaustrofobi säger åt mig att antingen överge allt och springa bort från området, eller bara att jag ska lägga mig ner på marken och tina bort. Obehaget växer för varje steg. Hur lite jag än vill det känner jag för att sätta ner Opal på marken och springa. Men fadersinstinkten besegrar min fobi, till viss del, och jag håller kvar henne. Mitt i allt ringer min telefon. Jag skiter i signalen och letar mig vidare framåt. Snart ser jag portarna ut och ser runt axeln och får syn på Eleanor, med håret hängande ner i ansiktet och med Tommie kopplad mellan henne och Louis.

”Taxi!” skriker jag och vinkar in en gul bil. Eleanor hinner fram och trycker in sin man och unge i baksätet. Jag skiter i säkerheten och hoppar in i framsätet med Opal.

”Sir, you need to take another car with the ch-”

“I don’t care.” säger jag tydligt. ”Drive, I’ll take the bots.”

”Like you will, sir.” den äldre taxichauffören svänger ut. Jag duckar med huvudet och håller för Opals ansikte med mina händer. Paparazzons står snopet kvar på trottoaren. Jag vågar se upp och ser bak på Louis som försöker intala Tommie att det var en engångsföreteelse. Jag suckar och tar bort händerna från Opals ansikte. Hennes axlar sjunker och hon lutar sig mot mitt bröst.

”Uncle Niall.”

”Yeah, Oppie?”

”I’m scared.”

“Me too.”

“But you’re old.” Jag skrattar till åt hennes utlåtande.

”Yes, but I have a phobia.”

“A phobia?”

“That means I am very feared of something.”

“What are you afraid of, uncle Niall?”

“I’m afraid of tight spaces, and big crowds.”

“Me too.”

“No, you aren’t.” säger jag mjukt ner i hennes svarta hår.

”Yeh, I want to be exactly like you.” viskar hon innan hon somnar i min famn. Jag vet inte vad, men det både värmer och skär i hjärtat. 


Jag tror någon börjat utveckla en kärlek till sin barnvakt :O
Nästa kapitel kommer vara ett Johannes/Haylee/Penny kapitel...
 
Tack för alla kommentarer. 
Några frågade varför det inte kom något kapitel igår, och jag svarade simpelt med att det faktiskt är ni som avgör när nästa kapitel ska komma ut ;)
 
25 kommentarer som vanligt!
 
Dagens kommentar:

Kommentarer
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Så vackert. Orkar inte med all känsla som seglar genom alla kapitel.

Svar: aw, tack :')
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-19 @ 22:54:49 / URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: Anna

åh! den är så otroligt bra! :'D

2012-12-19 @ 22:55:14 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Stina

One word, amazing! (skrev inte amazayn så jag inte är lika dryg som fansen i ff:en, haha)

Svar: Haha, see what you did there ;D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-19 @ 23:06:02
Postat av: LN

Nawww, Opal <3 Men stackars Niall :/ Superbra kapitel! Älskar verkligen din ff, den är bäst!!!

2012-12-19 @ 23:19:05 / URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Alexandra

Asså åååh, jag har alltid haft Niall feels, men nu är dem större!
Längtar verkligen till nästa kapitel!
Så mycket känslor som svävar runt! :') xx

2012-12-19 @ 23:39:51 / URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Fanny

Mera!

2012-12-19 @ 23:53:06
Postat av: K

Mer!:)

2012-12-20 @ 00:36:27
Postat av: Kikke

Åh jätte bra! Så himla gulligt :') gah meeeer

2012-12-20 @ 06:49:34 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: Em

Meeeeeer :)

2012-12-20 @ 07:58:35
Postat av: Felicia

Opal är sååå söt!! Och Niall också! Längtar till nästa!<3

2012-12-20 @ 08:34:53
Postat av: El

Kan inte vänta, längtar tills nästa. :)

2012-12-20 @ 10:20:46 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra :)

2012-12-20 @ 10:49:16
Postat av: hanin

Sjukt bra kapitel som vanligt! Niall är så söt mot Opal! <3

2012-12-20 @ 12:03:29
Postat av: Alva

Grymt bra :D:D:D:D meeeeer

2012-12-20 @ 12:36:03
Postat av: Louise

ÅH Niall och Opal är så gulliga!

2012-12-20 @ 15:14:13 / URL: http://iwannabetheone.blogg.se
Postat av: smilla

meer!

2012-12-20 @ 15:41:39
Postat av: Louise

Åhhhhh... så sött! :'D

2012-12-20 @ 16:39:18
Postat av: Olivia

ÅÅH vad söta dom är! :') är så taggad på nästa kapitel!

2012-12-20 @ 16:47:01
Postat av: Elin

Mer nu! Har du skrivit noveller tidigare? Kan du isåfall länka dom här, tacksam för svar:) Du är så grym på att skriva och det här är bästa novellen jag någonsin läst! :)

Svar: Jepp, jag har skrivit 5st på denna blogg: http://fivedesiresandonedirection.blogg.se/
Du får bläddra lite bland månaderna, men du hittar nog. De heter Im Almost From The Middle East, Survive This, Because of Twitter, 1D in the Hungergames och Secret Ovation :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-20 @ 18:08:40
Postat av: Elise

please,moooooooreeee!!! så otroligt bra!

2012-12-20 @ 18:28:03
Postat av: Amy

meeer

2012-12-20 @ 19:24:39 / URL: http://minasvar.blogg.se
Postat av: :3

Längtar till nästa♥

2012-12-20 @ 20:05:44
Postat av: E!

braa

2012-12-20 @ 21:17:28
Postat av: smiley

bäst!

2012-12-20 @ 21:18:45
Postat av: Ella

bästa novellen jag har läst!

2012-12-20 @ 21:19:21
Postat av: Hanna :D

Aww, bara aww! Va gulligt! ♥

2012-12-20 @ 21:20:05 / URL: http://mysecreeets.blogg.se
Postat av: Pia

OMFG

2012-12-20 @ 22:31:30
Postat av: Ida Bergius

Alltså, jag har streckläst den här novellen sedan igårkväll och jag måste bara säga det här: JAG ÄLSKAR DEN! Du skriver verkligen hur bra som helst och man vill bara läsa mer och mer. Man kan verkligen leva sig in i novellen och det känns som att man är där när allt händer. Hoppas att det kommer upp ett nytt kapitel snart, vill ha mer nuuuuu:]
Kram!

Svar: Åh, tack så jättemycket :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-02 @ 12:15:51 / URL: http://onedsecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..