7. Virgin

Detta har hänt:

“Just make them follow me.” Väser jag och börjar backa bort från folkmassan. Gael skriker i min famn och fäktar med sina små armar. Jag skyndar på stegen in med Niall, Harry, Liam och Zayn tätt i hälarna, precis som resten av alla människor. Vi har skapat hysteri genom att, ja, äta. Mina steg styrs mot resturangens toalett som råkar vara en handikapptoalett. Jag ser till att alla de andra killarna kommer in, innan jag smiter in och låser efter mig.


”We’re stuck… in a toilet.” Säger Harry drygt. Jag suckar och lägger örat mot dörren. Det är ett väldans tumult där ute. Varför ska allt verkligen hända oss? Niall ser alldeles gråtfärdig ut och gungar fram och tillbaka med Neila.

”Everything’s going to be okay, okay. Schh, hun. Please stop cry.” hela han darrar av akustisken i rummet och egentligen vill jag bara slå händerna för öronen och glömma allt som hänt de senaste dagarna.

”Do something Liam.”

”Why should I do something?”

“Cos’ you can!” skriker jag. Liam ser förnärmat på mig men trasslar fram sin mobiltelefon ur fickan. Det tar minst tio minuter innan han börjar prata i luren. Upphetsat berättar han snart att han fått tag på en säkerhetsfirma som kommer så fort de kan, men det kommer dröja minst en timme. Jag suckar och glider ner mot väggen, fortfarande bärandes på Gael. Zayn snor åt sig toaletten och Liam lutar sig mot handikappställningen. Den enda som behåller sin stående ställning är Niall som desperat fått tyst på Neila. Han böjer sig efter Gael och har snart både flickorna i famnen. De börjar gulla med varandra och han drar ett djupt andetag. Vi sitter tysta ett tag och försöker komma på något vettigt att säga. Det är fortfarande tumult utanför och jag skakar långsamt på huvudet.

”Are we still so popular?”

”Your evidence is on the other side of the door.” mumlar Zayn. Harry suckar och vrider sig lite på golvet. En gäll ringsignal ljuder och vi halar upp våra telefoner allihop. Det visar sig att det är Nialls som ringer och han langar över en unge till Liam. Han stöttar upp Gael lite extra på armen innan han svarar.

”Hello sweetheart.” säger han så glatt och romantiskt han kan. Det hörs några ilska fräs från Nora som måste vara personen på andra sidan linjen. Niall nickar och hummar några gånger innan han lägger på. ”I love you very much.”

”Nora?”

”Yeah, Nora.” Niall suckar. ”She was angry.”

“Why?”

“I’m not home yet. I promised her to be home till she went home.” Han byter ställning på Gael. “But this toilet-thing ruined it.”

Jag skrattar. ”Yeah, it sucks.”

 

Liam fnyser och drar handen genom sitt korta skägg. Han har ingen att återvända hem till. Danielle och Audrey bor i andra sidan stan och han var i princip bannlyst därifrån. Tystnad, den var så ovan runt oss. Vi hade aldrig kunnat hålla käften runt varandra. Vi drog ner varandra från våra pelare av ego. Zayn ser upp på oss andra.

”Why did we even split up?” den förbjudna frågan. Eller det verkade i alla fall Liam och Harry tycka. Liam slår ner blicken och Harry biter sig i läppen, gömmer sig under luggen. Zayn spänner ögonen i Harry. Harry smackar med tungan och försöker formulera orden i munnen innan de yttras i luften. Andhämtningen från oss fyller rummet och gör så att bultandet på dörren drunknar i tystnaden.

”Because… because…” börjar Harry segt.

“… the two of us fight.” Avslutar Liam och nickar mot Harry. Jag nickar och Zayn ser sådär bestämd ut som han gör ibland.

”What did you fight over? I think you never told me that.”

“Me neither.” Säger jag och Niall i kör. Liam biter sig i läppen och ser på Harry som ger honom en om-du-säger-så-kommer-jag-slå-ner-dig-på-klinkergolvet-och-banka-skiten-ur-dig-blick. Liam tar ett djupt andetag och drar lite i sitt hår, som han låtit växa ut igen. Vi andra tre spänner ögonen i honom och han tittar förläget ner i golvet.

”I actually can’t tell you that.” Säger han tyst.

“Why? We have the right to know. You kinda’ ruin our careers.” Säger jag torrt.

“I just can’t.” svarar han bedrövat. Jag ser på Harry för att få hjälp men han har knipit ihop läpparna till ett smalt sträck.

”What did you do?” frågar jag Harry. Jag kan läsa honom utan och innan om det behövdes, och nu var han som lättast att läsa egentligen. Han är bara för skyldig.

”Nothing.” viskar han. Jag himlar med ögonen och lutar huvudet i händerna. Det är faktiskt väldigt patetiskt att vi andra inte vet vad deras bråk gått ut på. Liam hade bara kommit för att berätta att han tänkte lämna gruppen. Han tog bort sitt Twitter-konto och suddade ut sig själv från Jordens yta. Såg till att ingen skulle sakna honom, trots att alla gjorde det ändå. Liams andhämtning är hes och jag ser i ögonvrån att han slänger en blick på mig. Jag hade för tillfället ingenting förutom min familj.

 

”Harry screwd her.” mumlar Liam tillslut. Mitt och Harrys huvuden rycks i riktning mot Liam. Den matta toalettlampan lämnar långa skuggor i hans ansikte och rösten är skev och tunn.

”Who?” frågar Zayn på sitt tystlåtna sätt. Harry ger Liam ytterligare en mördarblick.

”Dani.”

”That Dani? Like Danielle Dani?” frågar Zayn chockat.

”Like Danielle Payne-Peazer?” fortsätter Niall. ”Your wife, Dani?”

“My ex-wife.” Liam suckar. “Yes.”

“I’ll kill you so hard.” muttrar Harry. Jag håller en avvärjande hand mot honom.

”Sch, we had the right to know.” säger jag kort.

“About my sex-life?” Harrys röst är upprörd och jag spänner blicken i honom istället för Liam.

”It’s not a new that you screw everyone.” säger Liam. Harry flyger upp mot honom. Niall hinner precis flytta sig ur vägen när Harry stormar mot Liam. Zayn hugger in armen emellan dem och tvingar Harry tillbaka. Raseriet brinner i hans ögon och hans höjda röst gör att tvillingarna vaknar till liv igen. Niall stönar och börjar vagga dem. Han tar över Zayns plats på toaletten och försöker få tyst på småflickorna. Harry, Zayn, Liam och jag fortsätter att tjafsa om vad Dani och Harry faktiskt gjort, och hur det påverkat oss andra.

”I couldn’t go home for three years Harry!” skriker jag rakt upp i hans ansikte. Han skrynklar ihop sig och slänger med nävarna i luften.

”And that’s my problem?”

“It was, but you didn’t give a fuck!” jag för handen genom håret och rätar på mig. ”We were like brothers, but you just left me.”

”Yeah, we were put together. The management told us to act that way.”

“So you stand here and say that we weren’t friends?”

“Yes, that’s exactly what I’m saying. Larry Stylinson was bullshit, just as you said.”

“I had Eleanor!”

“You still have Eleanor! And you enjoyed being in London those three years.”

“No, I didn’t! I nearly couldn’t meet my sisters.”

“And? We was touring in five years and you never said a word to them.”

“I didn’t? I talked to them every day. E-v-e-r-y-d-a-y!”

“You didn’t. We lived in the same apartment, so I saw everything you did.”

“Yeah, till I moved out.”

“Just so you could fuck Eleanor often.”

“Don’t mix her up in this.” spottar jag mot honom. “And say someone you didn’t screw, just as Liam said!”

“Can you please stop fighting?” frågar Zayn nerstämt. Jag viftar bort honom med handen och fortsätter att puckla på Harry. Vi har aldrig bråkat såhär innan, men det var skönt att bara få ur sig allt. Fansen hade trott att vi haft ett förhållande, tss. Harry fångade alltid första bästa tjej och jag hade Eleanor. Vi hade aldrig haft en tanke på att ta i varandra, nakna.

 

”JUST SHUT UP!” Niall överröstar oss allihop. Jag ser chockat upp på honom. Han håller tvillingarna i sina armar och de skriker i högan sky över hans utbrott. Hans ögon är en virvelstorm av känslor. Trötthet, stress, raseri, förvirring, kärlek och en liten gnutta skam. Jag, Liam och Harry tystnar tvärt och våra sinnen vänds mot honom.

”What?” frågar jag förvånat.

”I’M SO TIRED TO HEAR ABOUT ALL THIS TALK ABOUT SEX AND STUFF!” ryter Niall. “CAN’T YOU JUST SHUT THE FUCK UP FOR GOD’S SAKE!” Han stöttar upp Gael lite extra på armen.

“Since when do you have any problem with sex-talk?” frågar Harry drygt.

“I've always disliked it. Sure it was fun to listen to you, but when you started to ask me about details…”

“Can you stop babbling and just come to the thing?” Harry låter irriterad när han säger det. Niall ser ner i golvet och drar ett djupt andetag.

“When we were One Direction I was a virgin.” Harry tappar bokstavligen hakan. Liam ser sig nervöst omkring och jag försöker bara få ett grepp om vad han just sagt. ”Couldn’t  you guys talk about anything else?”

”But you said…”

”I know what I said.” Nialls mungipor glider ner. “But how fun is it for a nineteen year old guy to admit that he’s a virgin?”

“But…”

“Nora was my first, yeah.”

“But why?”

“Ireland is one of the world's most Catholic faithful countries.”

“No sex until marriage.” lägger Liam tyst till.

“But you’re not even married.” invänder Zayn. Niall rycker lite på axlarna.

”No, but soon I am.”

“Congratulations, I think.” mumlar Zayn.

“Enough about that.” Säger Niall. “So, can you guys just stop fight? You make my girls cry.” Med dem orden spatserar Niall bort till andra änden av toaletten för att försöka tysta ner flickorna. Harry gnider sig i nacken med handen och jag knäcker nervöst mina fingrar. Som för att avbryta tystnaden hörs en hård knackning på dörren och vi hoppar till allihop.

 

Jag gläntar lite på dörren och kastar ett öga utåt. En skäggig man i fyrtioårsåldern står utanför och blockerar vägen för några tjejer som fortfarande står och ”fangirlar” utanför. Jag vinkar till mig dem andra som smyger med mig ut och förbi tjejerna. Smyger och smyger, vi hastar förbi för att de inte ska kunna rycka kläderna av kroppen på oss. Vi klarar oss helskinnade ut till uteserveringen där Niall kommer på att han lämnat sin dubbelvagn. Han ser sig förvirrat omkring i jakt på den, men till sist måste vi inse att någon snott den. Surmulet hoppar han in i en av bilarna säkerhetsfirman kört fram och beordrar chauffören att köra honom ”Home”.

 

Jag själv slänger mig också in i en av bilarna för att bli körd hem till min nästan tomma lägenhet. Ett litet leende sprider sig på mina läppar när jag tänker på vem som är hemma och väntar på mig. Chauffören säger inte ett ord på hela resan och det är jag tacksam för. Det var så mycket som rörde sig i min skalle för tillfället. Nialls otrohetsskandal och hur enkelt jag avslöjat min och Harrys hemlighet. Louis hade rätt, han och de andra killarna hade haft rätten att veta. De hade gått i alla dessa år och inte vetat någonting, bara att jag gått ur bandet efter ett bråk med Harry. Inte ens våra superstakers till fans hade kunnat lista ut vad bråket handlat om. Som sagt, jag hade suddat ut bevisen från Jordens yta. 


Dear followers, I love you! 
Det ovan är 100% sant, jag älskar er och allt snällt ni säger om mig och fanficen. Häromdagen hade jag en allmänt dålig dag och då satte jag mig ner, läste lite kommentarer och fick upp gnistan. Den gnistan använde jag sedan i detta kapitel, min deppighet slukades in i alltihop. 
 
Nuff about that. 
Jag har en liten överraskning till nästa kapitel. 
1 5  k o m m e n t a r e r
och ni får den, hehe. Det blir ett Liamkapitel i alla fall, och en hel del kärlek. 
 
Dagens kommentar
följdfråga till er: är det lagom mycket från alla, eller vill ni ha mer från någon?
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

ÅH, älskar det! Älskar att du inte går och smyger med vad som hänt till sista kapitlet som många gör, utan du reder ut det direkt. Älskar också sättet du skriver på, och handlingen är helt underbar!♥

Svar: Jag gillar inte att "gömma" saker. Det sabbar bara handlingen till slut. Nu har jag massor att spela vidare på (Nialls oskuld, Dani mm) och det känns jättebra. Jag ger mig själv inga anledningar till idétorka :))
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-11-20 @ 21:26:04
Postat av: Em

Asså jag e verkligen beroende av denna!!! Så sjukt bra!!!!

2012-11-20 @ 21:54:51
Postat av: Fanny

jättebraa :D:D

2012-11-20 @ 22:14:00
Postat av: Kikke

Så sjukt fucking bra!:3

2012-11-20 @ 23:04:02 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: Carro

Åh! Jag älskar verkligen den här fanficen!! :D så sjukt bra! Kan knappt vänta till nästa kapitel <3

2012-11-20 @ 23:13:41
Postat av: Pia

One Word.
Amazing.

2012-11-20 @ 23:31:19
Postat av: Fanny

alltså det är helt sjukt hur bra du skriver! Seriöst. Hela idén med novellen är helt underbar och så smart. Allting med novellen är så sjukt bra !!! Kan inte beskriva hur mycket jag älskar novellen!<3

2012-11-21 @ 14:47:29
Postat av: TVGCrew

Vas happenin'? =)
Nu har vinnarna till Blog Awards blivit utsedda! Stort grattis till din blogg som vann! Kolla in inlägget här: http://thevampiregames.blogg.se/2012/november/thevampiregames-2012-blog-awards-vinnarna.html
Tack för att du deltog och sluta ALDRIG att skriva ;)
/TVGCrew

2012-11-21 @ 19:09:20 / URL: http://thevampiregames.blogg.se/
Postat av: Emelie

Skitbra novell! !! :) <3

2012-11-21 @ 19:51:05
Postat av: K

Mer nuuuuuuu

2012-11-21 @ 21:58:56
Postat av: Eli

Mer den e ju grym

2012-11-21 @ 22:26:31
Postat av: Anonym

Den e helt awezome meeeeeer

2012-11-21 @ 22:28:06
Postat av: emma

Du måste skriva mer nu

2012-11-21 @ 22:31:47
Postat av: kajsa

Skriv nu met

2012-11-22 @ 07:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..