50. He Doesn't Answer

Detta har hänt:

Orden är så flitigt ditskrivna. Det mörkblå bläcket har flutit ut lite på sina ställen och lämnar märken om att Harry faktiskt gråtit när han skrivit breven. Men han ligger troligen utom alla räckhåll nu. Död för mig, och resten av världen. Varje ord får mig att må dåligt, men ändå fyllas av en bekräftelse om hur mycket han älskat mig. Kanske börjar jag vagt förstå det han varit medveten om hela tiden; kanske är vi gjorda för varandra!? 


Ingenting får vara sant. Min bästa vän kan inte vara död. Han ska finnas med mig, det är vi föralltid. Min kind är blöt av alla tårar och jag försöker hantera situationen. Eleanor som försöker lugna mig skakar hejdlöst och jag hör hur små, sorgsna läten lämnar hennes strupe. Jag skulle kunna hålla in allt, men jag vill inte. Jag skiter i om någon tar bilder eller tror att jag är ett litet barn, jag vill skrika över det Harry skrivit och det han gjort. Han kan liksom inte vara borta, det finns inte i min värld. Sorgen knockar mig och jag reser mig hastigt. Blodtrycket ringlar sig upp och ner, och jag känner mig beredd att svimma. Men min kropp blir stabil och jag börjar skrika, det här får inte hända. Eleanor försöker dra ner mig i stolen igen, men hennes smala armar orkar inte hålla mig tillbaka. Liam reser sig från soffan bredvid och låser mina armar mot min kropp. Jag sparkar honom och skriker, men han bara håller fast mig. Mina muskler börjar ge vika och vi sätter oss bredvid varandra. Jag försvinner i hans famn och fortsätter att gråta. Liam hulkar han också, två vuxna män som sitter och håller om varandra för att inte förtvina.

 

Jag ser på de två männen. Deras kärlek till varandra är så speciell, en vänskap omåttligt stark. De är så pass trygga att de kan gråta såhär öppet. Eleanor sitter framåtlutad och tårarna kraschar ner i golvet under henne.

”Where’s Harry?” skriker en ung flicka. Jag rusar upp och möter upp Lux. Jag tar henne i famnen och ser till att hon lugnar ner sig. Försöker få henne att förstå att hoppet redan är ute, Harrys hjärta hade stannat i ambulansen på väg till sjukhuset. Läkarna hade aldrig sagt det, men jag anade det på deras miner. Vi bildar som en gråtring där vi bara sitter och låter tårarna falla, vi säger inte mycket men alla förstår ändå. Sorgen är så oerhört stor, förlusten är så stor. Harry är borta föralltid. Kiley erbjuder sig att köpa kaffe till alla, och vi förflyttar oss till sjukhusets café. De torra bullarna smular på kläderna och fingrarna blir fettiga. Men ingen orkar bry sig, ingen orkar bry sig om något längre. Harry är borta. Harry är borta. Harry är borta.

 

”Mr. Tomlinson, Ms. Evans?” En lång man står plötsligt bredvid oss. Alla vänder huvudena mot honom, men han verkar ha förstått vilka vi är. ”Come with me, please.” säger han sakligt och gör en gest bortåt receptionen. Förlamade av sorg reser jag mig, tätt följd av Louis. Jag tar tag i hans arm, som för att stötta oss båda. Det är konstigt hur tätt sorg kan föra människor. Tekniskt sätt har jag bara träffat Louis två gånger, men nu går vi ändå här tillsammans. Den långa läkaren presenterar sig som Dr. Malou och han går korrekt igenom Harrys journaler. Han försöker även småprata lite, men jag och Louis svarar bara enstavigt.

”You can go and see him if you want to.” säger Dr. Malou och Louis stönar högt. Jag förstår honom, hade han släpat med oss hit bara för att hälsa på ett lik? Det finns så många sjuka människor i den här världen, men jag antar att det kanske hjälper mot sorgen. På något sätt…

 

Vi blir visade till rum 860, ett rum långt ifrån caféet och vår trygghet.

”He’ll not be awake, and you need to be calm.” säger Dr. Malou och lägger handen på handtaget. Jag och Louis hajar till samtidigt och ser på doktorn. Louis rycker i hans arm och stirrar honom i ansiktet. Louis läppar formar ljudlösa ord och jag känner en inre glädje översvämma mig.

”Is he… alive?” frågar Louis chockat och läkaren ser förbryllat på oss. Men sen förändras hans uttryck till den korrekta masken igen.

”Yeah. Mr. Styles is alive but very weak. We needed to use AED, but he’s stabile now.” Jag drabbas av en otrolig lättnad. Det omöjliga hade hänt, Harry levde. Hans hjärta ville fortsätta pumpa ut blod i hans kropp, det ville fortsätta leva. Läkaren öppnar dörren till rum 860, både jag och Louis håller andan. Alla lampor är påslagna och en sköterska står och krafsar lite i en journal samtidigt som hon tappar lite blod ur Harrys armveck. Jag och Louis går närmare, och sköterskan får syn på oss. Hon avslutar blodprovet och försvinner från rummet. Louis drar till sig sin arm och rusar fram till Harry. Han gräver ner näsan i Harrys bröstkorg och stryker hans mage. Ett litet leende sprids i Louis mungipa.

”I hear his heartbeats.” viskar han och sträcker på sig igen. ”I hear his heartbeats, Penny.”

 

I min ena hand kramar jag en kopp, den andra handen kramar Liams hand. En del äldre par stirrar på oss, homofober som alla andra verkar det som. Jag förstår inte varför en kille inte får älska en kille, det ska vara så svårt att förstå. Bara för att reta dem lite ger jag Liam en mjuk, tröstande kyss. Det äldre paret skyndar vidare, och jag ler lite i mungipan. Liam är mitt allt, och jag tänker inte låta någon ändra på det. Det river i mig att se honom såhär trasig. Alla omständigheter får mig att förstå hur mycket dessa fem män faktiskt älskar varandra, speciellt när Liam i detalj berättat vad Harry gjort mot honom, men fortfarande förlåter honom. Liam ser upp på mig, hans hazelbruna ögon ser en stund på mig innan han torkar av den fuktiga ytan på dem.

”Niall?” frågar Liam frånvarande. Det ser ut som om ett minne tänts i hans inre, ett ganska illavarslande minne.

”I don’t know, he doesn’t answer his phone.” Liam blir vit i ansiktet och reser sig hastigt. Hans hand glider ur min och han börjar springa mot utgången. Jag hinner inte ens reagera, men eftersom han inte ropar på mig vågar jag inte följa efter. ”Liam?” ropar jag efter honom.

”Something’s up with Niall, love.” skriker han tillbaka innan hans ryggtavla försvinner och sjukhuset töms på hans kärlek. 
En av er alla ville att Harry skulle dö. Men jag kunde inte, då skulle jag förstöra min egen story. 
Men det kom en twist i slutet, vad händer med Niall? Inte kan det väll ha hänt något allvarligt, det skulle ju twista allt ännu mer. Men man vet aldrig. 
 
Så vad är era känslor inför det jag skrev där uppe? 
 
Era kommentarer är underbara. Jag älskar varje ord som ni skriver, det får mig att vilja fortsätta. Ni är min inspiration till att skriva, sluta inte vara det!
25+ kommentarer till nästa!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Omg, meeeeer!!

2013-02-12 @ 20:06:34
Postat av: Erika Anestedt

Det här är en av mina favorit noveller du skriver som en gudina seriöst jag sitter här och gråter som ett litet barn jag tror inte jag gråtit så här mycket på länge jag gråter typ lika mycket som när jag läste 99 days Without you seriöst så sjukt jävla sorgligt och bra!!!
Hur kommer det bli mellan Penny och Harry nnu om han nu inte är död?
Jag slår vad om att det typ kommer stå överallt i media(Alltså om Harrys självmordförsök ) För liksom dom får ju typ veta på allt innan det ens finns :)
Du måste föresten bli författare jag skulle i alla fall köpa dina böcker och läsa dom om och om och om och om igen för det du skriver är underbart :) Xx

2013-02-12 @ 20:07:06 / URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Alexandra

DÖR NIALL NU SÅ.. SÅ..SÅ VET JAG INTE VAD JAG GÖR!! Allt måste vara okej med Niall, det måste vetkligen vara okej med honom! Gosh, varför läser jag ens denna novellen? Den är verkligen inte bra för min panikångest, men den är sååååå bra att jag inte kan låta bli, men snällaaaaaa ta inte död på Niall, var inte ens i närheten av att döda honom!! xx

2013-02-12 @ 20:07:33 / URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: nice

Ahhh, det tåras i ögonen :(((

2013-02-12 @ 20:18:31
Postat av: Alva

Omg så bra!!!! Meeeeraaa

2013-02-12 @ 20:37:52
Postat av: Hanna Hoflin

Åh herre min jesus och Gud... Jag vet inte vad jag ska säga. Gråter som en unge och vet inte vart jag ska ta vägen. Så otroligt bra!

2013-02-12 @ 20:54:41 / URL: http://iwnfy.blogg.se
Postat av: Nora

Neeee om Nått händer med Niall ska jag inte öppna denna sida någotmer!!! Bara för att jag inte tål mer gråt! :'(

2013-02-12 @ 21:08:03
Postat av: Frida

TACK HODE GUD ATT DU LÄT HAN ÖVERLEVA. NU NÄR JAG VET DE SKA JAG GÅ TBX O LÄSA DOM TRE KAPITEL KAG MISSAT :')

2013-02-12 @ 21:29:38
Postat av: Elvira

Fyfan, jag gråter ju som ett barn som blivit misshandlat. Jag fattar inte hur du kan få den här novellen att va så jävla bra!!!!

2013-02-12 @ 21:50:18
Postat av: K

HAN LEVER!!!!!! YEY!!! :'D

2013-02-12 @ 22:20:01
Postat av: Anna

AAAAH!!! OMG... Jag orkar inte, jag skriver som jag skrev innan... BLI FÖRFATTARE KVINNAAAAA!!!!

2013-02-12 @ 22:41:05 / URL: http://onedifanfic.blogg.se
Postat av: Alexsandra

Haha jag fattar inte att jag var den enda som typ ville att han skulle dö.. Det var inte för att jag inte älskar honom och så utan det va för att det skulle bli bra haha!

Men jag trodde seriöst han skulle dö först, seriöst gråta haha och sen så bara bom han överlevde! Sjukt bra!! Och stackars Niall, vet han ens om att Harry typ dött?

Haha jag kommer skriva att jag älskar din Novell varje gång btw.. Hehe älskar din novell! xx

2013-02-13 @ 00:01:56 / URL: http://onemoredream.blogg.se
Postat av: Catie

Omfg han lever!!!!!!!!!!1 ;DDDDDDDDDDDDD

2013-02-13 @ 07:50:19 / URL: http://oneperfection.wordpress.com
Postat av: Ellen

Jättebra kapitel ;)
Kram <3

2013-02-13 @ 15:56:05 / URL: http://aboutonedirectionn.devote.se
Postat av: Vendela

JAAAAAA HAN LEVER!! :DD Började först gråta då jag trodde att han faktiskt var död, men pang bom så kom överraskningen att han faktiskt fortfarande lever!
Men ermergeeerdh, kom inte och säg att stackars Niall tagit livet av sig? Han får inte dö! Vem ska då ta hand om hans små bebisar & Nora? Visst, han har det väl inte så lätt, så det vore kanske skönt för honom men... Han får inte döö! :''c
ASHJKLFMNHBSH du är så himla grym på att skriva! xx

2013-02-13 @ 15:58:17 / URL: http://directionery.blogg.se
Postat av: hanin

TACK GODE GUD! Asså du ger oss inget andrum.. nu är det Niall..
Jahapp.. dags att böla igen eller? xd

2013-02-13 @ 16:08:50
Postat av: Carro

Asså CIM!! Du kan inte göra såhär mot mig! Snart kommer det vara jag som är död istället för Harry! Men jag älskar hur du lyckas fläta ihop allting, det blir aldrig liksom stumma slut mitt efter du har bytt point of view för du lyckas få ihop det på något sätt och det bara flyter på. Sen också att du lyckas införa nya grejer hela tiden utan att de bryter liksom, allt faller naturligt och åååh, ÄLSKART! Sluta aldrig skriva, lova mig det! Även om du kanske inte blir författare till yrket så sluta aldrig skriva!

Svar: Tack finste!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-13 @ 16:29:02
Postat av: Hanna

lård, du är född till att bli författare o.o

2013-02-13 @ 17:21:18
Postat av: El

Åhh, he is alive! My, attacken när jag läste "hade han släpat med oss hit för att titta på ett lik?" and the turn, hjärteskutt! Wippiti!

Mer, mer, mer! :)

Svar: Ahhhahah, den ja :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-13 @ 17:31:27 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: miss anonym

HJäÄÄLPPPP JAG FLIPPAr ur den är så BRAA A

Svar: Tack söte! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-13 @ 18:17:36
Postat av: emilia

FYFAN SÅ JÄVLA SPÄNNANDE. KAN INTE SLITA MIG FRÅN ATT LÄSA NÄR JAG SER ATT ETT NYTT KAPITEL KOMMIT UPP, ÄR SERIÖST OKONTAKTBAR.

Aldrig i hela mitt liv läst en bättre FF, så sjukt jävla bra!

Svar: Oj, tack så mycket!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-13 @ 18:28:13 / URL: http://emiliaempa.devote.se
Postat av: Penny

Längtaar till. Nästa

2013-02-13 @ 20:02:28
Postat av: fdewsq

HAN DÖÖR INTE :D :D :D

2013-02-13 @ 20:02:56
Postat av: fdewsq

Men nått har hänt med Niall.... :( :( :(

2013-02-13 @ 21:43:55
Postat av: Elise

Asså åååh vad grymt bra! Älskar den här novellen, du skriver så sjukt bra :D

2013-02-13 @ 22:21:11 / URL: http://Lispan.bloggplatsen.se
Postat av: ne

NEEEEEEJ LÅT INTE NIALL DÖÖÖÖÖÖöööö! :0

2013-02-14 @ 09:20:48
Postat av: Moa

Gud.Så.Bra

2013-02-14 @ 15:19:25 / URL: http://tisstass.blogg.se
Postat av: Jennifer

Seriöst så bra! Och TACK att Harry inte dog! Och vad hände med Niall? Snälla nästa kapitel idag? Du är SÅÅÅ ducktig! :D

2013-02-14 @ 17:14:22
Postat av: :3

Nu har jag äntligen lyckats läsa ikapp :3
satt och bölade genom hela kapitlet

2013-02-14 @ 21:37:30
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitell jag VÄNTAR OCH DÖR AV LÄNGTAN

2013-02-15 @ 19:07:02
Postat av: Jenny

När kommer nästa? Måste få veta fortsättningen!! Jätte bra förresten!! :D

2013-02-15 @ 23:58:36 / URL: http://Odnovel.blogg.se
Postat av: kikke

oh harre gud vad bra.

2013-02-16 @ 11:09:37 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh Gud! Grät genom hela kapitlet! Du är seriöst grym på att skriva!! <3

2013-02-16 @ 23:42:06
Postat av: Anonym

Usch vad jag gråter! Sträckläser och gråter.. Jag är rädd för Nora, haha! Bli författare snälla!

2013-08-05 @ 21:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..