34. Nando's All The Way

Detta har hänt:

”I want to divorce.” Ordet ringer i luften och fyller ut alla tomrum. Ingen kan känna sig ensam just nu, allt kan krypa in i ordet och gå i ide. Det känns inte fel, bara rätt. Lenas ögon är en röra av känslor. Ilska, kärlek, tycke, hat, avsmak och ömhet. Först tror jag att hon uppfattar det jag sagt som om jag vore hög eller full. Men sen går det upp för henne att jag inte är det, hon har sett till att jag bara druckit läsk hela veckan, ingen sprit. Hennes mun ramlar på vid gavel och jag drar en näve lockar ur ansiktet.


Jag skuffar ut matkassarna och balanserar upp dem på högerarmen samtidigt som jag klickar igen bildörren med vänstern. Trappan slirar under mig, men jag har gått i den så många vintrar nu att jag inte bryr mig längre. Jag dunkar nästan in i dörren innan jag öppnar den och kliver in.

”Honey, are you home?” ropar jag inåt huset. Utifrån köket kommer Haylee och Johannes går tätt bakom henne. Haylee vinkar mig till sig och jag går upp till henne. Hon lutar sig nära mig.

”Harry is here.” viskar Haylee och pekar lite inåt köket. Jag håller på att tappa matkassarna.

”Did you let him in?” väser jag och ger henne en mördande blick. Haylee förklarar snabbt att han varit där när hon och Johannes kommit hem. Jag suckar och låter Haylee ta över en kasse. Jag går före in i köket och börjar plocka upp varorna utan minsta blick på Harry. Han stirrar på mig när jag far runt i köket och ungdomarna spanar på oss från dörröppningen. När jag ställt in allting sticker Johannes en kopp te i handen på mig och jag tar tacksamt emot det. Haylee signalerar till Johannes att de borde gå till hennes rum, och Johannes följer lättat med dem.

 

När jag hör dörren stängas till Haylee’s rum går jag fram till köksbordet. Det finns inget jag kan säga om Haylee, hon har troligen redan berättat själv medan de haft sin lilla konversation. Jag behöver inte fråga honom något, har börjar snart prata för egen maskin.

”This morning I told Lena that I wanted to divorce.”

“What’s her reaction?” frågar jag med sammanbitna tänder.

”She went mad, and kicked me out. Then I fell down a stair.” Det betyder att de just nu är i sin gemensamma lägenhet och inte lyxvillan i utkanten av London. Han pekar på sin bula i pannan och fortsätter. ”I’ve never seen her like this, with that sparkle in her eyes. She didn’t let me see Opal, but I guess she can’t take her away from me.”

“The court will handle that.” säger jag och kramar om min kopp med ljummet te. En signal kommer från hans ficka och han plockar fram sin mobil, någon ny modell jag absolut inte skulle ha råd med.

”It’s Niall-”

”Answer if you want to.” säger jag lugnande och Harry ler lite, innan han svarar.

 

”Erm, Niall. I’m a little b-”

“Is it true?” hans röst är ivrig men samtidigt låter han besviken.

”Wait, what?”

”That you have a kid with Penny?” jag spärrar upp ögonen. Min kedjereaktions-grej har slagit i baklås. Liam har fått veta och därefter Niall.

”Yeah, is it really true? Eleanor says that you gonna divorce with Lena as well.” Vafan, vad gör Louis där? Han borde inte vara där, det gör ju allt jobbigare för mig. Jag biter mig i läppen.

”It’s all true.” erkänner jag skamset.

”What the hell Harry?” Nej, inte den där utlandsengelskan. Jag sätter handen för ansiktet.

”Hello Zayn.” säger jag trött och förbannar mig själv. Penelope stirrar på mig från andra sidan bordet och ryckigt reser jag mig för att gå ut till deras minimala vardagsrum. Allting är kaos.

”So when are we going to meet your lovely girls?” jollrar Louis.

“Eh, shut up.” säger jag.

“Aw, someone is a little upset.” lägger Zayn till.

“I’m not upset.”

“You are!” håller Louis med, och jag kan se hans flin framför mig.

”Ey, that’s rude guys.” Tack gode Gud för Niall.

”Sorry, mate.”

”It’s okay.” suckar jag. 

”No, it’s not. We kind of his best friends and you just joke around about it?” Jeez, jag älskar irländare.

“Are you okay, Harreh?” Louis frågar.

“Emh, yeah. Quite okay.”

“Wanna drive somewhere for a bit of food?” Zayn försöker verkligen ursäkta sig.

“Can I bring them?”

“Who?”

“His old girlfriend and new daughter I guess.” Säger Louis.

“Of course.” Niall svarar först och de andra två håller med.

”Where should I drive?”

”Nando’s all the way.” Niall skrattar, och det gör jag också. Men jag låter honom hållas.

”Seya in a minut then.”

“See you.” avslutar jag. Nu återstår det bara att dra med “familjen”.

 

Jag rycker mig ur Haylees grepp när dörren flyger upp. Vi vänder oss om och får se den långa mannen i dörröppningen.

”Dad- I mean Harry!” utropar Haylee chockat och tar sig för munnen, som om hon försöker gömma kyssen. Jag blir lite irriterad på Harry, trots att han inte dragit upp dörren med mening. Han kliar sig i håret och råkar slå in armbågen i Haylees vitmålade dörrkarm. Han grimaserar illa och ser sen på oss, mest på Haylee.

”I just wonder if you want to meet the others.”

“The other?” frågar jag och Haylee i kör, jag ser på henne och hon ler mot mig.

”Bandmembers. Or yeah, Niall, Zayn and Louis.”

“Nah.” Haylees svar chockar mig. Jag stirrar storögt på henne, glad för att Harry inte kan se mig. Harry ser också förvånad ut, men Haylee insisterar på att han borde ta med sig Penelope på detta möte, och ta henne i efterhand. ”They maybe flip out.”

”Why should they do that?” frågar Harry förvirrat.

“They maybe are going to be overwhelmed of our beauty.” Haylee blinker mot honom och vinkar sedan ut honom. Han stänger eftertänksamt efter sig och jag ser på Haylee.

”Stupid you.” säger jag varmt.

”You still love me.” hon fnittrar.

“Yeah, of course I do.”


Här kom då nästa! 
Hoppas ni är mer nöjda än jag, haha :)
 
Påminner starkt om att det inte blir nytt kapitel förrän just 25 kommentarer. 
Så vill du ha mer, kommentera! 
 
Dagens kommentar: 

Kommentarer
Postat av: Felicia - Luckiest Girl on The Planet Fanfic

tihihihihih, I want mooore

2013-01-02 @ 14:06:37 / URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: kikke

åh jätte bra!!

2013-01-02 @ 14:10:46 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: El

Vill se killarnas reaktion på Penny... Mera. :)

2013-01-02 @ 14:14:58 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: annie

såbraa!
ajlövu

2013-01-02 @ 14:38:11 / URL: http://aanniiebystrom.blogg.se
Postat av: Sophie

Jättebra ju, haha!

2013-01-02 @ 14:52:30 / URL: http://peaceful.blogg.se
Postat av: Anna

Lika bra som vanligt..älskar sättet du skriver på.
Du får det så..levande!
Du får med killarnas personligheter på ett underbart sätt, men samtidigt en annan vinkel. Det är ju självklart då de är äldre här.
Längtar verkligen tills de får träffa Penny, om hon ens följer med förstås.
Ska även bli intressant att se om de blir en stor lycklig familj och leva happily ever after eller inte.

Svar: Vi får se hur det går, inte ens jag vet ju det än :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-02 @ 15:35:17
Postat av: Stina

Åh så bra!

2013-01-02 @ 15:42:44
Postat av: Anonym

Alltid lika bra! :)

2013-01-02 @ 15:45:54 / URL: http://onemoredream.blogg.se
Postat av: pia

HUR KAN HON SÄGA NEJ?!??!?!
jätte bra förresten

Svar: Haha, hon kanske har Joe eller bara vill att allt ska redas ut med Penny :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-02 @ 16:36:56
Postat av: Louise

Jättebra, som alltid! :'D

2013-01-02 @ 17:16:01 / URL: http://iwannabetheone.blogg.se
Postat av: Fanny

Haha, sjukt bra! Mera!

2013-01-02 @ 17:32:22
Postat av: Mikaela

har skäckläst igenom hela fanficen, och jag vill bara ha meer! I love thin ff c':

2013-01-02 @ 17:43:52
Postat av: Anonym

Fullkomligt älskar fanficen, en av dom bästa jag läst. Bär jag först hittade den sträck läste jag mig igenom allt! Verkligen jätte bra :)

2013-01-02 @ 18:24:38
Postat av: alva

grymt bra!!!!!!! :D:D:D meeer

2013-01-02 @ 19:03:57 / URL: http://alvakarlsson.blogg.se/
Postat av: K

Mer innan jag döööör!!!

2013-01-02 @ 19:39:53
Postat av: hanin

Blev lika överraskad av Haylees svar som dom andra haha x) Komigen nu folks! 25 kommentarer så får vi nästa kapitel! :D

2013-01-02 @ 20:37:56 / URL: http://haniin.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna :D

Skit bra! :D

2013-01-02 @ 22:33:44 / URL: http://mysecreeets.blogg.se
Postat av: Carro

Dos kapitels på rad! :O för mig i alla fall.. :3 det var awesome som vanligt men jag blev sur på haylee när hon inte följde med te nandos, jag menar vem tackar nej till nandos?! I såna här stunder märks det ganska tydligt att jag och haylee har olika prioriteringar x)

2013-01-02 @ 22:52:55
Postat av: Frida

DEN HÄR FANFICSEN ÄR SOM EN DROG FÖR MIG.

2013-01-02 @ 23:02:16
Postat av: Anonym

Otroligt bra, det är så sjukt spännande. Kan inte vänta på att få mer :)

IP:en...:/

2013-01-02 @ 23:54:46
Postat av: Linnéa

Omg så braaaaa! Mer mer mer

2013-01-02 @ 23:59:20
Postat av: Fanny

Galet bra som vanligt! Love it (:

2013-01-03 @ 00:57:27
Postat av: Horaaanz

Haha var det bara jag som sjöng "Nandos all the way" Med bjellerklang melodin?? xD super bra kapitel! Ska bli spännande att se hur det kommer funka med Harry och Penople och vad killarna tycker om Haylee :D Längtar ;)

2013-01-03 @ 01:45:23
Postat av: Horaaanz

Om de nu följer med ;)

2013-01-03 @ 01:46:17
Postat av: Johanna

ååh så bra! mer!

2013-01-03 @ 05:11:40
Postat av: Louise

Oh jeeez så bra!!

2013-01-03 @ 23:02:08
Postat av: LN

Superbra!! Mer :D Älskar verkligen denna ff :)

2013-01-03 @ 23:31:24 / URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Rebecka

herregud vad duktig du är kvinna!!

2013-01-04 @ 00:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..