31. Surely High

Detta har hänt:

”No Tim, I want to talk to her.”

“But she’s a fan.”

“I think she’s more.” mumlar Harry och drar fram kortet till sitt hotellrum. Han ser på mig och öppnar dörren. ”Come here, Haylee.” säger han stelt och jag går långsamt fram.


 

Kramen vi håller varandra i tycks binda ihop alla våra år i avsaknad av varandra. Hon borrar in sitt huvud i min bröstkorg och jag håller försiktigt om henne. Rädd för att skada henne, som om hon vore en ömtålig ros. Jag vet inte vad jag ska säga för att lugna någon av oss. Förmodligen är vi lika rädda båda två. Den största frågan som vilar i mitt bröst är varför Penelope inte sagt något till mig. Varför har hon inte berättat detta för mig? Att jag har en 16årig dotter, väldigt lik mig, som inte haft någon far halva sitt liv. Det finns inget jag kan göra åt det. Tiden går inte att spola tillbaka. Allt som är gjort är gjort. Men jag kan inte lägga hela skulden på Penelope. Jag hade ett ansvar, men jag tog det inte. Jag kunde inte resa mig ur uppmärksamheten och ringa henne. Jag vet att min hjärna tagit upp denna många gånger nu, men det är den bittra sanningen. Tankarna som jag låtit cirkla runt frågan abort är bortblåsta. Något så vackert som Haylee är menat på Jorden. Efter några minuter lossar jag mitt grepp om henne. Låter henne gå, nästan. Vi slår oss ner vid bordet igen och ser länge på varandra. Nästan som om våra kroppar inte lämnat varandra än. Som om vi fortfarande står i den tidlösa tillvaron och omfamnar varandra.

  

Haylee lägger huvudet på sned och ser på mig med sina mjuka ögon. Hon börjar ställa frågor. Samma frågor som Penelope redan frågat gång på gång. Varför jag lämnade Penelope, om jag inte hade lite skam i kroppen, om vad Lena tycker och om någon vet. Jag skakar på huvudet vid den sista frågan. Ingen känner till Haylee. Jag hinner inte ens öppna munnen i försvar när dörren öppnas. Mitt huvud vrids blixtsnabbt mot människan i dörren. Han ser förvirrad ut och blicken pendlar mellan mig och Haylee. Jag stönar men vinkar in honom. Han stänger tyst dörren efter sig. Den smala gestalten i den vita jersyn rör sig framåt och står snart i ljuset från fönstret. Han suger på sina svullna läppar och låter händerna vara knäppta på ryggen. Jag känner inte denna människa, inte särskilt bra i alla fall. Han ser lite nervös ut, vilket han inte borde vara. Nyfiket avstår han från att se mer på Haylee och ser på mig istället. De bleka ögonen försöker se in i mig, men misslyckas.

  

”Liam wonder if you want to dinner with us?” frågar mannen på sin grova irländska. Inte konstigt att jag inte förstår Liam säger längre. Han tog efter alla dialekter han kunde. Den breda brittiskan han haft i början var nu en blandning av brittiska, irländska och amerikanska. Jag sliter mitt sinne från tankarna och ser för första gången mannen i ögonen. Sjukt att han är äldre än alla i bandet.

”Erm.. Kiley. I don’t know. I am a little busy.” Jag drar handen över nacken och låter den klia bort klådan svetten frambringar. Kiley vänder sig mot Haylee och räcker fram sin magra hand. Jag låter handen glida i aningen panik över ansiktet utan deras synhåll. Haylee tar hans hand och skakar den hurtigt. Kiley verkar le, för Haylee ler tillbaka och drar tillbaka sin hand. Kiley ställer sig i ett perspektiv så att vi båda ser hans ansiktsuttryck.

”Send us a text in a minute, then.” Kiley ler och vänder på klacken. Precis innan han går ut ser han över axeln. ”Nice to meet you, Haylee.” sen är han borta. Liam hade verkligen skickat in Kiley till mig vid rätt tidpunkt. Jag får hoppas att Kiley inte är typen som tjallar runt. Eller att det i sådana fall stannar hos Liam. Dock berättar Liam allt för Niall, och Niall kan inte hålla käften stängd när det är party. Louis hör alltid allt, ännu en hake som kommer spricka. Louis berättar allt för Eleanor, ibland även är Tommie är där. Tommie är ett barn som inte har något vett att hålla tyst. Enligt Niall är Tommies bästa vän Opal, Opal är barn till min fru. Min fru kan bli arg. Min fru lever med mig, och min fru heter Lena. Lena står inte ut med en sak till, det berättar hon förstås för en av sina bästisar. En av Lenas bästisar råkar vara Leigh från Little Mix. Leigh är med i samma band som Perrie. Leigh berättar troligen nyheten för Perrie. Perrie är gift med Zayn, min kamrat. Zayn gillar ordspråk, så han kommer klura ut något. Lenas man heter Harry, det är jag. Harry har gjort ett misstag, både en och två gånger. Harry ligger i en jävlig knipa.

 

”What do you think about?” Haylees röst är så oskyldig. Hon kan knappast ana att hon är med i mitt livs största drama som kommer rasa en hel värld. ”I’m sorry if I mess something up. I just wanted you to know.” Till min förvåning reser hon sig och samlar ihop sina saker. Snabbt ger hon mig en puss på kinden och går mot dörren. ”Bye Harry.” säger hon och vinkar lite innan dörren smälls igen bakom henne. Ensam sitter jag kvar och försöker fokusera.

 

Trots att jag inte varit där inne så länge, trots att jag inte fått Harry att förstå helt, trots att jag fortfarande inte kan vara säker på en pappa pryder ett leende mina läppar. Jag går längst korridoren med huvudet högt och trycker smidigt upp hissen. Folkmassan med tjejer skriker nere, de har inte gett sig än. Hoppet på att få se bandet är för stort. Jag åker snabbt ner och kliver ur. Tjejer skriker efter mig, rullar ögonen och viftar med händerna. De frågar efter min autograf, om jag sett någon kille och vem jag är. Jag passerar utan en min, utan ett ord. De ser föraragade efter mig där jag går och hånler. Bussen kommer inom två minuter och jag lyssnar på det brummande lätet från motorn. Allting verkar så lugnt, som om en storm lagt sig innan mig. Harry vet, han vet och jag tror han tror.

 

Jag ser på mobilen. Den vibrerar och jag tar upp den. Namnet är så välkänt att jag inte ens svarar med mitt namn. Jag låter kvinnan tala ut och berätta det hon vill ha sagt. Hon bokstavligen slungar det hejdlöst in i örat på mig.

”I already know.” jag biter mig i läppen. ”I’ve meet her.”

”What? How?” Penelope låter skärrad över det jag sitter och säger.

”She sneaked in.” jag ler lite. ”She’s clever.”

”Yes, she is. And she’s mine.”

“She’s ours.”

“No, you don’t know her.”

“No, but I want to.”

“Harry, you’ve your life. And we have ours.”

“I want to join in.” envisas jag.

“Harry…”

“You’re my love, the love of my life.”

“You can’t-“

“I can. I love you. I want to be with you.”

“Lena and Opal-“

“I’ll divorce.”

“She’s your wife!”

“That’s why I divorce!”

“Harry!”

“JUST ACCEPT THAT I LOVE YOU!” gormar jag. “I love you.” avslutar jag.

”And all your little things.” mumlar hon. Jag nickar mot luren.

“I want to know her.”

“Oh Harry-“

“What?”

“You think everything is so easy.”

“It is.”

“No,” jag hör att hon skakar på huvudet. ”This is life, it’s hard. Just to accept. You can’t play with other’s feelings.”

”Lena and I was married in Las Vegas.”

“What?” hennes tur att fråga.

”Yeah, I was surely high.”

“But all the articles...”

“We made it up, just good publicity.”

“Chit Chat, Starbucks, now.” säger hon och lägger på. Snart kommer adressen via sms. Jag ler. Vaddå spontan? 


Ingen verkade vara sugen på en frågestund, jaha. 
 
Förlåt för att kapitlet inte kommit upp tidigare. Jag har städat hela dagen och om jag slår på datorn kommer jag bara fastna där. Först nu slutade jag städa, 12h senare. Det kommer vara tomt när inga posters stirrar ner på mig inatt. 
 
Era kommentarer är så vackra, jag är alldeles förundrad när jag läser :')
Det var väldigt svårt att välja vilken jag skulle ta, men nedan finns den publicerad. 
 
(Hälften av er har troligen ett svar på sin kommentar, men utan mejladress får ni inget mejl om det!)
25 kommentarer till nästa, är ni förvånade? ;)

 


Kommentarer
Postat av: Louise

Kom inte på en enda fråga, tyvärr! Du är ju så duktig på att förklara saker och ting och sådär, så inga frågor behövs! Du är verkligen grymt bra, och jag kan inte vänta tills nästa kapitel!

Svar: Haha, okej :3 tack!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 01:50:40 / URL: http://iwannabetheone.blogg.se
Postat av: Anna

GRYM! Som alltid :D

2012-12-29 @ 02:16:45 / URL: http://onedifanfic.blogg.se
Postat av: Alexsandra :)

Asså din novell är den bästa novell jag någonsin läst! Jag älskar den så otroligt mycket! Den är så grymt bra! Jag är så himla glad att jag hittade din novell. Jag har läst väldigt många noveller (novellnörd..) och din är den bästa jag någonsin har läst! Den är så annorlunda & spännande! Jag ser liksom fram emot att läsa ett nytt kapitel varje dag! Jag har aldrig riktigt följt en novell på samma sätt som jag följer din, jag brukar hitta en novellblogg läsa igenom hela och sen sluta läsa den för att börja på en ny (vet att det låter konstigt) men jag klarade inte av att lämna din novell, den är alldeles för bra! Gaaaahh va jag älskar den! Det var bas det jag ville säga, puss!

Svar: Vad roligt att du gillar den så mycket, det glädjer mig. Och du verkar inte konstig på något sätt, det är din stil bara :)
Tack för allt!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 02:23:41 / URL: http://alexsaaandraaa.blogg.se
Postat av: Fanny

Åååh, meraa!

2012-12-29 @ 02:34:49
Postat av: Horaaanz

Jättebra! Gillde verkligen den delen när Harry gör sin egen sammanfattning av det hela. Med kedjereaktionen. Haha om jag ska vara ärlig sp trodde jag faktiskt inte att han var så smart... Men han kanske har växt till sig ;) Och just det, Yey Kiley!!! :D

Svar: Ja, han kanske börjar bli lite klokare på sina misstag :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 02:43:04
Postat av: em

Meeer :)

2012-12-29 @ 09:25:35
Postat av: Carro

Gillade verkligen kedjereaktions grejen, riktigt smart skrivet! Personligen skulle jag aldrig ens kunna hålla koll själv, även om det var jag som skrev det, är alldeles för virrig för det x)
När jag läste det här kapitlet trodde jag att det skulle bli ett sådär känslosamt, gråtkapitel vilket jag inte är ett så stort fan av, men det blev verkligen inte det och det är jag glad för :) det är därför jag älskar ditt sätt att skriva för du gör inte småsaker så överdrivet dramatiska som annars är en ganska vanlig egenskap för de flesta noveller tycker jag och du är så uppmärksam på detaljer, så sjukt bra!! :)

Svar: Så förvirrad som du är, nej! Jag gillar inte heller gråtkapitel, mest för att jag suger på att skriva dem. Jag gråter nästan aldrig själv, så jaa...

Tack finaste Carro! :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 09:27:50
Postat av: Kikke

Åh Gud så bra Cimmi! Gash! Landsmslaös finner inga ord , jätte super bra , mer?:3

Svar: Cimmi here!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 11:12:20 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: Pia

Jag fattar inte hur du kan vara så grym! :')

2012-12-29 @ 11:20:41
Postat av: Carlie

Asså gud, jag har inga ord... Sitter typ o håller andan under varje kapitel för att dom är så braa=) Hittade din fanfic för inte så länge sen, och blev fast direkt! Din novell är unik och du får med bra personligtheter. Wavenicetofivelads är min absoluta favorit blogg:)

Svar: Snälla andas, vill inte ha några dödsfall på mina axlar. Det glädjer mig att du gillar det jag skriver, tack så mycket :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 11:54:05
Postat av: Felicia - Luckiest Girl on The Planet Fanfic

VET DU HUR MYCKET I LOVE DIG?

2012-12-29 @ 12:37:43 / URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Felicia - Luckiest Girl on The Planet Fanfic

VET DU HUR MYCKET I LOVE DIG?

2012-12-29 @ 12:37:47 / URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskade uträkningen i Harrys perspektiv om hur alla kommer få reda på det ;) Snyggt gjort i och bra skrivit som alltid :)

Svar: Thx :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 13:46:29
Postat av: Frida

Oh herre!!!!
Äntligen vet han:')
Å han förstår o han älskar penny och omg:D
MERRRR

2012-12-29 @ 14:08:09
Postat av: hanin

Sjukt bra kapitel! Harry är sååå gullig mot Penny asså omg my emotions du är så fking bäst på att skriva åååååå! x)

2012-12-29 @ 14:25:39 / URL: http://haniin.bloggplatsen.se
Postat av: annie

jag älskar diiiiig.
seriöst du skriver så bra jag dör.

2012-12-29 @ 15:01:58 / URL: http://aanniiebystrom.blogg.se
Postat av: Louise

Seriöst såååå jävla bra!!!!

2012-12-29 @ 15:21:37
Postat av: X

åååååååååååååååh!! Mer :D:D

2012-12-29 @ 15:22:34
Postat av: Sophie

Wow, jättebra verkligen! Älskar hur du får med alla tankar och alla beskrivningar så jäkla bra.

2012-12-29 @ 16:02:09
Postat av: K

Mer mer mer mer

2012-12-29 @ 18:25:27
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Och du säger att jag är bra på att föra konversationer? PFFFFFFFFFFFFF säger jag bara.

Svar: Dialoger är min svagaste sida... haha
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 18:35:58 / URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: Elise

asså herregud vad bra det är!!hahaha,Shit!! Blev värsta chockad där han bara helt random ville skilja sig, hahahahah. Men det är ju bra att han vill lära känna sin dotter och bli tillsammans med Penny igen ;)Gud vilket bra kapitel jag bara älska Harrys och Pennys samtal :D
Och jag förstod inte (ja, jag är efterbliven) vad hade den bilden i mitten med kapitlet att göra ? Asså den där tjejen??

Svar: Det var Haylee's perspektiv... haha :3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 18:53:34
Postat av: Stina

Novellen blir bara bättre och bättre! Att det ens är möjligt...? Den började hur bra som helst, så den kommer säkert sluta AMAZING! Inte för att jag längtar till slutet då ;) Men det här kapitlet var super, bra jobbat!

Svar: Ingen aning om det är möjligt, jag bara skriver :3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 19:15:03
Postat av: Jonna

Mer!

2012-12-29 @ 20:11:45 / URL: http://retasil.blogg.se
Postat av: :3

Längtar till nästa :D

2012-12-29 @ 20:21:29
Postat av: Fanny

ÅH så bra!!!!! Du skriver supersuperfint! Längtar efter nästa <3

2012-12-29 @ 21:03:45
Postat av: El

Hockus Pockus, Simsalabim, nytt kapitel kom fram! :)

Svar: wow :o
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 21:21:54 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Elise

nej asså jag menade inte den delen jag menar fotot där uppe. Först är det en dörr sen ett foto på en tjej sen på den där papperslappen. Jag vet att det är bilder när det är deras perspektiv och så det var inte den bilden jag undra över, jag undra över den som är under rubriken. Men jag tror jag fattar, det är när Haylee kramar Harry? Jag såg inte killen framför ;)

Svar: Ah, jag förstår.
Tja, det var nog min tanke med det hela. Men jag vet inte, jag är inte så noga när jag väljer bilder :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-29 @ 21:45:20
Postat av: Alva

Grymt bra :D:D meeeer

2012-12-29 @ 23:29:18
Postat av: Rowdie

Vet att jag är lite efter, brukar inte läsa fanfics men din är så sjukt bra! och ville oxå säga, att det var lagom läskigt när han sa "i love you" och hon svarade "and all your little things" då jag lyssnade på den låten precis då xD Men aja, som jag sa innan, du äger på att skriva! :)

Svar: haha, creepy o.O
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-24 @ 22:38:37 / URL: http://rowdie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..