48. Twelve Letters

Detta har hänt:

”Dear God, thank you for everything. You got my full respect and I’ll always serve you. But right now I am afraid of life. Nora do not love me, and I need to take care of my babygirls all by myself. I love them all very much; just want you to know that. Anyway, please give me the power to carry this. Give me the power to hide this from the world,” jag tar ett andetag till och biter mig hårt i läppen. “Give me the power to stay on this earth.” 


Repet är perfekt knutet. Framför mig har jag en lista på människor jag bryr mig om, och då menar jag personer jag verkligen bryr mig om. Personer jag inte skulle kunna leva utan, som jag skulle dö för.

 

¤ Opal Styles

¤ Louis Tomlinson

¤ Lena Henderson

¤ Niall Horan

¤ Zayn Malik

¤ Liam Payne

¤ Anne Cox

¤ Gemma Styles

¤ Lux Atkin

¤ Lou Teasdale

¤ Haylee Evans

¤ Penelope Evans

 

Sen tar min lista slut, jag skulle inte offra mig för någon annan än dem på listan. Det är mina änglar på Jorden. Långsamt tar jag upp en penna och börjar skriva ett brev för varje person på listan.

 

Kära Opal, jag hoppas att din mamma hjälper dig läsa det här. Eller att du får det när du har lärt dig att läsa. Jag älskar dig väldigt mycket, och du är mitt allt. Du är den bästa dotter jag någonsin skulle kunna få, och allting faller på plats när jag är med dig. Jag är ledsen att jag inte varit den bästa förebilden, eller pappan, men jag har verkligen försökt och jag hoppas att du förlåter mig när du blir lite äldre. Jag älskar dig så obeskrivligt mycket, pappa älskar dig.

 

Louis, du var den person jag litade fullt ut på hela livet. Jag är ledsen för att jag lämnade dig, jag ville inte att du skulle se mig som det vrak jag var. Allt var för att jag insåg mina svagheter, och du är inte värd att skada. Jag ser hur mycket du älskar Eleanor, och jag hoppas du fortsätter att älska henne. Hon är perfekt för dig. Du har inte gjort någonting för att jag ska bli den dåliga person jag är, du har lyst upp min värld som ingen annan och jag önskar dig all lycka. Jag dödar dig om Tommie inte blir lika snygg som du, haha. Du är min bästa vän, och jag kommer vänta på dig tills Jordens sista ljus släcks.

 

Jag vet att du inte älskar mig längre Lena, men jag älskar dig. Du är en fantastisk kvinna och jag skulle inte levt till idag om det inte vore för dig. Ingenting är ditt fel, jag har dig bara att tacka. Du hjälpte mig skapa den mest fantastiska flickan på Jorden, och jag vet att du är värd någon bättre än mig. Ta hand om dig x.”

 

Du är en fantastisk person, Niall. Du har gått igenom så mycket, och inte förrän nu har jag insett hur mycket du offrat för oss andra. Du bär ett tungt ansvar, och jag avgudar dig för att du lyckas hålla ut på det sättet du gör. Förlåt för mitt beteende, jag älskar dig oavsett. Du kommer alltid ha en brinnande plats i mitt hjärta, sluta aldrig vara du! Och snälla, ta hand om dem andra, se till att de inte gråter bort timmarna.

 

Zayn, jag vet egentligen inte vad jag ska säga. Du är en så speciell person i dig själv, och jag har haft så mycket roligt med dig. Du har varit en perfekt storebror, och jag kommer alltid tycka du är cool. Jag älskar dig.

 

Okej Liam, jag är ledsen för att jag gav dig den där blåtiran och det jag gjorde med Dani. Det var dumt gjort, någon annan anledning har jag inte. Jag må ha sagt att jag hatar dig, men det gör jag verkligen inte. Du är en så förbannat fin människa och jag kommer aldrig glömma den tid jag delat med dig.

 

Hej mamma, jag är verkligen ledsen att du ska behöva läsa det här. Men det är inte mer än rätt att du får veta hur jag tänker. Jag kan inte stanna, det är väll det enda jag tänker. Jag älskar dig så, så mycket. Du har alltid varit min största förebild, du formade mig till den jag är. Du gav mig möjligheter och trodde på mig in i det sista, och jag har alltid trott på dig. Du har varit min gud, och världens bästa mamma. Jag kommer sakna dig och Robin, men oroa dig inte. Nu behöver du inte torka upp efter mig något mer, haha. Hejdå, min ängel. Du är allt!

 

Ice-Gem, det var så jag kallade dig. Du finns med mig, i form av en tatuering. Jag skulle aldrig kunna drömt om en bättre storasyster. Du har skällt ut mig, och fått mig att uppföra mig ibland. Du lärde mig läsa och du är bara bäst. Jag älskar dig mer för varje dag som går, men just nu ligger min kärlek till dig på topp. Ta hand om mamma, jag älskar dig!

 

Lux, jag har följt din utveckling från 0 till 16, det är helt sjukt. Du är en underbar ung kvinna som har så mycket framför dig. Dock måste du färga håret snart, utväxten börjar hänga lite väl, haha. Jag hoppas jag varit mitt bästa jag nära dig, och att du har kunnat se mig som den förebild jag velat vara. Kram x.

 

Hur är det med dig, sweetie? Du har lärt mig så mycket, Lou. Jag hoppas du för över dina kunskaper på Lux, hon är redan så duktig. Hälsa Tom också, han får tyvärr inget brev. Du är en extraordinär person, sluta aldrig glänsa.”                        

 

Jag kommer inte få lära känna dig mer än såhär, Haylee. Du är en underbar kvinna som kommer bli något stort. Håll kvar vid Johannes, han är trevlig. Förlåt för att jag missade hela ditt liv, men den delen jag var med på var de bästa månaderna i mitt liv. Du kommer alltid vara min dotter, kom ihåg det. Pappa älskar dig.

 

Penelope, om jag inte skulle gråta som ett barn just nu skulle detta förmodligen bli bättre. Det här brevet är det sista jag skriver, så jag hoppas verkligen du kommer läsa det. Än har jag ingen anledning till varför jag lämnade dig, och jag kommer kanske aldrig ha någon. Men jag är en patetisk människa, jag vet att du tycker det. Lova att se till Haylee, se till att hon når alla sina drömmar. Jag älskar dig så mycket, och jag kommer sakna vår tid tillsammans. Trots det är jag glad att vi fick det här halvåret någorlunda nära varandra, du har fått mig att inse vad äkta kärlek är. Det är den kärlek du ger din familj, och jag har två. Men mina minnen kommer följa med mig. Kommer du minnas mig? Kommer du minnas mig för det vackra, eller det fula? Alla gånger jag svikit dig, men till sist kommit tillbaka. Nu sviker jag dig igen, förlåt mig. Du är så vacker, och jag kommer sakna dig.

  

Jag undertecknar alla brev med mitt namn, ingen autograf. Bara stilrena bokstäver som inte skulle gå att sälja eller känna igen för utomstående. Bara de som verkligen kände mig ska kunna känna något gentemot breven, bara de personer som jag älskar. Jag binder ihop breven och sluter dem i varsitt kuvert. Högen lägger jag sedan bredvid mig i soffan. Långsamt sjunker jag ner mot det skabbiga tyget och andas in doften av trygghet. Jag tänker på alla gånger jag suttit här med killarna och turnerat i FIFA. Det var på blodigt allvar, det här är mer av ett skämt. Det tunna repet hänger från den krok vardagsrumslampan brukar hänga i egentligen. Tur nog har jag högt i tak och det hela kommer bli mycket enklare. Det är en rejäl krok, alldeles lagom. Det lilla repet kommer hjälpa mig ut på mitt livs längsta resa, den varje människa tillslut längtar efter. Jag ska dit då. Bestämt torkar jag bort de tårar som fuktat min kind. Men nya tårar kommer, det är som om kroppen måste spy ut sig allt innan den kan gå vidare. Jag gråter tills tårarna tar slut, och tystnaden omger mig igen. Det är bara jag, och ett par rosslande andetag. Ingen kan rädda mig nu. Bara jag kan rädda mig, men jag är redan förlorad. Värdelös och oönskad, det hade jag sett i Louis blick.

 

Jag lyfter fram en av de enkla köksstolarna och kliver upp på den. Jag rättar till flugan och drar handen en sista gång genom håret. Snaran ligger som ett vackert halsband om min hals. Jag har längtat så länge efter det här. Den rosa lilla nejlikan sitter i kavajslaget, och de rosa kronbladen matchar upp mina läppar som är torra av spänningen. Långsamt drar jag åt snaran lite, men inte så att den skaver. Min skinnbeklädda sko gör så att stolen vacklar till lite under mig. Jag återfår balansen och drar efter andan, för en sekund tvekar jag. Borde jag göra det? Stolen vacklar igen, och jag förstår att det hela är menat.

”I love you, I love you all so much.” mumlar jag tyst innan stolen välter och jag tappar fotfästet. 


Fattar ni hur länge jag velat lägga upp det här? 
Nu vill jag ha massor av kommentarer om det jag just skrev där uppe, haha! 
   
Hur kommer det gå? Hur kommer de andra reagera på det här? 
Så många kommentarer som möjligt nu!! 
 
Dagens: 
 

 


Kommentarer
Postat av: felicia - summer paradise 2 fanfic

THE HELL DID I READ?! OMFG NO NEJ OMG NEJ. SÅ FRICKIN BRA MEN NEJ INTE HARREH NEJ. ÄR FANFICEN SLUT SNART ASSÅ?? :(( du äger. xx

Svar: Slut, vem har sagt någon om slut? xxx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-10 @ 23:18:46 / URL: http://summerparadiseff.blogg.se
Postat av: Emelie ^.^

Nej! Det där hände inte just! Om inte någon kommer och rädda honom typ nu, så vet jaf inte var jag gör!! o.o

Svar: Oh gosh!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-10 @ 23:28:22 / URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Ida

Neeeeeej :(
Började fan med gråta när jag läste, tänk om något sådant skulle hända på riktigt ;(
SNÄLLA SÄG ATT NÅN KOMMER RÄDDA HAN INNAN DET ÄR FÖRSENT !!!!

Svar: Jag säger ingenting! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-10 @ 23:40:34
Postat av: Alexandra

DU KAN INTE LÄGGA UPP SÅDANA HÄR INLÄGG NÄR JAG HAR VECKAN, ÄR EXTRA KÄNSLIG OCH SKA SOVA UGH!!! VET INTE VAD JAG SKA SKRIVA FÖR JAG GRÅTER OCH SKAKAR!!! REPET MÅSTE GÅ SÖNDER OCH NÅGON KOMMER IN OCH HAN FÅR HJÄLPEN HAN BEHÖVER!!! Gosh, nu ska jag gråta mig till sömns. Godnatt.

Svar: Gråt inte, fina! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 00:02:13 / URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Pia

ALLTSÅ HERREGUD DET HÄR VAR JAG INTE BERED PÅ BÖRJADE GRÅTA DIREKT EFTER OPAL OCH SEDAN EFTER HAYLEE SLÄNGDE JAG IVÄG MOBILEN.. ÅH HERREGUD. SHIT D:

Svar: Det går på din försäkring ;) Kram xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 00:21:33
Postat av: Fanny

Va? Neeej nu gråter jag! Meer!

Svar: Gråt inte xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 00:25:01
Postat av: annie

Nu gråter jag som fan jagkommer inte kunna sova nu?:(

Svar: Kram på dig! x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 00:38:00
Postat av: emilia

Fyfan alltså jag gråter :( My feelings kdwdnsnz

Svar: vmdklvdkfklöd! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 07:24:48 / URL: http://emiliaempa.devote.se
Postat av: Nora

M..men det här får inte vara slutet nån kom och rädda honom!!! Hoppas att novellen fortsätter om han nu ska dö... För jag börja läsa den för ett litet tag sedan och är helt kär i den!!!

Svar: Åh, tack så mycket! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 08:48:06
Postat av: Emma

Nej, nej, nej!!! Du kan inte lägga upp såna här kapitlen! Speciellt inte när jag lyssnar på 1D på MTV samtidigt, det gör bara allting så himla mycket värre! Någon måste rädda honom! Vi kan inte förlora Harry!

Svar: Aj då, gjort är gjort ;/ xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 08:59:06 / URL: http://crazyreadinglady.blogg.se/
Postat av: Louise

Underbart nu sitter jag med tårar i ögonen en klump i halsen medans jag sitter i skolan, kul._. Meeer!

Svar: Kanske distraherar dig från läraren då? xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 11:23:53
Postat av: Hanna

Du skriver det så bra att det blir verkligt, sitter i tårar och bara hoppas på att någon kommer och hjälper honom i sista sekund. nästa kapitel, snälla? :'(

Svar: Du får snart se vad som händer, om det händer något. xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 12:01:38
Postat av: Amy

Hoppas verkligen att repet går sönder, eller att kroken tappar fästet i taket.

Svar: You'll see! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 12:53:28
Postat av: Louise (thatdreamstory)

Man ska inte läsa sånt här när man har pms.. Bölar som en unge. Hoppas hoppas att något händer så han inte dör - det kan han inte!

Svar: Kan kan han ju! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 13:09:31 / URL: http://thatdreamstory.blogg.se
Postat av: Moa

Neeeeej! Inte Harry!
Sitter och bölar som en unge som har tappat sin glass eller nått, + att jag satt och lyssnade på Passenger-Let her go samtidigt, ingen bra idé!
Snart kommer säkert min mamma och frågar om jag har PMS eller nått.
Nu ska jag gå och sätta mig i ett hörn och gråta.

Svar: Ingen bra idé, nej! Kram på dig, Moa xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 13:50:35 / URL: http://tisstass.blogg.se
Postat av: Kikke

Oh harre Gud är det ända jag kan få fram... Wow... Sjukt bra :S :D

Svar: Wow på dig själv! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 14:14:47 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: Deniz

Dat feeling när du sakta inser när man läser alla breven Harry skriver, att han sa ta självmord D: Dö Cim, ok? :C

Svar: Då nådde jag rätt ställe, great! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 14:17:31
Postat av: Frida

NEJNEJNEJ JAG TÄNKER FAN INTE LÄS det här. LÄSTE FÖRSTA OCH SISTA MENING OCH MEJ FYFAN ALDRIG ATT JAG LÄSER DETTA SÄGER JAG BARA.

Svar: Usch, skriver jag så hemskt? xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 15:09:33
Postat av: Anonym

Börjar fan gråta bara jag tänker på vad som står i kapitlet o vad som skulle hända om detta va på riktigt :'(

Svar: Det är fiction, just so u know for sure! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 15:11:14
Postat av: alva

jag började seriöst och grina när jag läste detta kapitel, han får inte döö!! hoppas någon kommer in och räddar honom eller att repet går sönder eller något...
du skriver så himla brA! meeera!!

Svar: Tack så mycket! x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 15:23:51
Postat av: Gabriella

Neeeeeej! Hoppas, som de andra, att något går fel (eller ska vi säga rätt?) och att Harry inte dör. Fyyyyy vad hemskt kapitel ( men sjukt bra ändå haha) x

Svar: Att något går fruktansvärt fel i det han gör, ja. Men du får snart se! x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 15:55:49 / URL: http://Http://gabriellamedin.blogg.se
Postat av: Anonym

oherre min skapare,

Svar: kram x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 16:03:24
Postat av: Carro

Säger som en däruppe, dat feeling när man läser breven och inser att han tänker ta självmord.. Fast jag grät inte, lite knepigt eftersom typ alla grät, till och med Harry, men jag tror att jag liksom anade att något sånt här skulle hända, cim u no nice writing dis!!!

Svar: aj äm vejy goood at tjis jäs! Tack finaste Carro! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 17:05:42
Postat av: hanin

Mitt hjärta värker.. snälla nejnejnej! Söta rara Harry.. hur har det kommit till detta? Känslan är obeskrivlig.. så jag ska sluta skriva nu..

Svar: Massor av felsteg och bortförklaringar, troligen. Tack finaste Hanin x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 17:23:53
Postat av: El

You giving me a heart attack girl! Oh my, this better be good, someone better save him! Freakin' out!

Vill ha mera NU ju! :)

Svar: We will se! x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 17:39:36 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Denice

Herre jisses VÅR Hazza får inte dö :(
Annars gillar dina noveller mycket :)

Svar: Haha, puss på dig! x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 18:13:47
Postat av: Doa

HARRY FÅR INTE DÖ ALLÅ ELA NOVELLEN HANDLAR OM HAN???!!!! :"(
Sjukt bra novell, snälla lägg upp mer fen här veckan jag o alla andra vill läsa fortsättningen x :)

Svar: Gör den? Det har jag inte märkt, haha. Däremot baseras novellen på Harrys misstag, trådfin skillnad där. xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 18:47:41 / URL: http://doahondugillar.devote.se
Postat av: One Directiioon

Skriv meeeeeer :D <3

Svar: jaaa xxx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 19:32:54 / URL: http://onedirectiiioon.devote.se
Postat av: Hanna Hoflin

Ååh, du kan inte göra så här mot oss! Grät så mycket!
Nu får du se till att försöka få upp nästa kapitel så fort som möjligt! :o

Svar: Åh, kram på dig! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 20:04:10 / URL: http://iwnfy.blogg.se
Postat av: Stina

Men gud vad hemskt.... Började läsa detta på lektionen och stängde ut resten av världen, så läxan som skulle göras blev inte gjord...
Jag ber till gud att någon räddar honom från det här. Men hur som helst, riktigt bra skrivet - som vanligt! Kram! xx

Svar: Ajdå, det var kanske inte så bra. Men tack så mycket! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-11 @ 20:48:06
Postat av: Louise

Nej. Nej nej nej herregud nej men CIM NEEEJJEE HALLÅ JAG FICK VÄRSTA HJÄRTATTACKEN JU SITTER OCH GRÅTER SKRIV INTE SÅDÄR.

Svar: SLUTA GRÅT, INTE BRA FÖR HJÄRTAT MORMOR!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-22 @ 22:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..