65. Wedding Dress

Detta har hänt:

”I love you with all my heart, I can’t describe how important you are to me. So please, Pen; do you want to marry me?”

Orden fastnar i min strupe, och jag känner Kileys taniga arm slingra sig runt min arm. Han har ett lurigt leende på läpparna, han är så jäkla inplanerad den jäveln. Han leder mig snabbt genom tumultet och fram till vakterna längst ner. De släpper upp mig på scen och jag rusar hejdlöst fram till Harry och krockar in i hans famn.

   ”Yes.” viskar jag i hans öra. Ett ord som kommer förändra allt.


”You’re stunning.” viskar någon bakom mig. Min bästa vän, Karen, står och trycker bakom en av de höga golvspeglarna. Hon har ett litet leende i mungipan och jag snurrar runt på den lilla pallen. Hon applåderar lite och jag kliver ner. Den stora kjolen av stel tyll vågar runt mig och jag stryker det sträva tyget med handen.

”This one’s my fav’ so far.” säger jag och studerar min spegelbild i några sekunder. En liten man kommer fram till mig och frågar om jag vill ha hjälp att ta av den. Jag nickar och han hjälper mig av med klänningen och jag drar på mig den korta jerseyklänningen istället. Karen leder bort mig från speglarna för att visa de två klänningar som skulle vara ett bra alternativ som tärnklänningar. Båda klänningarna är enormt vackra, och beslutsångesten hoppar över mig. Det är så svårt att välja så fort, och helt ensam. Tur som det är stormar de andra tärnorna snart in i butiken, Perrie är nära att spilla en kopp kaffe över en klänning för fyrtio tusen, men den lilla mannen rycker undan hennes mugg i sista sekunden. Jag ler lite i smyg, Perrie skulle ändå kunna köpa alla klänningar här inne för sin knappa månadslön. Det är en lyx att ha Harry som betalar allt, han är i alla fall lite mer välbetald än jag. Trots det vill jag inte utnyttja honom.

   Efter Perrie kommer Eleanor in, och mina andra två väninnor Petra och Iris. När alla har anslutit sig så frågar jag om de allihop kan testa tärnklänningarna så att jag kan få se dem framför mig. De nickar, och jag belyser att det trots allt är de som ska vara bekväma. Jag behöver egentligen bara tänka på min klänning, och allt annat Harry kommer glömma att ordna.

 

Tio minuter senare radar de upp sig, alla har på sig varsin gul klänning som slutar alldeles ovanför knäna. Den gula färgen påminner om färgen på nyutslagna blomblad och jag nickar förtjust. Eftersom den är figurnära passar den dem allihop, och den går att sy om i nödfall. Det är en vacker rosdrapering på överdelen. Utan att jag hunnit fästa mig för mycket vid den byter de alla om igen, nu till en mer avancerad blå långklänning. Den är enkelt draperad med en mjuk knytning vid midjan. Det böljar om dem när de går och man kan inte låta bli att lägga märke till den. Under ledning av Perrie börjar de dansa runt i något som liknar en afrikansk krigsdans, men något går fel och Eleanor faller handlöst till golvet. Hon gör inte illa sig, men hennes gälla skratt studsar mellan tyllkjolarna i lokalen.

”Honestly, I think we should go for the yellow one.” pressar hon fram med ett flin och borstar av sin axel. Jag nickar mellan skrattanfallen och torkar mig i ögonen för att dra bort några tårar som trasslat sig i mina ögonfransar.

”She’s right, the yellow one can we dance longer in.” slänger Iris in med ett skratt och jag nickar åter igen, precis som alla de andra.

Hur lite jag än vill utnyttja Harry är det en mäktig känsla att dra hans kreditkort genom kortdragaren och höra det rassla till i hans bank. Äntligen något vettigt han kan slösa pengar på istället för droger och sprit. Alla mina tärnor trippar belåtet runt med sina stora pappåsar och tasslar om hur bröllopet kommer bli. Än så länge är det bara Karen som har en liten aning, nästan mer aning än jag tror jag. Harry är väldigt noggrann med att hålla allt hemligt av någon anledning. Så egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska pyssla med fram till bröllopet. Förhoppningsvis har han hyrt in någon eller några som hjälper honom. För om jag känner Harry rätt kommer det bli ett kaos annars, det blir det alltid vid stora engagemang.

 

Medan tjejerna strosar runt bland spetsen i butiken ser jag ner på min ring. Den ärav slätt guld, men i mitten av den släta guldytan så är en spiral i vitt guld vriden genom det röda guldet. Allt bildar en vacker kontrast när spiralen vrider sig uppåt runt en stor diamant. Ringen är otroligt vacker, egentligen går den inte att beskriva med ord. Harry har någonstans nämnt att det är hans styvpappas mammas gamla ring. Klassiskt, men perfekt.

   Bröllopet ska hållas den 31 Maj, det är om tjugo dagar. Allt kommer vara perfekt, vad Harry än hittat på. Jag vet att han har smak, och det lugnar mig riktigt mycket. Det jag egentligen oroar mig mest för att möhippan, Karen och de andra kan hitta på vad som helst att göra. Och med en nästan obegränsad budget kan det bli nära livsfarligt. Men det är bara att spela god, och följa med på vad de än hittar på.

~

Köket är svalt. Haylee sitter vid köksbordet och klickar på sin mobil. Jag glider in och hänger upp den tunga galgen på dörren. Hon tittar upp lite, och ett leende sprids i hennes ansikte. Ett vitt fodral täcker klänningen, men hennes ögon säger mig att hon vill att jag ska visa upp den för henne. Försiktigt drar jag ner dragkedjan på fodralet och tar varligt ut klänningen. Det sköra tyget frasar och verkar lysa upp det mörka rummet. Haylee ler bredare, och jag frågar om hon gillar den. Hon nickar ivrigt och snuddar vid tyget.

”You gonna look amazing, mom!” 
Det börjar dra ihop sig för bröllop! Penny kan i alla fall inte klaga på dåligt frieri, klänning, ring eller framför allt fästman. Eller vad tycker ni? 
 
Tack för era kommentarer! Kram på er! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad spännande det ska bli att läsa om bröllopet!! :D

2013-03-26 @ 21:21:02
Postat av: Hanna

Du dödar mej lite smått här o.o :)

2013-03-26 @ 21:42:37
Postat av: Märta Persson

Omg jag trodde på det du skrev som svar, herregud du fick mig verkligen panikslagen! Sjukt bra fortsättning på berättelsen, I like where this is going 😏👍

Svar: Vad bra att du gillar det! x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-26 @ 22:48:55 / URL: http://rollnrock.blogg.se/
Postat av: Stina

Åh vad bra!!

2013-03-26 @ 22:59:38
Postat av: Fanny

Meeeeraaaa!!

2013-03-27 @ 00:13:56
Postat av: hanin

ååå har en känsla av att sista kapitlet kommer att bli väldigt minnesvärt! längtar men ändå inte.. för att jag vill inte att det ska ta slut xd

Svar: Vi får se hur det blir, jag hoppas hur som helst på att ni kommer gilla det :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-27 @ 09:14:29
Postat av: Alva

Åh så braaa!! :D
Och vad kul att du har skrivit 3 till!! :D

2013-03-27 @ 09:28:23
Postat av: Amanda

Så jääääkla bra! MER!!!! :-) ❤

2013-03-27 @ 09:31:10
Postat av: :)

Weeeeeee! Såååå himla braaaaa! :D

2013-03-27 @ 15:08:54 / URL: http://oneperfection.wordpress.com
Postat av: Anna

DITT SVAR, omg ... du skämde mig ;)

men skitbra!! som vanligt ;) du är min idol!

Svar: Kram på dig :*
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-27 @ 19:02:34 / URL: http://onedifanfic.blogg.se
Postat av: Elvira

Måste ha mer!!!!👍🙌👌

2013-03-27 @ 19:15:31
Postat av: El

Great! Mer. :)

2013-03-27 @ 20:58:43 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: kikje

Omfg så bra cimmi!

2013-03-28 @ 19:49:19 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: Moa

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA!

2013-03-28 @ 21:34:46 / URL: http://moaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..