73. Special For Picnic

Detta har hänt:

Många tror att det är en dröm, och för mig är det så. Han är mer än en dröm, mer än en skatt och mer än något du kan förstå. Han är något att älska, och att ogilla. I sexton år levde jag utan honom, men nu är han här hos mig. Och han är inte den person som alla tror han är, den som han kanske borde vara. Hans karriär betyder inget för mig, vilken adelstitel han än skulle kunna tänka sig få kommer han aldrig vara mer än en sak för mig.


 

Harrys stora svarta bil är densamma som den dagen vi träffades i New York. Det känns tryggt att åka bredvid honom i den, trots att den inte doftar jordgubbssaft som i hans mammas bil för arton år sedan. Den här bilden luktar av nytt skinn. Sätena är mjuka och ACn inget att klaga på. Harry har inte sagt något om vart vi ska, men någonstans långt bort är det. Vi har kört i tre timmar redan, och jag börjar bli lite rastlöst. Som på beställning stannar han plötsligt och ber mig kliva ur. Jag lyder och han tar plastkassen från baksätet. Han förbereder mig på att vi kanske kommer behöva gå en bit eftersom vägen tagit slut, men jag nickar bara och vi börjar gå. Skogen som vi går genom sluter sig tätt, men solen silar ner mellan löven och ett grönt ljus dansar runt om oss. Allting är så vackert, men mest kollar jag på honom och när ljuset dansar genom hans hår och i hans ögon. Han själv har ögonen tätt fästa på stigen som för oss framåt genom skogen, och jag kan inte låta bli att undra vart han för mig. Det kan väll inte finnas något spännande mitt ute i skogen, men enligt Harry verkar det ju finnas det. 

 

Vi går i ungefär femton minuter, och helt plötsligt kliver vi rakt ut i en glänta. Det är midjehögt luftigt gräs som växer i den, och vi vadar igenom det. Min första tanke är ormar, så jag klampar högt med fötterna för att avleda ormarna från oss. Harry skrattar bara och stannar mitt i gläntan och tar fram en tjock filt som han brer ut på marken. Gräset viker sig som en matta under tyget och han ber mig slå mig ner. Även nu lyder jag och han sätter sig bredvid mig. Med benen i kors börjar han ta fram vindruvor, kex, bullar, jordgubbar och bröd. Jag spärrar upp ögonen när minnena börjar växa fram, han kommer faktiskt ihåg. Samma kex, bullar och bröd som förra gången. Tveksamt tar jag upp en vindruva och biter i den. Den beska smaken får verkligheten att vrida sig, mer fantastiskt än såhär kan det inte bli. Harry ler brett när han ser min reaktion, och från plastkassen tar han fram ett par champagneglas. De är fjäderlätta och jag kan tappa dem utan att de går sönder.

”Special for picnic.” säger han med ett leende och jag nickar.

 

Efter att vi har ätit och valsat runt i det mjuka gräset så sätter vi oss igen, ser på varandra och försöker förstå om det här verkligen händer. Är det verkligen vi två tillsammans igen? Ingen av oss kan tro det, men det verkar vara så. Många kanske tror att Harry är den där popstjärnan alla säger att han är, där pengar är allt. Han må ha gjort väldigt många dumma saker i livet, men det var i jakt på bekräftelse och självrespekt. Han skrattar till och jag frågar vad han tänker på.

”Promises.” säger han enkelt och flinar.

”Your promise were to love me until your heart stopped, and I promised you the same thing.” Han skakar på huvudet.

“That were just empty talk, I’ve only made one serious promise in my life.” En sekund fruktar jag det han säger. Han skulle lika gärna kunna hälla champangen över mig och springa därifrån, men istället lutar han sig fram mot mitt öra och viskar något nästan ohörbart. Tre ord som varit hans löfte för så länge sedan, men som betyder så mycket. Var det ens ett löfte, enligt honom verkar det vara så. Tre ord, oändlig innebörd.

”Forever and always.” hans röst är mjukare än sommarnatten, och jag ler ner mot filten jag sitter på. Harry tar min hand och drar upp mig på fötter.  Solen har just börjat sjunka på himlavalvet och ljuset studsar i det gula gräset. Han drar handen genom mitt hår en gång innan vi plockar ihop och börjar gå tillbaka mot bilen.  Stråna stryker mot mina ben och får mig att rysa, mitt hår vaggar mot ryggen. Plötsligt stannar Harry och tar upp sin telefon. Jag kollar konstigt på honom men han nickar bara leende. Han tar fram kameran och trycker sin kind nära min och överraskar mig sedan med en kyss. Det knäpper till i kameran och han bryter kyssen några sekunder senare. En knivskarp bild av oss visas på skärmen, och han tar fram sin Twitter.

   ”What are you going to do?” frågar jag och börjar genast oroa mig för vad som kommer hända när någon ser bilden. Fanskaran kommer rasa och gå vilda. ”They’ll hate me.”

”They’re fans to a dead band, Penny. This’ll be my last tweet ever, okay?”

“Ever?

“Ever.” försäkrar han mig och lägger ut bilden. Inom några sekunder har tusentals människor retweetat den, och dubbelt så många kommentarer ramlat in. Harry ser inte på dem utan flyttar bara fingret mot den knappen som ska bekräfta att han ska radera kontot. Skärmen blinkar till och han kommer tillbaka till inloggningssidan. Hans konto finns inte mer, men säkerligen har tusentals människor printscreenat bilden på honom och mig med texten my infinity.  

 

Ensamna. Lämnade. Tillsammans. En äng. Han och jag.

Bara vi.

Föralltid. 


Det var alltså sista kapitlet på den här fanfictionen. Som ni kanske vet kommer det komma upp en epilog inom kort som kommer infatta lite allt möjligt, fast med en central händelse. Så nu är det er sista chans att ge ett önskemål om det är någons öde ni vill veta av. Jag hoppas ni i alla fall haft lika kul som jag att läsa denna fanfiction, för jag har verkligen lagt ner tid och hjärta på att skriva det här. Ni är alla underbara och jag kan inte tacka er nog för att ni har läst, speciellt ni som hängt med och kommenterat och läst från kapitel ett, det är helt otroligt att ni orkat med mig i sex månader. Men alla som har varit delaktiga, och varje ord ni har skrivit har gett mig en liten rush till att fortsätta producera material till er! Jag kommer aldrig kunna tacka er nog för allt ni har gjort för mig, och jag hoppas ni fått något i gengäld. Tack! 
 
Någon som är sugen på epilogen? 
Och framför allt, är någon sugen på en ny historia skriven av mig? 
 
Tack! Tack! Tack!
 
Dagens: 

 


Kommentarer
Postat av: Wilma

Oh,så bra!! Ärligt talat kunde de intr bli ett bättre slut! Åh de är så söta tsm! Btw,denna fanfic har du gjort skitbra!!! ♥♥♥

Svar: Tack så jättemycket! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-11 @ 21:29:03
Postat av: Elin

Så. Sjukt. Gulligt. Du har gett mig en bild som gjort mina standards lite för höga för verkligheten. Tack.♥
Men helt ärligt hade slutet inte kunnat vara mer perfekt eller gulligt, detta kan vara något av det finaste jag någonsin läst. Sitter här med tårar i ögonen. Henny forever and always! ♥♥♥♥
Jag vill gärna veta vad som hände med resten av bandets förhållanden och även Haylees och Johannes!

Svar: Oj, wow tack! Och jag håller med; Henny forevahhh! <<33
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-11 @ 21:38:45
Postat av: Anonym

så himla bra!!!

2013-04-11 @ 21:44:05
Postat av: Vendela

ÅÅÅÅÅÅÅÅH SÅ UNDERBART! Jättemysigt & gulligt, verkligen! Skulle gärna vilja veta hur det går för Niall & tvillingarna, och Zayn & Perrie med deras nya son hihi. c:
Det här är seriöst den bästa novellen jag någonsin läst! Perfektion i varenda kapitel! Känns så sorgligt att det nästan är över, men samtidigt är jag jättetaggad inför ditt nya verk! Xx

Svar: Det kommer bli ett Niallkapitel, och de andra kommer spela biroller. Men jag hoppas du får veta det du vill ha reda på :) Och tack så jättemycket för berömmet, det betyder så mycket <3 xxx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-11 @ 21:45:05 / URL: http://directionery.blogg.se
Postat av: Rebecka

jag kan helt ärligt säga att detta är den bästa fanfic jag någonsin läst. den har varit så välskriven, detaljerad, händelserik och ändå har du lyckats att beskriva varenda liten detalj i varje kapitel. Vet faktiskt inte vad jag ska skriva, för det finns inte ens ord! Du blir bara bättre och bättre för jag har läst varje fanfic du skrivit :p kommer sakna denna så mycket, men kan inte vänta tills den nya kommer igång :)
bli författare kvinna! :D

Svar: Tack, tack och åter igen tack så mycket! Det är så roligt att få denna respons på det krafs jag skriver, tack xxx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-11 @ 22:08:21
Postat av: Märta Persson

Riktigt bra! Skulle vilja se vad som hände med Haylee och Johannes och deras relation :)

Svar: Grett!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-11 @ 22:52:10 / URL: http://rollnrock.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag har följt denna fanfic sedan första kapitlet och har inte lämnat någon kommentar alls förns nu. Varför vet jag inte. Men detta blir både min första och sista på denna fanfic, och detta bara för att säga tack, tack för att vara en av mina topp tre bästa fanfic's, tack för stunder av gråt och skratt och tack för välskrivna och genomtänkta kapitel. När du växt ifrån fanfic's (om du någonsin gör det), lova mig att fortsätta skriva då? Böcker, noveller, vad som helst. För från mig har du iallafall en självklar läsare!
Detta kapitel var inte ens sorligt och ändå bränns tårar i ögonen på mig, så åter igen tack! Ser fram emot din nästa novell <3

Svar: Varsågod ska jag väl börja med att säga! Det var så lite att skriva det här, trots att jag lagt ner väldigt många timmar på det så är jag glad att ni gillar det jag gör. Jag ska försöka att fortsätta skriva, jag vill i alla fall göra det. Men vad det blir får vi se! Kommer du ihåg mitt namn då? Cim Olinder på bokhyllorna, haha :) xx Tack
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-11 @ 22:53:21
Postat av: El

Oj, wow nu är den slut! Tack för en grym fanfic, fullproppad med händelser, kärlek, vänskap och oväntade svängar!
Kommer nästan kännas konstigt nu att se den grå/röda bilden med 'who' överallt poppa upp i DW gruppen. Kommer sakna denna ff, men längtar till nästa. Ska bli kul att börja följa en helt ny historia.

Tack för 73 kapitel och en bunt karaktärsbeskrivningar, du är grym! :)

Svar: Nästan slut, epilog kvar. Det var så lite, för jag har haft så himla roligt med att skriva denna fanfiction, och jag är så otroligt glad över att så många gillat den. Jag kommer också sakna min fula header, den har liksom varit med från dag ett tills nu, precis som många av er läsare. Kram xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-12 @ 17:17:46 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Maja

Oh jesus!
Epilog tack!
Och jag kan inte sluta vänta på nästa fanfic av dig.
Go girl! You're awesome!
Helt ärligt ryser jag när jag läser.
Så mycket inlevelse i varje mening.
Älskar när Harry återupplivade löftet.

Svar: Oh God, I am in your service! Tack så jättemycket, du anar inte hur mycket det här betyder för mig!
Kram xxxx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-12 @ 17:53:10
Postat av: hanin

Best. Ending. EVER!
Helt otroligt! Hela den här novellen är bara utomjordiskt otrolig! Ditt sätt att skriva skulle göra vad som helst till ett mästerverk. Tack så otroligt mycket för att du har förgyllt 6 månader av mitt liv! Kommer fortsätta följa dig (huhu creep xd) och läsa vad du än väljer att skriva härnäst, och det ser jag verkligen fram emot!

Svar: Nu överdriver du, Hanin! Men jag är så glad att du hängt med från starten och verkligen engagerat dig från början och det har varit ett rent nöje att läsa allt du skrivit! Tack!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-12 @ 20:43:38
Postat av: Elvira

OMG, det var super bra synd att det är slut..:)

Svar: Det är i alla fall en epilog kvar :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-13 @ 09:48:22
Postat av: Stina

Åh så fint slut!
Jag hittade den här novellen efter ungefär 15 kapitel, och ända sedan dess har jag varit fast! Det har het klart varit den bästa novellen jag har läst!
Jag längtar verkligen tills epilogen kommer, och till din nästa novell kommer! Tack för en fantastisk novell!! :) a3

Svar: Tack så jättemycket, Stina! Du har verkligen hängt i krokarna hela tiden, och jag är så glad att du följt mitt arbete!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-13 @ 11:07:10
Postat av: Louise (thatdreamstory)

Åh kärlek <3 Väldigt gulligt :)
Jag vill läsa om Haylee & Johannes och om Niall :D

2013-04-13 @ 15:08:02 / URL: http://thatdreamstory.blogg.se
Postat av: Frida

Ohherre. Finaste ever :')

2013-04-17 @ 10:34:12
Postat av: amanda

Hej! Jag undrar vad du redigerar dina bilder med, men jätte bra skrivet! c:

Svar: Mina headers gör jag i Pixlr (http://pixlr.com/) :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-04-21 @ 21:14:32 / URL: http://amandaahsfanfics.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..