17. I'm Full

Detta har hänt:

”Harry…” viskar jag och smäller ner bilden på honom i bordet. Han ser upp och ler. Ingenting igenkännande ligger i hans blick. Jag kan röra honom, smeka honom och dra honom över bordet.

”Hello you.” säger han och griper tag i min bild av den unga honom. ”Old picture.” skrattar han och skriver sitt namn över sin egen haka. Tårarna svämmar över i mina ögon.

”I’m your… I’m your…” stammar jag och känner hur det börjar pressa från min vänstersida.

”Biggest fan.” avslutar Harry och skickar vidare båda bilderna till Zayn som också signerar dem.


 

Ännu en gemensam middag. Zayn och Louis var överrens om att det skulle ha samma funktion som Harrys bungalow. Att vi skulle hitta varandra igen, så detta var den andra för veckan. Igår hade det varit aningen stelt och Zayn, Perrie, Harry, Lena och Eleanor samt alla barn dragit sig undan ganska tidigt.  Ljusen som står på bordet lämnar långa skuggor i allas ansikten. Alla pratar med höga röster för att höras över sin bordsgranne. Louis är där med Eleanor och Tommie, Harry har Lena och Opal, Zayn har Perrie. Till och med Liam är här med sin pojkvän. Inte konstigt att jag känner mig ensam. Nora hade blånekat mig att flyga hit med tvillingarna, hon hade varken tid eller ork. Allt påminner mig bara om singeltiden i One Direction. Zayn hade några stycken, alltid några. Harry visste man aldrig med, han hade ju till och med varit otrogen på något sätt mot den där gamla flickvännen. Han hängde ihop med Taylor Swift i några månader, han fick till och med en flaska champagne av Liam och Zayn som ett grattis på hans längsta förhållande någonsin. Louis har alltid, alltid, alltid haft Eleanor. Söta små turturduvor som lever ut sina drömmar. Gulligt. Jag sitter med en flickvän som har humörsvängningar, två döttrar jag inte har någon makt över och ett gäng upptagna vänner. Till råga på allt pratar knappt Harrys partner och Louis med varandra, de verkar ha en tvist emellan sig. Vad vet jag inte, eller så har de bara väldigt dålig personkemi.

 

”I heard you sounded great on the first check.” den kvinnliga rösten träffar mitt öra. Jag ser upp och vinklar huvudet åt båda hållen för att försöka uppfatta vem som sagt det. ”Niall?”

”What?” Perrie ser mig i ögonen och jag ler svagt mot henne. Hon sätter upp armbågarna på bordet och knäpper händerna.

”I just said: I heard you sounded great on the first check.” upprepar hon vänligt och ler. Jag nickar förvirrat och klämmer fram ett svagt:

“Thanks, I mean… maybe. Dunno.”

”He was huge, you should have seen him.” flikar Zayn in och spänner ögonen i Perrie som sitter snett över bordet ifrån honom. Mixade platser, inte alltid praktiskt.

”How are Jesy, Leigh and Jade?” frågar jag. Perrie rycker på axlarna men fortsätter smila sådär brett.

”They’re good, hoping to meet you guys soon.” svarar hon på min torra fråga. Aningen pinsamt att Little Mix fortfarande håller ihop och tar över världen. Tänk att ett tjejband kan gå så jävla bra. Det blev nog lite som en dominanstävling mot dem i slutet, men speciellt Zayn ville inte överglänsa dem alltför mycket. Troligen var han rädd för vad Perrie skulle göra om han blev en översittare. Liams pojkvän, Kim… Konny…. Kinly… Kiley, rättar till sin fluga och slår ihop händerna.

”Desert?” frågar han eftertänksamt. Sorlet kring bordet avslutas aningen när han säger det. Liam ser varmt på honom och frågar efter hans omdöme. Kiley ska tydligen vara kock och allt. Alla blickar riktas mot den bleka pojken med samma språk som jag. Alla blickar utom min, den riktas ner i tallriken där bitar av lite dill och fiskskinn ligger kvar. En söt liten servetris trippar fram för att duka av alla tallrikar. Tommies vinglande stol för henne nästan att snava, men med ett tandradsleende räddar hon situationen och fångar upp tallriken hon nästan tappat.

”I think this saffron- and chocolate truffles are good.”  säger Kiley på sitt lågmälda sätt. Liam nickar och säger att han också tar det. Snart har alla tagit varsin dessert, inklusive barnen som fått lov att beställa in var sin kula med glass.

”And you mister?” frågar servetrisen gällt. Jag ser upp på henne med tomma ögon. Håret är stramt åtdraget i en hästsvans och munnen är mjukt rosa. Jag skakar på huvudet för att få upp medvetandet igen. Hon böjer sig efter min tallrik med rens och ser sedan sådär intensivt på mig igen. Namnbrickan blänker mot mig.

”Nothing, thanks.” mumlar jag och viker undan blicken. Hon nickar i min ögonvrå och skyndar iväg. Louis hand läggs på min axel.

”Are you sick?” frågar Louis aningen oroligt. Jag ruskar på huvudet och lutar mig tillbaka mot ryggstödet. ”I’ve never ever seen you said that.”

”Said what?”

”That you don’t want desert.” Louis får medhållande från de andra killarna. Till och med Eleanor och Perrie nickar tyst. Jag rynkar på näsan.

”Times change.” försvarar jag mig och min mage. Den här dagen kan verkligen inte bli sämre. Louis hand faller bort och jag är fri igen. ”I’m full.” Harrys haka faller sådär på vid gavel igen, som när jag bekände min oskuld.

”What?” viskar Harry till Zayn som långsamt skakar på huvudet. Snabbt skjuter jag ut stolen och reser mig. Servetten lägger jag på den tomma ytan framför mig innan jag skjuter in stolen igen.

”I’m on my room if you need me.” Blickarna från de andra bränner i ryggen när jag åker upp i hissen.

 

Jag tar fram min telefon med utvecklad röststyrning. Allting funkar så nu för tiden, röststyrning. Men den idioten till dator förstår inte vissa irländska ord. Fy och skam. Jag pratar lågt men tydligt in i micken. ”Write a tweet for me, please.”

”Everyting you want. Open Twitter.” datorn talar med samma låga röst som jag precis använt.

”Write this,” jag gör en paus för att den ska uppfatta min order. ”Fun night with the bests, love New York! Xx.” datorn matar in ordern och snart står det uppskrivet på skärmen. Jag ber den publicera tweeten, och samtidigt så slänger jag mig på sängen. Inom några minuter har jag tusentals retweets och svar. Jag orkar inte svara på något av dem. Jag ber datorn skriva en smily också. Det är nästan tragiskt hur mycket en glad gubbe kan ljuga. Ingen skulle kunna gissa att jag sitter här, ensam på ett hotellrum och ljuger mig stupfull. Jag har allt jag någonsin velat ha, ännu en gång. Men varför är jag då såhär?

 

Lena frågar över sorlet hur signeringen gått under dagen. Hon skickar iväg ett par rullande ögon mot Louis som kniper ihop läpparna tillbaka. Jag skiljer dem åt genom att luta mig framåt, lagom mycket för att de ska tappa siktet på varandra.

”Good.” säger Liam. ”It was fun to see everyone again.” Han tar tag om Kileys hand som ligger på bordet. De är väldigt fina ihop, och det känns redan naturligt att de är tillsammans. De är menade tillsammans. Lenas hand nuddar mitt ben, men den rysande känslan jag brukar få är inte där.

”Yeah.” instämmer jag och ser på Louis.

”It was a strange girl there.” säger Zayn och nickar åt mig. “She was crazy in the curly one.” Jag skrattar till åt hans uttryck men blir sedan lite allvarligare.

”It’s crazy that we have so much young fans.” Louis rycker på axlarna och inflikar att boyband är på tapeten igen. Vi kommer in på ämnet PinCode igen, medlemmarna där gjorde en helt annan musik än oss, men ändå var folk lika galna som på vår tid. Desserten kommer in och precis som Kiley förutspått smakar det gudomligt. Liam hade inte överdrivit när han sa att hans pojkvän var en meriterad kock.

 

Trots att vårt samtal är varierat dras mina tankar en helt annanstans. Min ungdoms stora kärlek är på samma plats som jag. En känsla av skuld hänger efter mig, ungefär som I-or i Winnie The Pooh. Sitter på en kulle med världens bästa vänner omkring sig, men har ändå ett ledsamt moln ovanför huvudet. Är jag verkligen skyldig henne ett möte? Borde jag möta mitt förflutna, eller leva i min hoppfulla framtid? Att vara eller icke vara man… Fint, nu börjar jag jämföra mig med både barnböcker och Shakespearepjäser. Jag fattar, jag är patetisk. Istället för att göra som Niall, ursäkta mig för att kunna stupa i säng, beställer jag in en flaska vin till och håller upp ett stort glas som jag sedan sveper.


 

Titta, det gick ju galant med tjugo kommentarer, det fortsätter vi med!

Annars då, jag sitter barnvakt med en kompis, därför har det inte kommit upp ett kapitel tidigare än såhär. Ber mycket om ursäkt för att våra ungar somnar sent!

 


Kommentarer
Postat av: annie

asbra!

2012-12-07 @ 22:54:53 / URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: LN

Jättebra, gillar denna ff asmycket!!! Mer :D

2012-12-07 @ 23:09:22 / URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Alexandra

Asså du är så otroligt begåvad att det inte är sant!

2012-12-07 @ 23:11:43
Postat av: Carro

Niall, mätt?! Du har så många plot-twists i den här fanficen så det är inte sant! Det är därför jag älskar den! :D

2012-12-07 @ 23:21:12
Postat av: Kikke

Åh så sjukt bra!!

2012-12-07 @ 23:22:17 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: amanda

Mer om Harry och Lee ! :)<3

2012-12-07 @ 23:23:37
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Släpp bomben... please.

2012-12-07 @ 23:33:39 / URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: EM

Meeeeer nu!!! :D

2012-12-07 @ 23:45:42
Postat av: Alva

Grymt bra :D :D meeer

2012-12-08 @ 00:04:30
Postat av: Karin

Mer nu :D litet mellankapitel men det behövs ju alltid haha...

2012-12-08 @ 00:12:30
Postat av: bella

sjukt bra! mera nuu! :D

2012-12-08 @ 00:13:40
Postat av: smilla

sjukt bra!

2012-12-08 @ 00:24:04
Postat av: Anna

skiiiitbra :D

2012-12-08 @ 00:45:23 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Louise

Du chockerar mig varje gång med hur bra du skriver, och att du orkar komma på allting! Allt känns så genomtänkt och planerat. Det där med Lux i förra kapitlet är ju jättespännande, och jag antar att nästan alla (Inklusive jag) trodde att Haylee skulle få en ganska lång pratstund med Harry vid signeringen, men du körde helt annorlunda och gjorde det mer spännande!
MORMOR DU ÄR GRYM ♥

Svar: Ja Lux kommer med mer i nästa kapitel, tillsammans med lite andra karaktärer. Och Lee's samtal med Harry var ju extremt ensidigt eftersom det var till största del hon som pratade :)
BÄSTA MORMOR!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-08 @ 10:37:05 / URL: http://iwannabetheone.blogg.se
Postat av: hanin

Sjukt bra som alltid! :D

2012-12-08 @ 11:36:55
Postat av: El

Awesome. :)

2012-12-08 @ 12:09:38 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Stina

Älskar att du inte skriver alldeles för korta kapitel som de flesta gör. Och att du uppdaterar väldigt bra!! Tack för en FANTASTISK novell!

Svar: Aw, tack! Jag anpassar kapitlen på det sättet att jag själv vill läsa dem. Jag gillar långa kapitel, mycket händelse och många karaktärer. Samt fanfics som uppdaterar ofta. Om jag själv är nöjd är det mer självklart att ni också är det ^^
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-08 @ 14:07:35
Postat av: Sara

Så, nu har jag läst alla 17 kapitel + prolog och karaktärspresentationer, idag. Din novell är helt enkelt grym! Älskar den, gillar språket du använder och sättet du skriver på och den unika handlingen. Detta är en av de bästa fanficsen jag läst. Awesome! :D

Svar: Oj, då har du haft att göra! Roligt att du gillar den så mycket :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-08 @ 16:15:28 / URL: http://onebandnovels.blogg.se/
Postat av: K

Mer innan jag dör!!:D

2012-12-08 @ 16:29:18
Postat av: Anonym

jättejättejättejättejättebraaaaaaa!! Gillar typ ints Harry sin fru eller har jag fått fel uppfatning av det hela???????????????????

Svar: You will see! Nej men han känner en dragning åt fel håll, åt sitt förflutna typ :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-08 @ 17:17:46
Postat av: Anonym

oj glömde skriva mitt namn ^
!

2012-12-08 @ 17:19:12
Postat av: Lovisa

Gud vad bra kapitel!! Meer :D

2012-12-08 @ 20:37:20
Postat av: Anonym

när ska nästa kapitel komma? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

2012-12-08 @ 22:34:05
Postat av: pia

så jävla bra

2012-12-09 @ 10:23:53
Postat av: k

Åååh. Ge mig mer

2012-12-11 @ 15:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..