20. Are You Afraid?

Detta har hänt:

Det tar några minuter sedan skymtar ett brunt hår på andra sidan det kraftiga glaset. Glaset gör att skepnaden av personen där inne suddas ut och förvrider kroppen. Snart öppnas dörren, men kvinnan är fortfarande bortvänd.

”C’mon, turn around.” viskar jag och skjuter upp solglasögonen i pannan. Håret hänger spikrakt över ryggen. Hon har på sig en djupblå kappa, nästan svart och ett par låga skinnboots. Hon verkar vrida om en nyckel. Fjärilarna löper amok.


 

Nej det funkar inte. Hur lite jag än vill erkänna det så känner jag en dragning till kvinnan framför mig. Hennes vaga leende när hon ser på mig över kanten på koppen får det att killa i magen. Den fina tandraden och bruna håret som rufsats om av vinden. När jag väl tar in henne så är hon väldigt lik sig. Leendet hon gett mig när hon upptäckt vad jag beställt var nästan obetalbart. Skärp dig förfan, du har Lena. Säg det till henne, gör det… nu.

”I’ve a wife.” säger jag dröjande. Penelope nickar och ler mot mig, leendet är tomt eftersom ögonen tappat gnistan de hade innan. Troligen var det inte någon alltför trevlig nyhet. ”Lena.”

”I know.” säger hon lugnt, jag pustar inte ut som vilken annan normal människa som helst skulle ha gjort. Hennes utlåtande gjorde mig snarare mer obekväm. ”Where’s Opal?” hon vet, toppen. Okej, det är inte direkt svårt att missa det. Det var som 2023’s största nyhet: den före detta bandmedlemmen Harry Styles får en dotter med supermodellen Lena Henderson. Jag ska inte klaga, Lena och Opal är det bästa som någonsin hänt mig. Tror jag. Glimtar av dem flimrar förbi mina ögon. Opals lattefärgade hud och Lenas nära svarta. Jag älskar dem så oändligt mycket.

”She’s with Niall.”

”The blonde one?” frågar hon eftertänksamt.

”Yes, how did you know.”

“First, I’ve meet him. And second I was a fan of you.”

“Meet him, when?” hon ser plågsamt på mig. Som om hon verkligen var besviken på det jag yttrat. Ärligt talat vet jag inte vad jag sagt fel.

”At the airport, the day you left for-”

“-ever.” avslutar jag och slår undan blicken. Hon stannar i ett likgiltigt läge.

”His hair was a mess.” hon försöker skämta bort mitt misstag.

”You should see him now, he’s handsome.” blinkar jag och sörplar i mig av den svarta vätskan. ”So I left Opal with him.”

”Because he’s handsome?” frågar hon ironiskt. Jag skrattar till och sätter ner koppen.

”No, he’s alone.”

”But his twins and-”

”They are left in Ireland. Nora, his fiancé, didn’t want to go here with them.”

“Or with him.” mumlar hon.

“What?”

“Maybe she doesn’t love him enough.”

“How do you mean?”

“He’s playing at Madison, again. But she didn’t go with him.”

“The twins-“

“They could have a babysitter.”

“Niall didn’t want that.”

“Sure he wanted.”

“But he said-“

“He said, he said it because Nora told him to.”

“But-“

“So he could be a babysitter, but don’t rent one for his girls?”

“It’s a difference.”

“No. If they can babysit they often can rent one too.”

“How do you know that kind of stuff?”

“Girls know. It’s clear.”

“Oh.” jag fumlar lite i min jackficka med handen. Min plånbok lägger sig i min hand och jag visar upp en bild på Opal.

”She’s cute.” säger Penelope stelt, hon menar det inte. Fast det gör man i alla fall aldrig när någon visar ett foto på sitt barn. Det barnet har väll ingenting med ens framtid att göra. Jag funderar lite på andra samtalsämnen och kommer sedan på det.

”So, what do you work with?”

“Economic.”

“I remember that you wanted to be a doctor, a surgeon.”

“Yeah, but I didn’t.”

“Why?” hon ser ut att tänka snabbt, för att komma på något riktigt smart. Något som låter sanningsenligt trots att det inte är det.

”Change of plans.” samma uttryck som Niall ofta använder nu för tiden. Hon viftar bort det med handen. ”What do Lena think about this? Jag biter mig i läppen när jag hör frågan. Vad ska jag svara på det där? Faktum är ju att Lena inte vet någonting alls om det, och på grund av det kan hon varken tycka eller tänka. Ljuga är kanske det bästa, säga att hon vet allt och tycker det är helt okej. Säga att hon vet att jag fortfarande är henne trogen, vad jag än gör. Vem jag än träffar.

”She thinks it’s great. You know that we meet and bend our tvists.”

“I thought we were up to telling the truth, Harry.”

“Okay,” Hur smart får kvinnan bli? Det är ju i princip omöjligt att fatta att det var en lögn, såvida man såg förbi min blick som letade sig ut genom fönstret samtidigt och fingrarna som trevade på servetten. ”She doesn’t know.”

”Why? Are you afraid of telling her?”

“Yes, I am.” hon lägger huvudet på sned och ser på mig, som en fråga. ”’Cos she’s very protective.”

”Protective?”

”Yeah, she don’t like when I’m with other womans.”

“Am I just another woman for you?” hennes fråga är extremt svår, och den får det att skära inom mig. Vad ska jag säga liksom? De bruna ögonen borrar sig igenom mig vid varje lögn jag säger och ärligt talat kan jag inte lura för det ansiktet.

”No, you aren’t.” gnistan i hennes ögon tänds upp igen. Jag kliar mig i nacken och bryter en bit av sockerkakan, med hjälp av dessertgaffeln. Precis när orden lämnat mina läppar känner jag det där, pirret som jag känt sommaren 2009. Sommaren som knallade förbi 17år sedan. Trots att jag inte vill erkänna det känner jag en överväldigande lust att… kyssa henne. Jag lutar mig aningen över bordet. Hon skickar ett sms så hon ser mig inte.

”Just one more question,” jag ryggar tillbaka när hennes röst yttras igen. Hon ser upp och verkar ta distans med blicken igen. Dumma dig Harry, dumma jävla människa som ska vara en sån player. Ett, hon är ditt ex. Två, du har en fru. Tre, du har en dotter. Fyra, du känner fortfarande för denna kvinna mitt emot dig. Nej, det sista skulle inte vara där. Dumma hjärna, du får inte komma upp med saker som jag inte vill. Om hon skulle vara tankeläsare skulle hon vara avsvimmad vid detta lag på grund av dina korkade idéer. ”Why did you leave me?”

 

Fuck, där kom frågan jag undvikit i alla dessa år. Frågan varken jag eller hon hade svaret på. Jag tänker tillbaka på den dagen vid flygplatsen. Den då jag presenterat henne inför Niall, min blivande bästa vän. Jag minns konturerna i hans ansikte när han skrattade åt min rodnad när han berättat om vad jag berättat om Penelope. Min resväska som knastrat över asfalten, den hade varit svart. Penelope hade haft på sig ett gult linne och jeansshorts. Jag själv hade haft en mörkröd munktröja och en vit t-shirt tillsammans med ett par förstora chinos. Mamma hade inte gråtit för en gångs skull. Niall hade sett ner och låtsas som om han hade en klocka, vilket han såklart inte hade. Liam hade sms:at Niall och sagt att vi var sena. Jag hade planterat ett kort ”I love you.” i Penelopes öra. Sen hade jag försvunnit för henne, föralltid. Vi hade gjort vårt bästa, trots Louis skada, på Judges Houses. Gått vidare och sedan skickats direkt till London och Deltagarnas hus. Killarna och sången hade upptagit mitt fulla sinne. Jag hade inte haft en tanke på hemma, trots att jag påstod det. Ibland ringde en klocka i mitt bakhuvud om henne, men inte mer. Jag hade sett hennes mejl, hennes samtal och sms, men aldrig svarat. När ryktena om att jag dejtade Caroline Flack gick igång vågade jag inte ens ringa tillbaka, för hela tiden hade jag intalat mig att ”I’ll call her after the X factor”. Så blev det inte, speciellt inte när rykterna blev sanna. Jag dejtade Caroline, en 32årig programledare. En kvinna dubbelt så gammal som mig, en kvinna som gett mig stämpeln om att jag endast gillar äldre kvinnor (Lena må vara 35 och jag 31, men det hör inte till ämnet just nu). Jag inser det nu. Jag vågade inte ringa tillbaka, vågade inte erkänna mitt förflutna.

 

”Forever and always, that’s what you said.” säger hon och sätter ner sin tomma kopp. Hon har lite mjölk på överläppen så jag pekar försiktigt på min egen överläpp. Hon höjer irriterat handen och torkar bort det. Mina distraktioner störde henne. Jag kan förstå henne, hon har väntat alldeles för länge.

”Yes, that what I said. And I leaved you ‘cos I was afraid.”

“Afraid of what?”

“Meet my past. Explain why I didn’t picked up the phone. Why I didn’t answered your texts. Explain why I left, but I don’t know how to start…”

“Start from the beginning, the airport.”

“Okay, after I had whispered ‘I love you’ and left I…”


Hmm... det funkade uppenbarligen inte med 30 kommentarer, men aja. 25 borde ni kunna skrapa ihop varje gång! 
 
En liten extra shoutout till "mermermermermermermermermermermermermermermer" som hade sin otroligt förtjusande och utdragna kommentar. Jag var tvungen att kolla allt i siffror. Du fick ihop lite mer än 13A4 och du skrev 20196 "mer", ärligt talat så är jag impad eftersom du nästan crashade både min telefon och dator, haha :)) 
 
Del tre/kapitel 21 kommer vid 25 kommentarer!
 
Dagens kommentar:

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, varsågod ;) :D

skitbra kapitel, som vanligt :D

2012-12-13 @ 18:01:54 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: elin

mer!!!!!!!!!!!!

2012-12-13 @ 18:22:38
Postat av: Stina

Så sjuuuuukt bra! Älskar din uppdatering!!

2012-12-13 @ 18:31:09
Postat av: Alexandra aka P4nda

Du är så himla duktig att det inte är sant, jag blir frustrerad över att kapitalena inte är 5 meter för det känns som om dem tar slut alldeles för fort. Denna fanfiction/novell är helt klart beroendeframkallande och du är jätteduktig!

Svar: Men fem A4 :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-13 @ 18:36:06
Postat av: Kikke

Åh så bra! Riktigt bra , haha älskar de!

2012-12-13 @ 19:01:22 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: kim

Meeeer

2012-12-13 @ 19:22:46
Postat av: annie

älskar den här fanficen, man lever sig verkligen in i den c:

2012-12-13 @ 19:29:13 / URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: Carro

Såsåså braa!! Du förstår inte hur mycket jag längtar till del tre!! Är så nyfiken på om penelope kommer berätta för Harry att haylee är hans dotter!

2012-12-13 @ 19:29:57
Postat av: Becca

jättebra, älskar den verkligen, längtar till att Harry berättar, så meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer nu! :))

2012-12-13 @ 19:40:06
Postat av: Fanny

ÅÅH vilket bra kapitel! Älskar att de verkligen pratar ut. ALLTSÅ ASDFGHJKL KAN KNAPPT VÄNTA TILL NÄR HARRY FÅR REDA PÅ ATT HAN HAR EN 17 ÅRIG DOTTER!!! ÄLSKAR DIN NOVELLLL <3

2012-12-13 @ 19:49:16
Postat av: em

Meer :)

2012-12-13 @ 20:02:44
Postat av: hanin

Åååååå sjukt bra kapitel som vanligt! Längtar till nästa del :D

2012-12-13 @ 20:08:21
Postat av: :3

Åh varför var jag tvungen att läsa så fort, nu måste jag ju vänta på nästa del :( Jag vill ha mer :3

2012-12-13 @ 20:46:01
Postat av: K

As bra!:)

2012-12-13 @ 20:55:34
Postat av: Anonym

Ooooooooooooooooooooh maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad, geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-12-13 @ 21:01:56
Postat av: Anonym

Jättebra är allt jag har att säga! ;)

2012-12-13 @ 21:03:54
Postat av: Linnéa

S.J.U.K.T .B.R.A. !

2012-12-13 @ 21:34:32
Postat av: Mikaela Thuve

jättebra

2012-12-13 @ 21:43:31 / URL: http://www.remadedirection.blogg.se
Postat av: P I A

nu vill jag bara ha meer så bra!

2012-12-13 @ 22:09:06
Postat av: Louise

Genius, just absolutely genius.

2012-12-13 @ 22:35:39
Postat av: Chak~

Jag vill ha mer!! Älskar det!! :D

2012-12-14 @ 07:39:50
Postat av: Felicia

OMG!! Så sjukt bra! Älskar dina uppdateringar!<3

2012-12-14 @ 08:12:35
Postat av: Anonym

MERA

2012-12-14 @ 16:24:13
Postat av: Anonym

MERA

2012-12-14 @ 16:24:30
Postat av: alva

grymt bra :D:D meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-12-14 @ 16:29:25
Postat av: Hanna :D

Så, jag har läst igenom alla kapitel och de är freakin' awesome! En helt unik story som verkligen får en att fastna!
Sjukt bra! :D

Svar: Vilken tur ;)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2012-12-14 @ 18:00:03 / URL: http://mysecreeets.blogg.se
Postat av: Olivia

Meer! Du skriver otroligt bra :)

2012-12-14 @ 19:19:16
Postat av: Fanny

meeraa :D

2012-12-14 @ 19:30:56
Postat av: Elise

nu ska vi ha meeeer,29 kommentarer!! (med min) ;)
och "Alexandra aka p4nda" vadå korta kapitel dom är inte direkt korta.....?? :/

2012-12-14 @ 21:16:17
Postat av: Anonym

Meer!!! <3

2012-12-14 @ 22:24:12
Postat av: Frida

ÖAkzspixwipwrpubcpifuprwinwpiex MER MÄNNISKA MER

2012-12-14 @ 23:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..