45. Like Last Time

”Where’s Niall and Louis?” frågar han stilla över tumultet.

”Louis will be coming, with family. But I’ve no idea about Niall-“

“He’s in the hospital.” Plötsligt står Zayn bredvid oss.

”Wait, what?” frågar jag.

”Yeah, something’s up with Nora.”

“Oh, do you know what or-?”

“Nah, he didn’t tell me.”


 

”Hi.” De två bokstäverna ringer i luften. Allas blickar dras till mig i dörröppningen. Jag, som brukar gilla uppmärksamhet, vantrivs. Kan de inte bara sluta kolla? Men jag håller huvudet högt, ger Tommie en kram och nickar mot alla i lägenheten. Harry ger jag bara en lång blick innan jag vänligt hälsar på Kiley. För varje steg Harry tar åt mitt håll, förflyttar jag mig ett bortåt. Hela han stinker av skuld, jag hade aldrig trott något sådan om honom. Han ser frågande på mig, söker efter vad han gjort för fel, men jag ger honom bara kalla handen och försöker intressera mig i pepparkakorna och granen istället. Tommie visar en stor pepparkakshäst han gjort, jag berömmer den glaserade manen och jag ser hur Harry ger mig långa blickar bortifrån knäckkastrullen. Misstämningen växer, men jag brer på mitt bredaste leende och får alla att bli på bra humör igen. Det är min superkraft, få alla i min närhet att känna sig goda till mods och sedda. Men inuti skvalpar det nästan över, jag vill inte dela allas julglädje.

 

I flera timmar undviker jag Harry, och Kiley och Perrie hamnar emellan oss till bords. Inga ord yttras med honom, i alla fall inga ord som betyder något. Vem som helst kanske skulle tycka att det är töntigt, men alla de grattis jag fått av Harry genom åren har varit speciella. Sjutton grattis har jag fått, sjutton stycken. Han skickar alltid en novell om vår vänskap på morgonen den 24 december. Nu hade det varit blankt i inkorgen. 13:47 hade det inte kommit något alls. Det var som om, som om jag inte betydde lika mycket bland alla hans problem längre.

 

19:12 ursäktar jag mig från matbordet och reser mig upp. Långsamt strosar jag ut i hallen och svänger in i Harrys walk-in-closet där han förvarar alla sina egna och gästers jackor. Smidigt börjar jag rota i min jackficka efter plånboken, men plötsligt känner jag en stöt i ryggen. Ett par starka händer vrider upp min bröstkorg mot sig, och trycker min rygg mot garderobens bortre del. Dörren är stängd bakom oss.

”Just say it!” ryter Harry och jag ser hur hans gröna ögon blixtrar i ljuset från den matta lampan. Jag håller upp händerna i försvar och knuffar honom bort från mig. Han återhämtar sig från knuffen och skjuter in mig i väggen igen.

”What?” frågar jag argt.

”You haven’t talked to me today, why are you mad?”

“Do you remember yesterday, or were you high or something?”

“Don’t call me that!”

“Niall told me about the drugs you took after-“

“After what exactly, Louis?”

“I wasn’t finished!”

“Continue then!”

“After you and that woman had sex!” skriker jag i hopp o matt alla kläder ska dämpa utropen.

”Her name is Penelope!”

”I don’t care!”

”Why are you even here, Louis?”

“Zayn invited me.”

“But why are you so mad then?”

“It’s Christmas today, Harry.”

“Yeah, so?” frågar han surt. Jag känner hur mina axlar sjunker och jag ruskar lite på huvudet.

”You must be kidding me…”

“What?”

”This is ubelievieble, you are unbelieveble!”

”Why can’t you just tell me what’s wrong?”

”You should know what’s wrong!”

“But I don’t!”

”Harry!” Sen ser jag hur hans mun formar ett O, och sedan hur paniken börjar lysa i hans ögon. Innan jag vet ordet av det har han omfamnat mig och han kramar mig hårt.

”Sorry, bro.”

”Eh, you don’t even care.” fnyser jag och drar mig bort från honom.

”I do really care.”

”Yeah, and ‘really’ is the new way to spell ‘bullshit’.”

“Give me a change, please Lou-“ innan han pratat klart får jag nästa överraskning. Han slänger sig mot mig och griper tag i mina kinder. Hans stora händer lägger sig om mitt bakhuvud och han tvingar våra munnar ihop. Chockat står jag som paralyserad med hans tunga i min mun. Efter en stund släpper han och ser nära på mig. ”Please forgive me, like you did last time.” mumlar Harry, torkar sig om läpparna och lämnar mig ensam i garderoben. 
Ohohoh, jag älskar det här gaadh haha :D 
Nu ska jag skriva som fan igen, och ta upp alla problem som finns i världen i min fanfic. Snart kommer säkert en atombomb släppas på sjukhuset eller något whoop! Nej, nu ska jag vara seriös och lite mer korrekt. 
 
Tack för alla kommentarer förra gången, det ger mig ett hopp om att detta kan sluta någorlunda väl i alla fall :) Tack igen alla era fina människor, ni betyder så mycket!
 
Dagens kommentar:
 

Kommentarer
Postat av: Catie

Väntaväntavänta vad hände nu? :D Meeer!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: haha, se hur det kan gå ;D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-03 @ 15:49:02
Postat av: annie

ASBRAAA

2013-02-03 @ 15:49:07 / URL: http://aanniiebystrom.blogg.se
Postat av: Emilia

DET VAR JU MIN KOMMENTAR :DD
<3<3
Asså gaah LARRYY :''''D
Men men mermermermermermerme tack <3

Svar: Lite Larry där ja, haha :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-03 @ 16:21:11 / URL: http://emiliaempa.devote.se
Postat av: Fanny

Mera nuuuuuu!

2013-02-03 @ 16:35:30
Postat av: Alexandra

DET DÄR VAR JAG VERKLIGEN INTE BEREDD PÅ!!! trodde att det skulle bli slagsmål.. inte en liten hångelstund hahahaha ^^
är verkligen helt kär i novellen och hoppas verkligen att Penelope förlåter Harry snart!! dem verkar så gulliga tillsammans men ska bli spännande att se vad du har planerat :D xx

Svar: Man kan inte förutspå allt som händer, hehe :) tack för allt beröm :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-03 @ 16:39:17 / URL: http://Theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Carro

ASDFGHJKL VAD HÄNDE NU?!?! :O :O DU FÅR MER ÄN GÄRNA SKRIVA ETT NYTT KAPITEL OCH LÄGGA UPP DET EN SEKUND IFRÅN NU FÖR JAG MÅSTE FÅ LÄSA MER!

Svar: Puss :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-03 @ 16:53:03
Postat av: någon

asså??? Harry o. Penny och sedan mitt i allt Larry blir helt förvirrad, gillar det :)

2013-02-03 @ 16:57:58
Postat av: Pia

ASDFGHJKLASDFGHJK LARRY FEELS
omg så bra!

2013-02-03 @ 17:03:27
Postat av: Sophie

OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD YAAAAY LARRYYYYY :D

2013-02-03 @ 17:20:21 / URL: http://peaceful.blogg.se
Postat av: Alexsandra

Det går inte att beskriva hur jävla mycket jag älskar den här novellen! Vill ha mer nu!! Och Larry, så jävla bra! x

Svar: Tack så jättemycket :') x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-03 @ 18:29:57 / URL: http://onemoredream.blogg.se
Postat av: JQ

AAAAAAAAH LARRY <333333333333

Svar: <33
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-03 @ 18:50:35
Postat av: Emelie ^.^

Oh god... Nu dog jag... o.o Det var.. oväntat, om man säger så xp men helt awesome! Mer! :D<3

Svar: Haha, tack så mycket :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-03 @ 20:17:01 / URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Frida

What the?.... MERRRRRRR.
DETTA VA OVÄNTAT O OJOJIJ

2013-02-03 @ 21:46:29
Postat av: hanna hoflin

OMG LARRY STYLINSON. YOU JUST FUCKING KILLED ME

2013-02-03 @ 21:48:25 / URL: http://iwnfy.blogg.se
Postat av: Emma

Asfjkabdk det där var jag inte beträdd på! Men Gud va bra!!! Larrrrrryyy moment!!

2013-02-03 @ 22:19:01 / URL: http://onednooveller.blogg.se
Postat av: alva

åh så grymt bra!! mera :D:D:D

2013-02-03 @ 22:43:45
Postat av: El

My, my! ;)

2013-02-04 @ 09:34:27 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: hanin

Holy woooooahh! LARRY! :D

2013-02-04 @ 16:15:07 / URL: http://haniin.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

FÖRLÅT MORMOR JAG HAR INTE HAFT TID ATT LÄSA PÅ EVIGHETER. Därför kommer nu en väldigt sen kommentar men alltSÅ HAR VERKLIGEN VÄNTAT PÅ LARRY WOHO.

Svar: NO PROBLEM MORMOR!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-22 @ 21:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..