46. Act Normal Louis

Detta har hänt:

“Give me a change, please Lou-“ innan han pratat klart får jag nästa överraskning. Han slänger sig mot mig och griper tag i mina kinder. Hans stora händer lägger sig om mitt bakhuvud och han tvingar våra munnar ihop. Chockat står jag som paralyserad med hans tunga i min mun. Efter en stund släpper han och ser nära på mig. ”Please forgive me, like you did last time.” mumlar Harry, torkar sig om läpparna och lämnar mig ensam i garderoben.


Världen känns som en stor, okänslig dimma. Mina fingrar nuddar mina läppar och jag snubblar in i väggen bakom. En av Harrys vinterkappor tar emot mig och jag borrar in näsan i den. Lukten av trygghet kastar sig över mig, får mig att minnas allt. Åren då jag och Harry dubbelspelat bort från vår relation. Det var hans fel, jag var precis beredd att ta steget över kanten och gå ut med allt. Men då började han och Liam bråka, vilket ledde till den stora kraschen. Jag såg honom inte på flera år, jag ville ringa men jag var rädd för att han var arg på mig. Trots att jag stått på Harrys sida hela tiden var det någonting som gjort att han stuckit, och därefter drogat ner sig själv. Jag kunde inte kontrollera det som hände runt honom, kunde inte hålla samma fart som han. Men innerst inne hade jag gillat Eleanor också, jag placerades väll inom kategorin bisexuell. Någon hade en gång sagt att termen bisexuell bara var till för att homosexuella personer ska kunna spela cool och oskyldig inför sina vänner. Är man gay, så är man gay eller tvärt om. Men jag kan inte tänka som den någon, jag är jag och jag är bisexuell. Men jag har aldrig gått ut, jag är hetero för världen.

 

Kyssen hade kommit som en total chock, jag vet inte vad som flugit i honom. Ena sekunden hade han brunnit av hat, den andra hade hans läppar nuddat mina och hans tunga hade lekt i min mun, nu var han bara borta. Det mystiska är att han inte verkar ha sett det genant, det kom liksom naturligt för honom. Jag däremot är illa påverkad. Medan vi dubbelspelat hade Eleanor varit med på hela grejen, men nu var jag faktiskt… otrogen mot henne. Egentligen vill jag bara gå tillbaka ut och sätta mig ner, ge henne en lång kärleksfull blick och sen förklara hur mycket jag älskar henne. För jag älskar Eleanor, hon är en helt fantastisk människa, och bäst av allt; hon är min. Bara min och ingen annans, den mest underbara kvinnan som någonsin kommer vandra på Jorden. Och Harry, vad är han? Han är bara en egoistisk snubbe utan större tankar på sin omgivning. Han har knappt slängt en blick på någon under hela kvällen, bara stirrat utryckslöst framför sig.

 

Men jag måste gå tillbaka ut dit, vare sig jag vill eller inte. Jag måste stå ut med blickarna och försöka att slappna av i ansiktet. Inte spänna eller suga på läpparna, inte dra upp axlarna eller ha en flyktig blick. Nej, jag måste gå in med högt huvud och stolthet. Hysa kärlek mot min familj, det viktigaste just nu och skita i Harry. Han är ute ur mitt liv, out. Ett djupt andetag senare slår jag upp garderobsdörren och går ut i hallen. Varje steg är en checkpunkt i andning och hållning, se perfekt ut. Le.

 

”There you are!” Zayns röst ekar emot mig. Allting händer som utanför en bubbla, min bubbla. Jag ler lite med mungipan och undviker skicka iväg en blick mot Harry. Alla ser på mig, förutom Harry. Han sitter framåtböjd över sin assiett och verkar tugga på en brödkant eller liknande. Zayn reser sig med sitt glas i handen. Han gör en svepande rörelse över bordet och vätskan i det tunna glaset håller på att skvätta ut. Men Zayn håller kvar kontrollen över glaset och drar det intill sig igen. Han ger mig en blick, men ser sedan i tur och ordning på alla. ”Tomorrow, Perrie and I gonna take a flight to Latina Amerika.” börjar han. Bete dig normalt, Louis.

”Oh, wow! Why?” frågar jag artigt och glider ner på min stol bredvid Perrie igen. Zayn ger Perrie en kärleksladdad blick och jag förstår vad som är på gång att hända.

”We gonna be parents!” utropar Perrie och avbryter Zayns tal. Hon har blanka ögon, men troligen vägrar hon att gråta. Zayn höjer sitt glas och utbringar en skål för Ecuador. Jag ser på Perrie och ger henne en kram, men över hennes axel slänger jag en blick på Harry. Han sitter fortfarande med sin brödkant och verkar vara totalt ointresserad av vad Zayn just sagt. Han kanske redan visste om det?

”Are you okay, Louis?” frågar Perrie och ser på mig. Le, Louis. Jag pressar fram ett leende mot henne.

”Yeah, I’m, okay.” harklar jag mig lite. ”Wow, that’s amazing.” säger jag och kramar om henne igen. ”I’m so happy for both of you.” Zayn ler och sätter sig igen. De ser så lyckliga ut, och egentligen skulle jag också kunna vara så lycklig. Men hur en enda födelsedagshälsning och en kyss kunde förändra allt.

 

Harry raserar verkligen allt just nu. Först så tänker han på att ringa sin gamla flickvän han inte träffat på sjutton år. Först där undrar jag hur man tänker som människa? Det fanns ju troligen en anledning till att lämna henne. Men så var det väll med mig också, lämnad åt mitt eget öde. Missförstå mig inte, jag älskar mitt öde. Men ibland jag inte förstå varför, varför han släppte allt. Vi hade planerat vårt liv, men sen så lösgjordes det bara. Nu ska jag inte tycka synd om mig själv mer, jag har det bra. Harrys dotter, hon Haylee, kunde nog ha mer och oroa sig för. Troligen är hon hög av förundran över att äntligen ha en pappa, en världskänd pappa till och med. Tyvärr vet hon inte hur Harry är, han är liksom väldigt indraget utdragen. Indragen eftersom han är väldigt osäker på vem han är och vad han faktiskt håller på med, utdragen då han är överallt och petar, ungefär som ett litet klåfingrigt barn i en leksaksaffär. Och hans gamla flickvän, Penelope, vad ska hon tänka om allt det här? I princip har hon blivit påtvingad en pojkvän som hon kanske inte ens gillar. God, jag måste sluta tänka på andras liv och försöka koncentrera mig på mitt egna kyssta liv.

Jag avskyr att Harry tar sig friheter. Jag älskar hans lockiga hår och gröna ögon. Jag hatar att han lämnade mig. Jag älskar att han lät mig vinna Eleanor. Jag hatar att han gav mig hopp. Jag älskar att han inte drog något över en genant gräns.

Kort sagt hatar jag att jag gillar Harry så mycket. 

Ärligt talat älskade jag att skriva detta kapitel, allting bara flöt på och Louis kändes för en gångs skull som en naturlig karaktär. Och många verkade gilla Larry-twisten, det gjorde i alla fall jag :)
 
20 kommentarer till nästa kanske? ;)
 
Tack alla som svarat på frågorna, dock blev det ett litet fel i den ena. Om ni vill får ni gärna fylla i den igen!
Den finns här: 
 

Hur extremt får jag vrida saker?

  • Vrid på, gör det hur skruvat du vill!
  • Tänk reality, överdriv inte!
  • Du är redan överdriven!

Freeblogpolls

More polls: Producer


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Bäst som vanligt! Älskar hur du skriver, kan inte få nog!

2013-02-04 @ 22:07:16
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Om jag var fantasifull nog hade jag skrivit en längre kommentar och berömma dig för hur mycket du alltid förvånar mig med dina idéer. Men jag känner att jag har berättat för dig det mesta och skriker numera efter mera hela tiden vilket inte är särskilt rättvist mot dig då jag själv vill ha längre kommentarer som berättar vad som gör att dem vill ha mer. Men mina är ord är redan sagda i förgående. Du slutar aldrig förvåna mig. Kan knappt bärja mig till din nästa story (om denna inte forsätter i infinity som jag röstade på haha) KRAMISH.

Svar: Du behöver inte skriva en lång, tilltalande kommentar. Jag blir glad om jag ens får respons på det jag skriver (och jag har fått mycket mer än jag väntat mig) och då sätter minsta ord ett leende på mina läppar. Du är så duktig, och nu ger du mig dåligt samvete över din novell, nästa kapitel kommer du få en novell i brevlådan på! XX
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-04 @ 22:26:16 / URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: pia

gosh, du ät sjukt duktig på att skriva

2013-02-04 @ 22:49:05
Postat av: Deniz

Larry. Omg. I. Just. Can't.

2013-02-04 @ 22:56:57
Postat av: JQ

asså, larry <333333

2013-02-04 @ 22:58:56
Postat av: Alexandra

jag shippar inte Larry utan föredrar hellre Elounor! inget emot Larry, men det skämtet har gått för långt.Fast jag har dock inget emot att du skriver om Larry, utan blir det för mycket för mig får jag helt enkelt hoppa över det kapitler eller något :) Men du är grym tjejen! stor tummen upp för dig! :) xx

Svar: Haha, jag är Larryshipper och tror inte det är ett skämt, men jag accepterar allas åsikt och jag avgudar El hur som helst :) Men det här kapitlet var nog det grövsta Larry det någonsin kommer bli. x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-04 @ 23:06:40
Postat av: Fanny

Meeeeeer

2013-02-04 @ 23:19:39
Postat av: Jenny

Jätte bra kapitel! Och har svarat på alla frågor :D vill aldrig att denna novell ska ta slut! Och har en fråga, hur gör man dem där rutorna där vi läsare ska bocka i vad vi vill ha mer av? Vet inte hur man gör men skulle hjärna vilka veta.. Ha de bra, och hoppas att nästa kapitel kommer snart! :D

Svar: Tack så mycket, fina du! Haha, men det kommer den nog göra tillslut, men vi får se hur det blir :)
Formulären gör jag här: http://www.acepoll.com/. Du klickar på >create a poll<, sen skriver du i alla alternativ och svar samt väljer färger på allt. Därefter klickar du på >create<, då kommer du få upp massor av olika koder. Jag har använt WorldPress-koden till mina undersökningar. Lycka till! x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-05 @ 01:24:36 / URL: http://Odnovel.blogg.se
Postat av: Alexsandra

Asså så sjukt jävla bra! :) x

2013-02-05 @ 12:41:51 / URL: http://onemoredream.blogg.se
Postat av: Louise

Åh, fina Louis <3

2013-02-05 @ 14:21:39
Postat av: Hanna

Det går inte annat än att bara älska denna fanfic! <3

2013-02-05 @ 16:53:51
Postat av: Carro

Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar den här fanficen! Älskar sättet du skriver på och storyn är så himla fantastisk! Förstår inte hur du kommer på allt och var ifrån du hittar inspiration till att skriva jag skulle aldrig kunna skriva ens hälften så bra som du gör, men det gör inget så länge du fortsätter skriva, annars kommer jag inte klara mig! <3

Svar: Du ger mig alltid så fint beröm, käraste Carro! Tack så mycket <3 x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-05 @ 17:56:37
Postat av: alva

så himla bra!!!!!!! meeeeeeeeeeera

2013-02-05 @ 20:58:09
Postat av: hanna hoflin

Bara en frågaaa, KOMMER DET NÅ MER LARRY? :'D

Svar: Tja, det kommer inte bli en Larry-historia, men det kan komma enstaka tankar flygande från Harry eller Louis. Men det kommer inte bli något allvarligt :) x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-05 @ 21:24:49 / URL: http://iwnfy.blogg.se
Postat av: Kikke

Sjukt bra som vanligt Cimmi!;)

2013-02-05 @ 21:44:19 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: K

AWESOME! :DD

2013-02-05 @ 22:18:01
Postat av: Elvira

Amazayn ;)

2013-02-05 @ 22:25:16
Postat av: hanin

OMG sjuuukt bra! Älskar Larryyyyy <3

2013-02-06 @ 20:20:13 / URL: http://haniin.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Överraskande igen!!
Tkr dock inte de ska va så mkt Larry.. För det har blivit så överdrivet på senaste och killarna trivs inte med det så helst inte.. Men SJUKT BRA SOM VANLIGT

Svar: Jag är nybliven Larryshipper just nu, därför var jag tvungen att skriva av mig lite. Men det kommer inte bli mycket mer Larry (kanske en utspottad tanke nån gång) eftersom jag vet att många inte "uppskattar" Larry på samma sätt som tex. jag gör. :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-06 @ 22:31:27
Postat av: Moa

Jag har suttit och läst alla 46 kapitlerna nu och jag är helt förundrad över hur bra du skriver, du är ju helt sjukt duktig!
Nu får du skynda dig att skriva fler kapitel för jag vill ha meeeeeer!! :)

Svar: Oj, haha. Då måste du ha suttit hela veckan och sträckläst. Good Work!Tack så jättemycket, det betyder så sjukt mycket <3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-07 @ 19:13:37 / URL: http://tisstass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..