53. He's Always Good Looking

Detta har hänt:

“Why didn’t you tell me, or Zayn, or anyone else?” Liam är märkbart upprörd. Jag rycker åter igen på axlarna.

”I didn’t want to be a burden.” mumlar jag.

“You’ll never be a burden. You may can be a very annoying little brother, but I love you anyway. You can tell me anything, Iwant you to tell me anything. We all love you very much, do not ever forget that.” Jag ler lite åt hans ord. Det må vara klumpigt formulerat av honom, men all sorg vi båda har inom oss har rätt att påverka hur vi ser på saker och ting.

”Thank you.” mumlar jag och kramar om honom.


 Två dagar efter olyckan, 28 december 2027

Mina ögonlock flimrar till och jag öppnar ögonen. Jag är varm men det svider på delar av huden, det luktar starkt av en salva och en maskin tjuter obehindrat. Jag ser inte vitt som jag förväntat mig, istället ser jag ett helt dussin ansikten träda fram runt mig. Alla de personer jag bryr mig om samlade i ett rum, förutom Zayn. Närmast mig på en pall sitter Louis och kramar min hand, bakom honom står Eleanor med händerna på hans axlar. Bredvid dem står Lou, Lux, Tom, Haylee, Lena och Opal. Lena ser ut som ett skrämt rådjur och hon har Opal i famnen. Haylee och Lux ler brett. Bredvid Lena står Liam och Kiley, Kileys arm ligger runt Liams midja och Liam har armen om Penelopes axlar. En glittrande tår rinner nerför Nialls kind, han försöker stötta upp min mamma som sitter på min andra sida. Hon kysser min panna och tårarna rinner på henne, som om jag vore en liten pojke. Jag skäms för hur jag betett mig gentemot dem, det går inte att förlåta.

 

Jag ser på mamma och ler lite.

”Hello mom.” mumlar jag och hon lägger sina båda händer på mina kinder. Hennes mjuka hud känns så trygg och varm från allt det onda som rör sig inom mig. De andra ursäktar oss och går ut, och jag är glad att de själva tar initiativet till att göra det. Jag behöver verkligen lite egen tid med henne, men under timmen hon är där pratar vi inte så mycket. Vi gråter mest och jag beklagar mig lite lågmält.

”Harry, you’ve the best friends you could ever ask for out there. They really care about you, but do you really care enough about them?” frågar hon tyst. Jag skakar på huvudet och blundar. Hon knuffar till min arm så att jag ser på henne igen, hon är sådan. Hon vill ha uppmärksamhet när det är allvar, och jag vet att hon vet bäst. Hennes hår ovanför öronen har börjat gråna och ögonen har blivit mörkare med åren. Men hon är min mamma, och jag älskar henne så förbannat mycket.

 

Tre dagar senare, 30 december 2027

Mitt mörkbruna hår ligger i lätta vågor över mina axlar. Den tunna svarta blusen fladdrar lätt mot min kropp och skorna orsakar ekande ljud i korridoren. 860, ett rum i bortre delen av sjukhuset. Jag knuffar upp dörren och ett par förvånade ögon möter mig. Harry har händerna tvinnade uppåt nacken för att rätta till sin skjortkrage och han ser in i spegeln igen. Jag rusar mot honom och slingrar mina armar om hans smala kropp. Han luktar inte som han brukar, ingen parfym och kläderna doftar butik. Han lyfter sina armar och lägger sedan händerna om mina axlar. Hans långa figur sväljer mig i sin famn och jag ser upp på honom. Det rycker i hans högra mungipa och jag kysser hans kind.

”I love you.” mumlar han och bryter sig ut från kramen. Jag ler och pussar mot honom i luften, försiktigt boxar jag honom i magen och han skrattar och böjer sig på mitten. Jag petar honom i revbenen och det kluckande skrattet fyller hela rummet. Min idé om att få honom att skratta igen har funkat, det är så härligt att se hans mun ramla öppen av skratt som vill komma ut. Skrattgroparna blir extra tydliga och jag stryker honom över kinden. ”I changed my mind, I hate you.” kurrar han och lyfter mig från golvet.

”Stop it!” tjuter jag och han snurrar mig ett halvt varv. Det är härligt att se honom så pass frisk igen, jag kan inte ens föreställa mig honom som hans sett ut när mamma träffade honom. Han måste ha sett ut som ett tomt skal, utan livsgnista.

 

Dörrens slås upp och en sjuksköterska kommer in, hon ser alldeles förfärad ut.

”Who are you, miss?” frågar hon misstänksamt – skärrat.

”This is my sister Gemma Crowe*, ma’am.” säger Harry och sätter ner mig. Jag nickar och går fram och tar sköterskan i hand.

”I gonna drive him home.” säger jag älskvärt och sätter mig sedan på Harrys säng. Sköterskan nickar och går ut igen, hon ser vettskrämd ut. Harry skrattar till igen.

”What?” frågar jag och ser förnärmat på honom.

”Every young nurse have asked for my autograph, they say they’re my biggest fan-“

“Was she one of them?”

“Yes, you can’t imagine.” skrattar Harry. “And the funniest part is, that she didn’t know who you were.”

“Don’t hack on them, I’ve changed just like you.”

“In which way have I changed?” frågar han.

“You’ve been selfish, dumb and a real jerk.”

“Wh-“

“I’ve talked with Penelope, she’s really upset.”

 

”When?” frågar han oroligt.

”About two days ago. She’s worried and mad at the same time.”

“Okay, that makes no sense.”

“Eh, enough about that. But she’s a really nice woman, much prettier now.”

”You think?” åt det rynkar jag bara på näsan och hoppar av sängen. Jag tar upp hans lilla bag och kliver mot dörren. Han drar på sig sin vita jacka och följer efter mig. Han är så otroligt snygg, det känns inte ens som om han ska behöva anstränga sig för att se bra ut. Jag sliter förtusan i flera timmar framför spegeln, han bara är. Men han har alltid varit omtyckt, och det finns ingen jag älskar som han.


 

*Gemma har idag (alltså just idag 2013) en pojkvän som heter Liam Crowe, så jag utgår från att de två har gift sig haha. 


Okej, detta kapitlet är bara uppe för att jag måste fråga hur många av er som avlidit!? 
Det verkar vara ganska dött, så detta kapitlet är för er som fortfarande läser och bryr sig. Jag beklagar mellankapitel, men det är en sådan period nu så att jag kan binda ihop allt med den slutgiltiga händelsen :) Och så upptäckte jag nu att det är dagen före nyår hos dem, haha. Snart kanske jag ska döpa om fanficen till Year 2028 istället? heh.
 
Kram på er alla fina!
 
15+ till nästa!

Kommentarer
Postat av: Frida

IM HERE.
HAH.
AWESOME, HAN MÅR ÄNTLIGEN BRA IGEN :'D
O DE VERKAR JU SOMOMM HAN SKA TA TAG I SITT LIV TROTS ALLR! GO HARRY

Svar: Vi får se om han gör det eller inte :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-24 @ 22:44:09
Postat av: Hanna

Jag leever och jag älskar den här fanficen! Vill bara ha nästa nu på en gång c:

Svar: Tack! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-24 @ 22:46:44
Postat av: Ida Bergius

Alltså, jag vet inte hur du lyckas men varje gång jag läser ett kapitel av den här novellen så rycks jag verkligen med och hamnar i en helt annan värld. Även om det bara är ett "mellan-kapitel" så känns det verkligen som att man är där med dem. Åh vad jag gillar den här novellen alltså!
Keep up the good work because it's amazing! Kram

Svar: Blev rörd av din kommentar, tack! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-24 @ 23:00:15 / URL: http://onedsecret.blogg.se
Postat av: annie

Assånåh va bra

2013-02-24 @ 23:06:30
Postat av: Louise

Jag var borta en sväng för att jag hade helt fullt upp men I'm back, och det var helt UNDERBART att sträckläsa typ 6-7 kapitel. Nu måste jag sitta och vänta på varenda ett igen, men det är det verkligen värt! Helt otrolig är du!
Blev helt fundersam först också när jag såg namnet ''Gemma'' och typ ''Men.. Vem är det?'' sen tänkte jag igenom allt en gång till och kom på att Harry har en syster, hahah ;)

Svar: Älska när man kan sträckläsa, och sen bara nää :( hahha, jag förstår hur det känns! :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-24 @ 23:28:20
Postat av: Alva

Åh så bra!! Meeera :D

2013-02-24 @ 23:32:12
Postat av: Fanny

Mera

2013-02-24 @ 23:49:02
Postat av: Kikke

Jätte bra! Jag bryr mig men är lite dålig på att kommentera , hehe c:

2013-02-25 @ 06:51:38 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: Vendela

Sorry för att det varit tomt på kommentarsfronten för min del ett tag, men jag har varit bortrest och kom hem igår eftermiddag. Hur som helst, låg och sträckläste igårkväll och läste detta kapitel nyss, och du är så gryyyym! Fast det vet du ju redan, haha. :) Älskar att du hade med Gemmas perspektiv, men precis som Nora sa så skulle jag också vilja ha lite mer från Zayn's pov, hihi. Och lite mer Haylee och Johannes vore ju inte så pjåkigt heller c:
Keep up the good work! Längtar till nästa! Xx

Svar: Ja, resor kan jag inte göra något åt haha :) Tack så jättemycket, och jag ska absolut ha med mer Zayn om så önskas, och Haylee ofc :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-25 @ 07:46:31 / URL: http://directionery.blogg.se
Postat av: Jenny

Jätte bra! Vill ha mer ur penelopes perspektiv! :) om hur de ska bli mellan henne och Harry :D

Svar: Det kommer snart in igen :D
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-25 @ 08:38:19 / URL: http://Odnovel.blogg.se
Postat av: hanin

Jag dör i slutet av varje kapitel men när jag ser att det är en ny rubrik så återupplivas jag! Jag vet inte hur du gör det.. men varje kapitel är bara magiskt på sitt eget lilla sätt! Everything you so is ma-a-a-gic! :D

Svar: Finaste Hanin, dig kan jag alltid räkna med haha :) Tack för din fina kommentar, den värmde <3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-25 @ 10:33:28
Postat av: Moa

Åhhh så braaaaaa

2013-02-25 @ 14:32:45 / URL: http://tisstass.blogg.se
Postat av: El

Någon som fortfarande lever? Jag: *räcker upp handen*

Mahaha, vill ha mera nu ju! *valpögon* :)

2013-02-25 @ 17:06:19 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Anna

som vanligt är du GRYM.

Svar: Precis som du då!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-02-25 @ 17:36:03 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Elin

Jag lever! Dock är det knappt, du dödar mig med ditt skrivande! Alltså är det ditt eget fel att jag är halvdöd, kan du inte dela med dig lite av din begåvning?!
Lika bra som vanligt, och jag gillar faktiskt mellankapitel eftersom det bevisar att de har ett någorlunda normalt liv i alla fall ibland.

2013-02-26 @ 07:36:33
Postat av: Felicia - Summer Paradise 2 Fanfic

OMG SÅ GRYYYMT

2013-02-26 @ 17:44:05 / URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Elvira

Grymt!

2013-02-27 @ 19:59:52
Postat av: K

Jag lever!

2013-02-27 @ 21:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..