35. Chicken Wrap

Detta har hänt:

“Wanna drive somewhere for a bit of food?” Zayn försöker verkligen ursäkta sig.

“Can I bring them?”

“Who?”

“His old girlfriend and new daughter I guess.” Säger Louis.

“Of course.” Niall svarar först och de andra två håller med.


 

Jag ser ner på mina kläder. Ett par raka jeans och en blå blus. Väldigt enkelt och sterilt. Harry hade hindrat mig från att byta om. Mina förväntningar inför mötet är väldigt blandade. Det ska bli kul att träffa dem, de var trots allt lite av mina idoler. Men situationen jag ska möta dem i är jobbigare. Harry vill presentera mig som en gammal vän för dem, men de verkar veta mer än så. Hur ska han på ett smidigt sätt förklara Haylee? Och hur ska han förklara mig?

”Take it easy.” han lägger sin hand på min och ser några sekunder in i mina ögon. Han ser så lugn ut. Hans ögon lugnar mig något. ”They aren’t rude, just eager.”säger han mjukt och klämmer lite om mitt venusberg. Jag ler och han släpper mig. Tänk att Nando’s fortfarande rullar det med, fast det förstås, det är säkert Niall som sett till att det gör det. Skulle det ha hotats av nerläggning skulle han lägga massor av pengar på att montera upp allt igen, tror jag i alla fall. Harry bromsar in och parkerar. Han ser på mig. ”It’ll be fine.”

 

Mina fingrar trummar mot bordet. Harry borde ha varit här för tio minuter sedan. Niall sitter bredvid mig och Louis har lagt beslag på bordets bortre nock. Perrie sitter mitt emot mig. Det ligger menyer framför oss, Louis bläddrar förstrött i sitt och Niall suckar. Han vet redan vad han vill ha, han kan tusan hela den där menyn utantill. Det kommer ett vinddrag från dörren och jag ser upp. Ingen av de andra verkar märka det, för båda fortsätter att fästa ögonen ner i bordet. Ett par har kommit in på restaurangen. Mannen har en mössa nerdragen över öronen och kvinnan har en halsduk svept om nedre delen av ansiktet. Mannen ser sig oroligt om och drar upp axlarna, som om det ska gömma honom. De rör inte vid varandra, men ser ändå ut att passa ihop. När han ser bortåt oss höjer han diskret handen och skyndar fram med kvinnan i släptåg. Jag petar på Niall som ser upp, Louis lägger också märke till Nialls rörelse och ser upp. Perrie ser undrande på oss, hon tar det alltid så lugnt. Vi lutar oss ihop och Louis pekar lite bortåt Harry och kvinnan.

”Is that-?”

”Yeah, that’s Penny I think.”

“How can you know?” frågar Perrie och ser frågande på Niall. Niall viker ihop sin meny innan han svarar.

”I’ve meet her once.”

”Ah.” är allt Perrie säger innan paret är framme. Kvinnan virar av halsduken och låter den hänga över axlarna istället. Hon är klädd i en enkel, blå kappa och håret ligger rakt över ryggen på henne. Harry ler besvärat och Perrie hoppar in ett snäpp så att hon hamnar mitt emot Niall. Harry erbjuder kvinnan bredvid sig platsen bredvid Perrie. Harry slår sig besvärat ner på nocken mitt emot Louis. Kvinnan med det bruna håret sitter spikrakt på bänken och håller medlande händerna knäppta på bordet. Stämningen är lite pinsam tills Harry får nog och bryter in.

”This is my friend Penelope, and I love her.” säger han och lyckas bryta isen. Det blir ett varv av handskakningar och till min lättnad slår planen om Perrie i baklås, de två kvinnorna kommer bra överrens och lyckas sätta igång ett samtal sins emellan.

”We’ve already order.” säger Niall hurtigt. “You got same as Perrie, Penny.”

“What did you get?” Penelopes röst är aningen hes men fortfarande len och skön att lyssna på. Hon känns inte som en sådan person som kan vara arg länge. Perrie tänker efter lite och kommer sedan på det. Hon rätar lite på sig i bänken.

”A Chicken Wrap, I think.” hon ger mig en blick och jag nickar. Vi småpratar lite och sen hasplar Niall ur sig något.

”So, are you two together now?” frågar han och pekar i tur och ordning på Penelope och Harry. Harry rycker på axlarna och ser på Penelope. Hans liv måste vara något otroligt rörigt just nu. Penelope ser på Harry tillbaka.

”No, we’re not.” säger hon stelt och jag ser hur hela Harrys ansikte sjunker, men han fortsätter att le.

”Only time will tell.” säger han flirtigt och lägger armen om henne.

 

En salt smak sprider sig i munnen på mig. Jag torkar bort tåren som letat sig ända ner till mingipan. Jag kan inte gråta nu, jag har Opal att ta hand om. Hon sitter och leker med en stel plastdocka, nu har hon i alla fall fattat att pappa inte kommer tillbaka. Inte på ett tag i alla fall. Jag stöttar upp mig mot diskhon med hjälp av händerna och tar några djupa andetag. Jag måste vara stark nu, inget annat kommer att funka. Opal ropar på mig från vardagsrummet. Jag skjuter av stekpannan med köttbullar. På väg in till Opal funderar jag över situationen. Faktum är att jag måste lämna bort henne till någon imorgon, hon kan absolut inte följa med på plåtningen. Då kommer hon bara ställa till kalabalik bland alla kameror.  Tveksamt tar jag upp telefonen och ber den ringa på den person jag litar mest på i frågan om barn, Eleanor J.C. Tomlinson. Vi pratar en stund och hon lovar mig att komma och hämta Opal snarast möjligt. Jag tackar henne och fortsätter att stöka runt med mitt hår och kläder.

”Opal, honey!” ropar jag.

”Aa?” ropar hon ointresserat från vardagsrummet.

”Eleanor will pick you up in a few minutes.”

“Why?”

“Mommy need to work. But you like Tommie, don’t you?”

“Erm… yeah.”

“Good, so you’re okay with it?”

“Mm.”

~

“Oh, I can’t thank you enough.”

“No problem, we gonna have fun.” Eleanor ler och tar Opal i handen för att gå. Jag vinkar lite efter dem och så fort de är utom synhåll stänger jag dörren och släpper allt. Tårarna rinner hejdlöst.

”Harry.” mumlar jag och slår näven i väggen. ”Please come back.”


Förlåt att det har dröjt med ett nytt kapitel. Jag har fått ett hack i inspirationen just nu. Jag kan få det ibland, därför går det segt att skriva. Men tack för alla kommentarer och att ni har väntat tålmodigt på nästa kapitel, vilket var det ovan, och jag hoppas ni tyckte om det mer än jag :) Och Deniz, du fick dit Zayn-perspektiv tillslut!
 
25 till nästa!
 
Dagens: 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

skitbra! lika bra som vanligt! :)

2013-01-04 @ 16:28:28 / URL: http://onedifanfic.blogg.se
Postat av: El

Och jag fick Lenas perspektiv. Kanske kommer mer..? thii. ;)

Bra, bra, bra osv. This is great! :)

Svar: Vi får se :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-04 @ 16:36:07 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: K

Sjukt bra som vanligt! ;)

2013-01-04 @ 18:17:16
Postat av: Alexsandra

Hur ser penny på allt det här? Att han bara lämnade sin fru och åkte till henne? Va inte hon arg på Harry? Tyckte inte hon att Harry inte gick att lita på?
Du kanske redan har skrivit det fast jag inte fattat.. Men annars så undra jag bara det!
Lika bra som vanligt! :D

Svar: Lovar att ta med lite förklaringar snart!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-04 @ 18:40:56 / URL: http://onemoredream.blogg.se
Postat av: Deniz

ÄNTLIGEN DIN LILLA MUPP.
35 kapitel innan det blev ett Zayn perspektiv, Höh!D:
MER AV DET HÖRRU :3

Svar: Nöjd nu? ;)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-04 @ 19:20:08
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D meeeer

2013-01-04 @ 19:24:55 / URL: http://alvakarlsson.blogg.se/
Postat av: Fanny

Verkligen bra, mera :D

2013-01-04 @ 19:43:02
Postat av: Louise

Älskar verkligen allt!

2013-01-04 @ 20:16:17 / URL: http://iwannabetheone.blogg.se
Postat av: Louise

Ååååh tjbul rs eyköägf så bra :')

2013-01-04 @ 20:32:54
Postat av: Mikaela

åh, nu vill jag veta hur det går för Penny och Harry! :D Och Haylee och Johannes c: aah, längtar verkligen tills nästa! :'D xx

2013-01-04 @ 20:50:58
Postat av: Stina

hur kan du va så bra på att skriva? :o mer mer mer! :D

2013-01-04 @ 21:59:54
Postat av: Pia

omfg, awesomeeeee

2013-01-04 @ 22:45:33 / URL: http://piaehnebom.blogg.se/
Postat av: Frida

Nämen usch:'(
Vad sorgligt o rörigt allt har blivit nu:c
Men sjukt bra!!
Går in här varje kväll i väntat på kapitel, kan knappt somna utan att läsa så bra det är!

Svar: Ja, men kul att du gillar det ändå :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-04 @ 22:52:12
Postat av: hanin

Fantastiskt! Du är såååå sjukt duktig asså! Tycker synd om Opal dock.. att hon hamnade i kläm men jag är team Henny så.. haha vi får väl se hur det blir! Jag blev glad när jag såg att du hade skrivit ur annorlunda perspektiv som du inte har skrivit från tidigare :D

Svar: Åh, vad bra :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-04 @ 22:52:26 / URL: http://haniin.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Väldigt bra :) bra avslutat, but I want Lux :3

Svar: Lux kommer nog snart in :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-04 @ 23:30:40
Postat av: Em

Meeer :)

2013-01-04 @ 23:46:34
Postat av: Sophie

Galet bra!

2013-01-05 @ 00:24:21 / URL: http://peaceful.blogg.se
Postat av: Emma

Superbra! Men vart är Lux? Hon har försvunnit, jag saknar henne! Annars lika bra som vanligt!! Du kan liksom inte bli dålig! :kr

Svar: Hon är bara ledig och out of the story just nu. Ska försöka få med henne igen :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-05 @ 11:53:50
Postat av: LN

Jätterbra!!!!! Mer :D, Kul att få se ur Lenas perspektiv :) Ska bli kul och se hur det kommer att lösa sig med Harry och Penople ;) Om det nu gör det...

2013-01-05 @ 17:07:16 / URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Elin - turnthelightoff

hejsan, brukar du göra länkbyten? :3 x
Kram!

Svar: Nej, har inte gjort det hittills. Men det kan vi säkert ordna :) x
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-01-06 @ 16:34:24 / URL: http://turnthelightof.blogg.se
Postat av: Felicia

Du är så sjukt bra! Du skriver den absolut bäst novellen!;)

2013-01-06 @ 18:05:28
Postat av: elin

galet bra! ny del nuuuu

2013-01-06 @ 18:24:40
Postat av: Elvira

Så himla bra! Längtar tills nästa! ;)

2013-01-06 @ 18:48:50
Postat av: Horaaanz

Supermegafoxyawesome!!!!!! (wordfortheday) yeeeeah superbraaa! mer :D hoppas att de andra också får träffa Haylee snart :) Och att Penople inte är lika kylig mot harry...

2013-01-06 @ 21:29:45
Postat av: Linnéa

Längtar till nästa! :D

2013-01-06 @ 22:03:20
Postat av: Kikke

Insåg nu att jag inte kommenterat :0..... Jätte bra! Upp med nästa nu tack ;)

2013-01-07 @ 15:01:45 / URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Postat av: Anonym

mmeerraa

2013-01-07 @ 15:09:38
Postat av: Cecilia

SJukt bra, läste hela novellen inatt, jag fastnade och kunde inte sluta läsa, hah, gryymt bra story!

2013-01-07 @ 19:41:55 / URL: http://onedlovestory.webblogg.se
Postat av: Carro

Otrolig sen kommentar, men bättre sent än aldrig ;)
Helt underbart som vanligt! Gillar att du skrev lite från Lenas perspektiv också :)

2013-01-07 @ 20:45:08
Postat av: Anonym

:D

2013-01-08 @ 11:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..