58. Someone's Joking With Me

Detta har hänt:

”Yeah, boss. How are you?” frågar jag smörigt och sätter pannan i bryggaren. Mannen på andra sidan harklar sig.

”Erhm, good. I’ve an amusement to declare.” säger Mr. Troye, min högsta chef inom i princip allt.

”Oh, sure. Go for it.” säger jag och tar stöd mot diskbänken medan jag lyssnar på vad han har att säga.

”Niall Horan, you’re now officially fired from the band One Direction.” Och just då träffar min telefon golvet och rummet börjar snurra.  


 

Nej, nej, nej. Detta kan inte hända. Det finns inte i min värld. Är det mina drömmar, en tom ballong någon släppt ur luften ur eller en stjärna som sprängts av överhettning. Jag är inte med i One Direction längre, det går väll inte? Ska de döpa om sig till Another Direction, eller Two Directions eller One Direction Minus Niall eller något? Jag förstår inte, det här går väll inte? Kan man avskeda någon från hans egna band? Hallå, kan någon hjälpa mig!

 

Jag tar upp telefonen och klickar på det första numret som kommer upp. Zayn, jag hade frågat om jag kunde komma över veckan därpå och gå igenom ett par saker. Saker gällande bandet, bandet jag inte längre är en medlem i. Varför är jag inte med längre?

”Zayn, what’s going on?” frågar jag dumt. Zayn suckar och tar sats för att börja säga något, men jag hinner före. ”Someone’s joking with me, Zayn. I’m not in the band anymore.” Zayn suckar igen och börjar prata, långsamt och melankoliskt. Det är som om han vill förtydliga att han inte har med det att göra, eller att jag inte borde bry mig om någonting.

”Louis and I tried, we tried so hard to-”

“I’m not out of the band, I were just kidding with you.” säger jag vilt.

“Niall, you’re fired by Mr. Troye.”

“I can’t be. That’s ridiculous!”

“But you are, he set your name on fire.” mumlar Zayn. “Literally.”

“Did he burn me of the-“

“The contract, yes.” avslutar Zayn bedrövat. Han suckar djupt och jag hör att han håller på att lägga på. Jag fuktar mina läppar, försöker förstå allvaret och börjar prata igen.

”Can he really kick me out?”

“Yeah, Niall. He can. I can send you a copy of the contract, everything stands in the fine print.” säger Zayn hjälpsamt. Jag nickar för mig själv.

“Thanks.” Sen lägger jag på, jag vill inte att han ska höra mig nu. Kanske borde jag gjort som Liam trott, ta självmord. Det skulle ta mig så långt bort från all smärta. Men jag kan inte lämna allt nu, speciellt inte när flickorna snart ska fylla två och jag borde hitta mig en partner. Livet kan inte bli alltför roligt ensam, jag måste ut och se lite. Nu när jag är miljonär, arbetslös, pappa och singel kan det bli ganska intressant att resa jorden runt. Inte för att själva resan är så speciell, resa jorden runt har jag gjort ett flertal gånger. Men det är platserna jag har möjligheten att besöka, det skulle vara coolt.

 

Medan jag som i en dimma tänker på möjligheterna som trots allt öppnat sig så loggar jag in på Twitter. Nyheten är helt officiell, det verkar Mr. Troye ha fixat helt själv. Det pumpas ut tsunamis av bilder på mig, och alla ryktena är egentligen olika. Den riktiga bekräftelsen kommer från Mr. Troye själv, och Louis. Han har skickat en enkel tweet som man egentligen inte kan koppla till händelsen, så vida man inte känner till den.

   

Louis: Tweet

We really tried, guys…

  

Den lilla gesten berör mig, även fast jag inte vet om han talar sanning. Men Zayn hade verkat sanningsenlig, så jag har inget att skylla honom och Louis för. Varför hade bara han och Louis varit där förresten? Var inte de andra två intresserade av min existens? De kanske inte var inbjudna till mötet, jag var ju inte det. Hmm.

 

Jag ruskar på huvudet och länsar det lite på tankar. Just nu borde jag inte tänka, jag borde göra. Inte beskylla någon än mig själv, det är patetiskt. Men alla borde få veta, så jag klickar mig in på den ikon som visar ”skriv tweet”. Den lilla fågeln vakar över mina fingrar högst upp på sidan, sen börjar jag skriva. Helst vill jag inte göra en twitlonger, men det behövs inte.

 

Niall: Tweet

No need to worry, I’m fine and free. Thankya evry1 who hav supported me ‘til the end, loveya all!

 

Inom några minuter har jag tusentals med retweets, frågor om varför jag gått ur med mera. Först förstår jag inte varför alla frågar ”varför jag gått ur bandet”, men sen inser jag att Mr. Troye förfinat allt så pass mycket att det är mitt och inte hans fel. Allt för att jag ska krossas lite till, det är verkligen vad som behövs. Det plingar till i min laptop som står på köksbordet, och jag går dit. Ett nytt mejl ligger i inkorgen, märkt med Mr. Troye’s logga och namn. Jag klickar upp mejlet och börjar läsa. Ord som våldsam och psykproblem dyker upp på flera ställen. Han ber om min tillåtelse att sprida ut ännu ett rykte om att både jag och min fru är psykiskt störda. Själv sitter jag där med hängande haka och läser, ingenting ger mig struktur. När jag stänger ner datorn har jag bara skrivit en enda mening som svar på hans mejl. 

 

Mail to Mr. Troye

You are the psyko!

 

 

Det känns bra, mer än bra faktiskt. Den goda känslan kvarstår medan jag läser igenom kontraktet igen. Zayn har haft rätt i att allt står i det finstila. Den lilla texten skär in i ögonen på mig, och sen vidare in i sinnet. Allt står så tydligt och klart, och någonstans säger mitt minne åt mig att jag läst det förut. Men herregud, det var ju förra året. Både jag och de andra hade tagit för givet att det var samma kontrakt som alltid där det finstila löd: om en medlem bestämmer sig för att lämna bandet, One Direction, så kommer denne att bestraffa alla andra. Bryter en medlem kontraktet bryts allas kontrakt, därmed är kontrakter gemensamt. Bryts kontraktet är det medlemmen i frågans fel, såvida inte beslutet är gemensamt. Kommer bandet, One Direction, splittras innan kontrakets avtalade slut så bryts kontraktet och ingen får ut sin avtalade vins. Simon Cowell har ingen rätt att avbryta kontraktet inom avtalad tid, men kan ändra avtalad lönesumma med medhållande från samtliga medlemmar i bandet, One Direction. I detta kontrakt jag håller i handen är innehållet nästan det samma, i skillnad från den sista detaljen: … Simon Cowell eller eventuell efterträdare har full rätt att avsäga någon medlemskapet i bandet. Denne person kommer då få halva sin avtalade lön.

 

Jag får lön i alla fall, det är väll i alla fall positivt. Pappret skrynklar sig mellan mina fingrar och jag ser upp i det vitmålade taket. Allting krånglar, och jag vill bara härifrån. 
Hej ni alla!
Där har ni anledningen till varför han kickades ut ur bandet, finstilt och allt. Men vad tycker ni om Zayn, bryr han sig tillräckligt? Kan hans reaktion skydda Niall i längden? Det får ni se om ni lämnar en kommentar här nere, som ni vet älskar jag era tankar och åsikter! 
 
Kan jag få upp kommentarerna i 15+ igen? :3
 
Dagens: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, men NEJ vad sur jag blir på det där managementet :'c

2013-03-12 @ 23:07:26 / URL: http://writeonedirection.blogg.se/
Postat av: Fanny

Meeeeeer!

2013-03-13 @ 06:48:56
Postat av: Emelie ^.^

Sjukt bra! Mer! :3<3

2013-03-13 @ 09:09:01 / URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Sara

:(:(:( meeeeeeer nu!

2013-03-13 @ 12:19:01
Postat av: Märta Persson

jäääääääääättebra! Men det är ju inte one direction utan Niall juuu :(

2013-03-13 @ 14:51:58 / URL: http://rollnrock.blogg.se/
Postat av: hanin

gosh.. jag kan inte.. asså din novell är så bra att den sliter sönder mitt hjärta.. måste gå in på twitter och kolla så att det här verkligen inte har hänt haha

Svar: De nästkommande kapitlet kanske inte kommer lappa ihop något, men jag kan försäkra dig om att detta är fiction och påhittat xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-13 @ 16:05:51
Postat av: Ellen

Vad kommer hända näst då?

Svar: Det får du se! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-13 @ 17:40:48
Postat av: Hej

Mer Mer Mer!

2013-03-13 @ 17:41:45
Postat av: El

Vill. Ha. Mera. :)

2013-03-13 @ 17:43:30 / URL: http://fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Hanna

Åhhh, stackare så sjukt synd om alla men främst Niall. Meer :))

2013-03-13 @ 19:57:10
Postat av: Jenny

Jätte bra kapitel! Längtar till nästa :D

2013-03-13 @ 23:33:26 / URL: http://Odnovel.blogg.se
Postat av: Evelina Friman

You're joking with me.

Svar: im totally serious.
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-14 @ 17:17:59 / URL: http://milesapart.blogg.se
Postat av: Becca

jättebra, fast hemskt att niall inte är med längre:(
längtar till nästa :)

Svar: ja, det är lite hemskt...
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-14 @ 19:41:49
Postat av: Kikke

Omg så himla bra Cimmi!

2013-03-14 @ 21:23:06 / URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: Anna

asså du är grym, jag dör här borta. ÅH! hahahah

Svar: dö inte snälla du <3
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-14 @ 22:16:38 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Anna

asså du är grym, jag dör här borta. ÅH! hahahah

2013-03-14 @ 22:16:38 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..