61. Hit It Perfect

Detta har hänt:

”You’re right, you aren’t afraid of death.” hummar Mr. Troye eftertänksamt och drar sin fria hand över hakan. “But what if,” han förflyttar sin pistolprydda hand och riktar pipen åter igen mot Liam ”I killed Liam insted of you.” Mr. Troye ler elakt. ”’Cos you love Liam, right?” Nu börjar jag panika, för han för tummen mot spärren och osäkrar pistolen. Bara ett fjäderlätt tryck på avtryckaren och kulan kommer rusa rakt igenom Liams huvud. ”Or should I kill Zayn, would you prefer I killed him?” Jag kan inte se Zayns ansikte, han hör gömt det mot golvet. Den korta mannen rycker honom i håret och tvingar hans huvud uppåt.


Alla tonerna sitter perfekt. Alla.

 

Kanske är det för att vi står mordhotade på scenen, eller så har vi bara ett sånt känslosvall just nu att allting lyfts fram i det vi sjunger. Zayn fingrar lite på sin skinnjackas arm, under den har han ett vitt bandage som stoppar blödningen från kulan. Sekvenser studsar på min näthinna, jag ser kulan röra sig genom luften och slita upp ett köttsår på Zayns arm. Jag ser Mr. Troyes sparkar i Louis mage och jag känner stålet ligga kallt mot min panna. Allting är så tydligt, så klart.

 

Fansen är såklart stormförtjusta. Koncerten ingår i arkivet perfektion, för det är vi. Vi har delat upp alla Nialls solon, så det funkar ganska bra med uppdelningen också. Ibland kan jag se skymten av Mr. Troyes ansikte back stage, det glor ondskefullt på mig. Niall kommer verkligen få bevisa att han är värd allt detta.

 

~

 

Jag fingrar på min fluga och sneglar lite åt sidan. Jag sitter vid ett bord tillsammans med Liam, Louis och Zayn. Samt våra advokater, precis bredvid mig sitter min advokat Noella. Hon ser extremt korrekt ut i sin lilla kostym och stramt åtdragna hästsvans. Men jag vet hur hon är utanför rättsalens dörrar, mer frisläppt och väldigt rolig. Vid bordet till höger om oss sitter en ensam gestalt. Hans mörkbruna hår är kammat och den smala slipsen är prydligt nerstoppad bakom kavajens fållar. Niall fångar min blick, nickar kort och ser sen framåt igen. Han ser så ensam ut där han sitter bredvid sin egen advokat. Bordet till vänster upptas av Mr. Troye, hans advokat och tre andra män. Jag känner igen dem allihop. Den första är kort, det är han som hjälpte Zayn att linda om såret. Näst honom sitter den väderbitna karl som jag och de andra bråkat med innan Mr. Troye blandat in vapnet i allt. Längst bort sitter mannen som Niall pressat upp mot väggen och skällt ut tills hela byggnaden hållit på att rasa.

 

Domaren nickar neråt oss, och Noela reser sig stadigt upp. Hon ser på mig och jag reser mig också. Jag ska stiga upp på podiet och vittna om allt som hänt, eller svara på domarens frågor. Stolen skrapar i golvet när jag skjuter ut den och tränger mig bakom Noelas stol. Hon ler mig ett vagt leende och sätter sig sen igen. Vägen fram till podiet känns lång och iakttagen. Det skulle passa perfekt om jag råkar snubbla på en mattkant eller slår skallen i en av de utskjutande träknoppar som hänger från domarens podier. Jag tar plats i det lilla båset nedanför domaren och får först svära en vittnesed. Orden som snurrar i mitt huvud försöker minna mig om varför jag står här; ljug inte, tala sanning. Vad såg du? Liam, Zayn och Louis är uttryckslösa, så jag kan inte få någon hjälp från dem, Niall väntar spänt på att jag ska börja.

”I promise to tell you the truth, and only the truth.” börjar jag tvekande. Noela ler lite med mungipan, en gest för att få mig att bli bättre till mods. Då börjar orden rinna ur min mun. Jag vet inte om de förstår ett ord av vad jag försöker säga, men det bryr jag mig inte om. Jag berättar om Nialls utfall efter incidenten på scen, om alla år vi levt under så kallade dåliga förhållanden, pistolhotet, min skiljsmässa och en massa annat som hjälper till att pussla ihop historien. Min hjärna säger efteråt åt mig att jag berättat om vad jag ätit till frukost, men det spelar ingen roll. Jag drar ett djupt andetag och spänner blicken i Niall. ”The only thing I want is Niall back in the band.” säger jag och reser mig, bugar lätt och klättrar ner till min ordinarie plats igen. Noela ger mig en lätt klapp på ryggen och viskar att det gick jättebra. Pyttsan, jag ville bara ha ur mig allt.

~

Dunk, dunk, dunk. Tre timmar senare smäller klubban ner en sista gång i domarens bord och domen är fälld. Mr. Troye är avskedad och ska avtjäna ett åtta år långt straff i fängelse för grov misshandel. Hans skott mot Zayn är förhoppningsvis hans sista någonsin. Jag rör mig mot utgången, Noela står och pratar med de andra advokaterna en bit bort. Liam kramar mig bakifrån och jag kramar honom så gott jag kan tillbaka. Vi vann, vi vann faktiskt. Det är helt otroligt. Vi fyra kramar om varandra innan han kommer, hans leende tycks lysa upp rummet och en ensam tår rinner ner för hans ena kind. Han kastar sig in bland oss igen och vi kramar nära ihjäl honom. Det kluckande skrattet hörs som vanligt och jag ler, Niall är tillbaka. När vi bryter oss loss ler han fortfarande lika stort, trots att han fick böta en stor summa pengar till killen han tryckt in i väggen på firman. Men det är inget att vara ledsen för, det går liksom inte att klämma fram mer elände ur den här världen.

”I’m just happy that I got my brothers back!” säger han ödmjukt och drar luggen lite uppåt.

”Are you kidding with us, you’re always gonna be our little brother!” säger Liam och slår till honom på armen. Niall ler och ser på mig.

“And I can be your big brother, Harry!”

“I got four of them, so I’m perfectly happy.” säger jag och ler brett. 
Lyckliga slut går väll alltid hem, eller? Nej, jag vet inte. Och vi vet inte vad som händer härnäst (detta var inte sista kapitlet btw). Mina ögon håller på att falla ihop, men jag tvingar mig att skriva detta för er. Imorgon ska jag på fjälltur med klassen. Det innebär 3 dagar utan el eller uppkoppling (yey -.-) så jag kommer ha noll kontakt med omvärlden. 
 
Överraska mig med 15+ kommentarer tills jag kommer hem!
 
Jag fick en väldigt bra antydan häromdagen, den ser ni här nedan: 

Kommentarer
Postat av: Alva

Jättebra!! Meeera :D

2013-03-19 @ 23:07:23
Postat av: Carro

Today's my lucky day! Hade precis läst klart förra kapitlet och klickade för att komma tillbaka till startsidan och som magi så hade du lagt upp ett nytt kapitel! Du fattar inte hur glad jag är just nu, inte bara över att du lade upp ett nytt kapitel utan över det som hände i kapitlet också, äntligen säger jag bara! Äntligen är de tillsammans igen, visst de var inte ifrån varandra i så många kapitel och tja.. om man bortser från de 15 åren som de var splittrade men iallafall! Things are as they should be now :)

Svar: Killarna var splittrade 2017-2027 (10år), sen var Niall borta ur bandet i ungefär en månad :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-19 @ 23:12:59
Postat av: Fanny

Meraa!!

2013-03-20 @ 06:28:27
Postat av: Louise (thatdreamstory)

Väldigt bra svar :) Måste erkänna att jag inte tänkte på det, men det är sant! Vi har ingen aning om hur saker funkar om 15 år.. Vad bra att det löste sig i detta kapitlet iaf!

2013-03-20 @ 07:53:14 / URL: http://thatdreamstory.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack snälla att Niall kom tillbaka och att gubben åkte in ^^ Mer :)

2013-03-20 @ 15:48:41
Postat av: hanin

åååååå så underbaaaart! jag ÄLSKAR lyckliga.. tänker inte skriva "slut" dock.. för det här är inte slutet :D

2013-03-20 @ 16:50:03
Postat av: Märta Persson

Jag älskar verkligen din novell! Men jag tycker att du har lite tappat själva "pappa"-sakerna och haylee och allt det där! Det känns som att du liksom tappat tråden lite. Missförstå mig inte, jag tycker fortfarande den är jättebra, det är bara att det känns inte riktigt som samma story på något sätt! ❤

Svar: Jag missförstår dig inte, jag inser att du har rätt! Jag har tappat tråden, och jag måste avsluta det här snyggt snart. Vi får helt enkelt se hur det blir! :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-20 @ 16:52:15 / URL: http://rollnrock.blogg.se/
Postat av: Rebecka

så bra! men jag tycker du har tappat lite av "haylie-harry-dotter&far" saken... men förstår såklart att det har varit mycket fokus på just killarna i dessa senaste kapitlen! hoppas du inte tar det på fel sätt, positiv kritik all the way! :)

Svar: Ja, det har varit önskemål om de andra. Men nu vankas det kapitel med fokus på familjen Evans-Styles, haha. Jag tänkte speciellt ta tag i Penelope och lyfta henne lite. Jag hoppas det låter bra och att du kommer fortsätta läsa på fortsättningen! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-20 @ 21:26:19
Postat av: Rebecka

stavade haylie, haylee för jag har en kompis dotter som heter så! förlåt haha :)

Svar: Ingen fara, det är inte så lätt att hålla koll på alla stavningar. Jag skrev samma sak, fast tvärt om, på min musikredovisning. Det blev en Bill Haylee istället för en Bill Haley haha ;)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-20 @ 21:27:04
Postat av: Stina

Verkligen huuur bra som helst!
Jag älskar verkligen din novell, den är helt klart min favorit av alla de som jag läser (och de är många!).

Men trots allt så skulle det faktiskt vara bra med ett "lyckligt slut" snart. Håller faktiskt med kommentaren ovan lite, det börjar bli lite för överdrivet och det händer lite för mycket gång på gång. Du gör ju självklart som du vill, men det är min åsikt :) Då hade du ju kunnat börja med en ny superbra novell! Kram!

Svar: Först och främst; tack för berömmet! Jag blir så otroligt glad över det, men konstigt nog blir jag ännu mer glad över konstruktiv kritik.
Ni har helt rätt, detta blev ett wake-up call för mig. Jag behöver rycka tag lite i mina karaktärer, få dem att slita tag i förståndet och avsluta detta. Jag inser det nu, så tack för hjälpen att låta mig komma dit! :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-20 @ 22:31:48
Postat av: Elvira

Super!!!

2013-03-21 @ 06:22:00
Postat av: Jenny

Skit bra! Såååååå glad att Niall är tillbaka :D meeer :)

2013-03-21 @ 22:30:10 / URL: http://odnovel.blogg.se
Postat av: Felicia & Klara

Älskar din design! Den är verkligen jätte fin och gult är min favorit färg så inte undra på att jag älskar den, haha! Okej, back to business. Är du intresserad av länkbyte med oss på --> weloveoned.blogg.se? Vi skulle behöva lite mer läsare och det skulle vara jätte kul om du ville hjälpa! Kram!

Felicia! x

Svar: Det går nog att fixa!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-03-22 @ 21:47:21 / URL: http://weloveoned.blogg.se/
Postat av: Amanda

Super bra!! :)

2013-03-24 @ 20:54:55
Postat av: Frida

AWWWWWEW

2013-03-25 @ 21:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lite informationstext här..